Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttären äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja lions paloma:
Minäkin olen ollut ainoa lapsi, enkä ikinä muistaakseni ruinannut siskoja tai veljiä, enkä tuntenut oloani yksinäiseksi. Oli naapureiden lapset ja myöhemmin koulukaverit. Ja eläimiä olen hyysännyt aina...
Nyt itselläkin vain yksi lapsi, ja minun puolestani olisi ihan hyvä näin. Ei tietysti koskaan pidä sanoa "ei koskaan", mutta nyt olen onnellinen näin.
Niin, unohdin minäkin mainita että meillä on kolme koiraa ja hamsteri hankinnan alla. Ja meilläkin tytär leikkii koirien kanssa, vähän liiaksikin riehuu (koirat pikkuterriereitä) kun vaatteita saa paikata tuon tuosta
Koirat näykkivät vaatteita, ei tyttöä kuitenkaan... Eli eläimistä meilläkin tykkää sekä tyttö että äiti ja isä, niistäkin on leikkiseuraa siten että esimerkiksi eläinlääkärileikki on suosittu meillä!
Mä himoitsen kanssa koiraa
Oma allergia ja tytön astma vaan haittana. Tosin tyttö ei ole allerginen koirille ja perhepäivähoitajallakin on sisäkoira... että ehkä mä selviäisin itse kun vedän vaan allergialääkkeitä vähän normaalia enemmän. Eikös ne sano että sitä vallan voi siedättyä omalle koiralleen...
Huh huh, tuohon siedättymisasiaan en osaa mitään sanoa.
Koira kuitenkin elää hyvässä (tai huonossa) lykyssä 15v joten kyllä siinä astmaatikolla aika hinkuessa tulee LIIAN pitkäksi!
Itsellänikin nimittäin astma on mutta EI allergiaa koirille, sensijaan kissa-allergikko olen itse. Ja siitepölyt (koivu, leppä, heinät) sekä homeet ovat minulle pahoja eli kortisonia menee nytkin nenään ja keuhkoihin! Eli astmaatikkona tiedän että hengenahdistus EI OLE KIVAA!
Eli en osaa sanoa miten sinä koiran kanssa pärjäisit astmasi puolesta, tyttäresi ilmeisesti pärjäisi hyvinkin.
Jos jotain koiraa niin ehkä villakoiraa voisi ajatella tai jotain muuta vastaavaa joita pestään usein. Lähinnä ajattelen sitä että kun koiraa usein pestään niin ihohilse (sehän se allergisoi) pysyy vähäisenä, ehkä. Tosin ei kaikki villakoiraakaan siedä, sitä kuitenkin harjataan paljon silloinkin kun turkki pidetään lyhyessä leikkauksessa. Ja harjatessa hilse aina pölisee!
Samoin lääkärilehdessä oli vastikään että uroskoiran virtsa allergisoi helpommin kuin narttukoiran virtsa sillä uroskoiran virtsa sisältää eturauhaseritteitä ja ne valkuaiset allergisoivat. Eli narttu sitten ehkä teille mieluummin.
Yritähän yökyläillä jossain koirapaikassa vähän useamman yön että saat selville kuinka kestät. Minä en varsinaisesti uskalla koiraa suositella sinulle/teidän perheellenne, luopuminen on aina ikävää eikä koiralle ole kiva joutua kiertolaiseksi. Melkeinpä kivempi on sitten joutua piikille.
Mutta ei tuo koira ehkä ihan kokonaan mahdotonkaan ajatus ole... kokeile yökyläjuttua.