1,6 - 2-v. kengän koko?

Kertokaapa puolitoista-kaksivuotiaiden äidit minkä kokoisia kenkiä lapsenne käyttää ja onko kyseessä tyttö vai poika? Toki jalan kasvu on yksilöllistä, mut jos nyt löytyisi alesta kivat kengät, niin minkä kokoiset mahtaisi sopia tuon ikäiselle?
 
Riippuu niin kengästä.
Meillä tyttö 1v9kk ja sirojalkaista sukua. Silti hänellä on erinumeroisia kenkiä,
kävelykengät 20 (Elephant)
sandaalit 22 (Ecco)
lenkkarit 23 (joku marketin malli, en muista mikä)
...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 08:27 mää kirjoitti:
Riippuu niin kengästä.
Meillä tyttö 1v9kk ja sirojalkaista sukua. Silti hänellä on erinumeroisia kenkiä,
kävelykengät 20 (Elephant)
sandaalit 22 (Ecco)
lenkkarit 23 (joku marketin malli, en muista mikä)
...
Kuin meilläkin! Saman ikäinen lapsi ja yhtä iso haitari kengän kokonumeroissa eli kaikki koot väliltä 20-23 käytössä riippuen kengästä.

Minusta tuntuu, että paras tapa ostaa lapselle kengät, on piirtää pahville jalan kuva ja leikata se irti ja sovittaa sitä kaupassa kenkään. Tälleen tuntee parhaiten, että mahtuuko kaikki varpaat olemaan suorassa ja onko kenkä tarpeeksi leveä/kapea sivusuunnassa yms. Pitää vaan muistaa sitä jalkaa piirtäessä pitää sukka jalassa, jos sitä tulevaa kenkää on tarkoitus pitää sukka jalassa.
 
remmi
Kyllä suosittelen mittaamaan lapsen jalan (piirrä esim. paperille) ja tekemään aleostoksia vasta sen jälkeen. Kengän koko tuon ikäisellä vaihtelee hurjasti ja jalka kasvaa nopeasti.
 
hmmm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 12:34 remmi kirjoitti:
Kyllä suosittelen mittaamaan lapsen jalan (piirrä esim. paperille) ja tekemään aleostoksia vasta sen jälkeen. Kengän koko tuon ikäisellä vaihtelee hurjasti ja jalka kasvaa nopeasti.
Kyllä ap mielestäni on ostamassa ensikesäksi ja juuri siksi kyseleekin vai eikö porukka oikeen tajunnut.. Kyllähän hän muuten tietäisi minkä kokoisen kengän lapselleen juuri nyt ostaisi!
 
meillähän on sitten varsinainen bigfoot kun poika vasta 1v3kk ja kengät tätä nykyä on jo 24! Ja pari kuukautta vanhemmalla serkulla on samankokoinen, mutta tietenki riippuu monesta asiasta. Ite en kyllä etukäteen kenkiä viitti ostella kun ei yhtään tiedä miten vaihdilla tuo kasvaa sitten taas. Ostetaan sitä mukaa kun tarvetta on. Tietenki jos voi vähän ennakoida jalankin kasvua ni kai sitten voi ostaa...
 
Greippi
Todellista arpapeliä, ei välttämättä kannata ostaa ennakkoon. Minulla tosin on valmiiksi jo kenkiä ostettuna koossa 22-25, mutta saa nähdä kuinka käy. Ne hutiostokset saa kyllä jollekulle eteenpäin, jos eivät omalle käy.

Poika on nyt 1 v 1 kk, ja ekat koon 21 kengät on jo laitettu pois. Tosi harvinaista, että 1,5-2-vuotiaalla pojalla jolisi kengän numero 22. Veikkaus, että se olisi ennemminkin 23-24. Meillä on nyt käytössä yhdet koon 22 tennarit, kokonumero riippuu tosi paljon kengästä.

 
Mulla poika 1v9kk ja kenkiä pitää nyt Elefanten 22 ja Chicco 22, mutta syksyllä tarvitsee jo isommat. En kyllä edellisen kirjoittajan mukaan suosittele kenkien ostamista etukäteen, kun ei niistä tiedä yhtään.... Ellei ostele sarjassa, kuten mä olen keräillyt aikoinaan Elefantenia 20, 22, 24-koot (ja nyt kerään Nokian saappaita), niin aina pääsee seuraavaan kokoon tolleen kätevästi ja pohjallisella voi vähän pienentää, jos alussa ovat hiukan isot, muttei mun mielestä joka kokoa tarvi kyllä olla olemassa. Hankaluutta lisää nää vuodenajat, kun kesäkenkiä tarvii suht lyhyen aikaa, ettei ehkä kannata keräilykään, ellei ole paljoa käyttäjiä tulossa.
 

Yhteistyössä