K
kotiäiti
Vieras
1. Minkäikäinen lapsi on?
2. Pärjäättekö rahallisesti ..hyvin/huonosti/hyvin huonosti?
3. Kuinka kauan haluaisit olla kotona lapsen kanssa?
4. Käykö miehesi töissä?
5. Tunnetko huonoa omaatuntoa kun miehesi joutuu aikaisin aamulla nousta töihin?
6. Haluaisitko töihin?
7. aatteko miehesi kanssa kotityöt?
8. Onko teillä aina siisti koti?
9. Onko ruoka aina valmiina miehesi tultua kotiin töistä?
10. Mitä mieltä kotihoidontuesta ..arvostetaanko kotiäitejä rahallisesti?
11. Kuinka usein pääset itse (yksin) "huilaamaan", esim. kaverille kahville, illanviettoon tai harrastuksiin?
12. Leikitkö lapsesi kanssa päivittäin?
13. Voiko/saako kotiäiti olla väsynyt?
14. Riitelettekö koskaan/usein, mistä/miksi?
...kysymyksiä ois vielä vaikka kuinka.. ei oo pakko kaikkiin vastata..kertokaa oma tilanteenne..ois kiva lukea muiden kotiäitien ajatuksia!
omat vastaukset:
1. Minkäikäinen lapsi on? *tyttö 1v 2kk
2. Pärjäättekö rahallisesti ..hyvin/huonosti/hyvin huonosti? *no ehkä just ja just, välillä tekee todella tiukkaa, välillä löytyy vähä ylimääräistä
3. Kuinka kauan haluaisit olla kotona lapsen kanssa? *ois kiva siihen asti ainaki että lapsi täyttää 2v ..riippuu tilanteesta
4. Käykö miehesi töissä? *kyllä
5. Tunnetko huonoa omaatuntoa kun miehesi joutuu aikaisin aamulla nousta töihin? *joskus joo
6. Haluaisitko töihin? *välillä on käyny mielessä että etsis jotain ilta-, vklopputöitä.
7. Jaatteko miehesi kanssa kotityöt? *minä teen suurimman osan kotitöistä
8. Onko teillä aina siisti koti? * ei todellakaan
9. Onko ruoka aina valmiina miehesi tultua kotiin töistä? *valitettavasti ei aina
10. Mitä mieltä kotihoidontuesta ..arvostetaanko kotiäitejä rahallisesti? *mun mielestä ei todellakaan, nykypäivänä yks 100 e lapsilisä on pieni raha
11. Kuinka usein pääset itse (yksin) "huilaamaan", esim. kaverille kahville, illanviettoon tai harrastuksiin? *ehkä pari krt/vkossa, mutta illanvietto ehkä 4krt/vuodessa ihan omasta tahdosta.
12. Leikitkö lapsesi kanssa päivittäin? *valitettavasti en, useamminki vois
13. Voiko/saako kotiäiti olla väsynyt? *tottakai voi olla mutta välillä tulee huono omatunto siitä että on vaan kotona ..vaikka varmasti lapselle paras vaihtoehto enkä siks toisaalta kadu tätä vaihtoehtoa ...
14. Riitelettekö koskaan/usein, mistä/miksi? *ehkä useimmiten rahasta ihan viikottain tai just siitä kun "oon vaan kotona".