10 vuorokautta imettämättä 3kk ikäistä vauvaa, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru on suuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru on suuri

Vieras
Itku tulee. Sairastuin itse ja minulla siksi vahva lääkitys jonka vuoksi joudun olemaan imettämättä lastani 10 vuorokauden ajan (lääkityksen kesto). Miten selviän tästä? Lapsi juo kyllä pullosta maitoa hyvin, joten siinä ei ongelmaa. Itse yritän jaksaa pumpata tissejäni jotta maitoa sitten vielä 10 vuorokauden jälkeen tulisi. Kuinka usein minun kannattaa pumpata? Entä kun lapsi oppii nyt että pullosta saa niin helpolla maitoa niin suostuuko hän sitten enää tissiä syömään? kamalaa, miksi pitää tälläistä tulla.

Osta sellainen "rinnanmallisen" tuttiosan omaava tuttipullo, pumppaa tiuhaan, parin tunnin välein (ainakin...), yölläkin.

Mulla on kakkonen osannut kyllä hienosti syödä tissiäkin tuttipullokausien jälkeen (oli itse sairaalassa), ei ongelmia. Ja voit pyytää lääkäriltä Metopram-kuurin maidon lisäämiseksi oman lääkekuurisi loppumisen jälkeen, jos tuntuu, että maidon tulo on niukentunut.

Riippuu ihan vauvasta, mutta monet kyllä juo mieluummin tissistä kun pullosta, jos saa valita. Eli jos viitsit pumpata, niin koita miten käy, hyvin voi olla, että imetys jatkuu :hug:
Itellä on pisin aika imettämättä ollu 4 vuorokautta, "vauvakin" oli silloin jo 1v8kk, mutta kyllä se vaan osasi viellä tissiä pyytää.

kyllä tää on tosi raskasta, henkisesti eniten. eilen illallakin vauva vaan katsoi mua aivan ihmetellen että miksi ei saa tissiä kun pulloa vaan suuhun työnnettiin. itkuhan siinä tulee.

yritän jaksaa pumpata 40C kuumeesta ja kauheesta pääkivusta huolimatta. hyvä että pystyssä pysyn kun lääkkeen vaikutus lakkaa. mutta pikkuisen kullannuppuni vuoksi pakko jaksaa.

Yhteistyössä