E-pillerit ja tuntuu ovulaatiolta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epillerilalleri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epillerilalleri

Vieras
Apua! Tarttisin pikaista neuvoa.

Olen yli 30-vuotias äiti ja aloitin Cypretyl-pillerit 2 viikkoa sitten (Diane Novan halpisversio). Aloitin ne kun kondomit on rasittavia (ja pelkään raskautta ja kondomi voi aina pettää) Kierukkaa en halua. Pari kertaa yksi kokematon terveyskeskuslääkäri yritti sitä minulle laittaa tuloksetta. Sain kammon!

Lisäksi olen kärsinyt pari vuotta lievästä hirsutismista eli leukaan kasvaa partaa. Ärsyttää, kun joka aamu pitää ajaa parta höylällä (en jaksa nyppiä pinseteillä). Joten yksityisen osaava lääkäri suositteli näitä pillereitä.

Pillerit ovat auttaneet siihen HETI! Yllätyin, kun aamuisin ei leuassa olekaan niin vahvasti kasvanutta sänkeä kuin aiemmin. Pakkauksessa luvataan, että karvoitus häviää vääristä paikoista vasta parin kuukauden syönnin jälkeen. Uskon kyllä, että se tosiaan häviää kokonaan, kun vaikutus näkyy jo nyt. :)

Nyt minulla olisi ovulaatioaika. Alavatsassa juilii niin kuin ovulaation aikana yleensä ja itkettää. Minulla on lähes aina ovulaatiomasennusta eli jotenkin pyörin itsesäälissä juuri niihin aikoihin. Sitten se menee ohi.

Mutta, kun pakkauksessa lukee, että pillerit estävät ovulaation!!! Eikai niitä tuntemuksia pitäisi enää olla?

Olen ottanut pillerit tasan tarkkaan oikeaan aikaan 1-2 tunnin heitolla eli ei pitäisi olla siitä kiinni.

Mutta mitäs jos minulla onkin sitä mieshormoonia niin paljon, että pillereissä ei olekaan tarpeeksi hormooneja estämään munasolun irtomista.

Joten pitäisikö sitten taas käyttää sitä inhottavaa kondomia varalta nyt vai onko ovulaatiotuntemukset ihan normaalia vaikka syö e-pillereitä? :O

Mitään ikäviä sivuvaikuksia pillereistä ei ole ollut. Netin kauhukertomukset lienevät siis vain urbaanilegendaa? No, ihmisethän ovat yksilöllisiä, joten joillekin voi noiden pillereiden hormoonimäärä olla liikaa. Minä siis pelkään, ettei hormoonia ole riittävästi meikäläiselle...

hyvä ettet kierukkaa ottanut varsinkin jos kyse oli hormonikierukasta. Se olisi todennäköisesti voinut pahentaa karva ongelmaasi, niin kävi minulle. Hormonikierukan sisältämä keltarauhashormoni on androgeenistä eli "mieshormonia". Mulle lääkäri kanssa suositteli tuota diane novaa mut aurallisen migreenin takia en voi mitään ye-pillereitä käyttää.

me sitten näillä näkymin jatkamme ehkäisyä kondomilla ja pelkäämme raskautta sekä kärsin karvoistani.. heh :D

Tuohon ovulaatio juttuun en osaa sanoa mitään. Vaikka mun mielestä se tuntuu aika epätodennäköiseltä että olis ovulaatiota. Jos vaikka käyttäisitte varmuudeksi kumia tän eka laatan. joskus olen kuullut että olis hyvä tehdä niin sen ekan laatan varsinkin jos ei ole aloittanut pillerit eka vuotopäivänä.

No, apteekissa tuskin ovat sen viisaasaampia kuin täällä palstalla. Täällä on paljon hyvää tietoa. :) Kokemuksesta ihmiset tietävät paljon.

Olen kuullut, että hormonikierukkaa saattaa pahentaa karvaongelmaa! Hui! :O

Minustakin tuntuu tosi epätodennäköiseltä, että ovuloisin... :/ Mutta olisi kiva kuulla lisää kokemuksistanne.

Uusimmat

Yhteistyössä