10 kk yö-unet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja E T
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

E T

Uusi jäsen
17.10.2006
24
0
1
Nyt on vitsit vähissä. Meidän lapsukainen nyt 10 kk on ennen heräillyt ennen kolmen tunnin välein ja nyt viikon ajan noin tunnin välein. Ei saa unta itsenäisesti, vesipulloa annan kun hän alkaa piristymään ettei menisi koko yötä Mitä pitäis tehdä? Pitäisikö harkita unikoulua? Ei tätä kauan jaksa kukaan...

Katsopa suuhun ettei oo hampaita tulossa? Ne voipi huudattaa öisin... Meillä huudetaan hampaita juurikin noin, että heräillään ja itketään. Jos hampaita on tulossa niin kokeile suppoa tai nestemäistä panadolia säryn lievitykseen.

jos mitään lääketieteellistä syytä tai hampaita ym ei löydy niin kannattaa kokeilla unikoulua. minä tein sen jo 6kk kohdalla kun en jaksanut 1h välein heräilyjä. viikossa oppi nukkumaan yöt putkeen. jos tassuttelu ei auta niin kannattaa kokeilla nostelu unikoulua. kirjassa tracy hogg - "the baby whisperer solves all your problems" on ohjeet. hän suosii pinnasänkyyn nukuttamista.

tassuttelu meillä ei toimi. Tuntuu että hänellä on yölläkin niin kova meno päällä ettei malta nukkua. Onko kellään kokemuksia sairaaloiden unikoulusta? Meille yksityinenlääkäri ehdotti jopa sellaista...

Me pidettiin unikoulu 6kk ja tyttö nukkukin jopa 10-11h heräämättä ku tukki. Sit tuli seisomaan nousut, hampaita, eroahdistusta..mitä lie. 8-9kk iässä alko sama rumba, jatkuva heräily. Vähin äänin vaan kippasin takas sänkyynsä. Meilläkään yleensä tassuttelu ei paljo auttanu, tuntu et raivostu vaan enemmän. Vieressä ei yleensä suostunu nukkumaan (oli tottunu omaan sänkyyn pienestä), ja olin sitä mieltä ettei tytön kuulu tullakaan enää samaan sänkyyn. No lipsuin hieman "periaatteistani" pahimpaan hulina-aikaan ja nostin tytön kuitenki joskus samaan sänkyyn. Lie ollu eroahdistusta sitten,koska monesti rauhottu siihe..
Siitä ne yöt taas rauhottu, mut edelleen voi olla öitä, että nukkuu ku tukki tai heräilee 1h välein.
Miten nukkuu pv unia?? Meillä ainakin "liialliset" pv unet tässä iässä näkyy öissä. Jos annan nukkua 2x1,5h päivällä, jonka mielellään nukkuu optimi tilanteessa, tyttö kitisee ja hyörii ja vatkaa koko yön. Niinä pv kun unet jääny jostain syystä vähiin, tyttö nukkuu hiiskumatta yönsä. Saa kai tarpeeks aktiviteettia. Uskon et tää on tottakai vauvakohtaista, mut meidän neiti on ainakin hirvee elohiiri päivällä, vaikka haukottelee ja kitiseekin välillä, mut hetkeekään ei voi "vain olla". Tarvii ilmeisesti paljon virikettä et yöt sujuu. Jollain muullakin olen kuullut olevan samoin. Pienempänä taas liian vähät pv unet aiheutti yliväsymystä. Nyt ilm ikä tekee toisin päin.

joo, meillä kans nuo päiväunet vaikuttaa nykyisin tosi paljon. kun tultiin lähemmäs 1vuotta, niin toiset päikkärit oli pakko jättää pois, vaikka hieroi silmiä kovasti ja haukotteli. nyt kun alkoi tarha, niin yöunet vähän häiriintyi, mut se nyt on oli ihan oletettavissakin. kaikki pienet ja suuret muutokset elämässä vaikuttavat heti uniin. niin ja kannattaa opettaa lapsi nukahtaan itse (kirjassa ohjeet), niin on elämä paljon helpompaa.

Yhteistyössä