Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Mä olen ainoa lapsi eikä naapureita tai sukulaisia ollut lähimaillakaan, joten yksinäistä ja tylsää oli! Lapsena sitä tietysti sopeutuu kaikenlaiseen eikä osaa pyytää tai vaatia sellaista jota ei ole koskaan ollutkaan, mutta muistan kyllä hyvin ne lukemattomat kerrat jolloin olisin kaivannut leikkitoverien seuraa. Ah mitä juhlaa se olikaan, kun joku tuli käymään tai itse menimme jonnekin kylään, tätä tosin tapahtui hyvin, hyvin harvoin. Näin jälkeenpäin ajatellen olin hyvin yksinäinen lapsi, ja ehkä siitäkin johtuen sosiaaliset taitoni ovat edelleen tosi huonot ja saan tosi heikosti ääneni kuuluviin isommassa väkijoukossa.
Lisäyksenä vielä, että juurikin omasta lapsuudestani johtuen mulle oli aina selvää että itselleni tulee vähintään 2 lasta, niinkuin tulikin. Samanlaista yksinäisyyttä en halua oman lapseni / omien lasteni kokevan.
Ihan hyvä ap, että joku kirjoittaa näinkin niin saat tavallaan tietoosi erilaisia näkemyksiä.
Minulle nämä kirjoitukset taas eivät voisi olla vieraampia. Olen markkinointiasistentti, jossa sosiaaliset taidot ovat hyvin korostuneita ja tarpeellisia. Ja kun dep kirjoitti, että on isommissa joukoissa hieman arka, niin minulla taas ongelmana on ollut että saatan monesti sanoa mielipiteeni aivan liian suoraan. Näistä on hankala sanoa, että mitkä johtuvat sisaruksista ja niitten puutteesta ja mitkä taas johtuvat ihmisen luontaisista luonteenpiirteistä ja kasvatuksesta. Tämä on mielestäni se ydin.
Lisään vielä että itse ainoana lapsena olen aina halunnut lapsia 1-3kpl, riippuen siitä miltä sitten tuntuu (ja mahdollista..
) Ja jos tekisin enemmän kuin yhden lapsen, tekisin niin ainoastaan itseni vuoksi enkä todellakaan tämän ainokaisen.