1,5v mummolle hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Sen verran on kuitenkin mulla kin ongelmia :whistle:

Että tarkoittaako tuo "suositus", että 1 yö vuodessa vai 1 yötä kerrallaan, esimerkiksi 1vuotiaalla?

1 yö kerrallaan, sitten kaksi yötä peräkkäin jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Itse noudatan asiantuntijoidenkin suosittelemaa yö per ikävuosi -sääntöä.

Musta ois aika surullista jos joutuisin tyttöni (2,5v) kieltämään ettei saa jäädä mummille yöksi vaikka tykkää siellä ihan mahdottoman paljon olla.

Myös äitini nauttii paljon ajasta mitä voi viettää tytön kanssa.

Mikset voisi jättää? Tuon suosituksen mukaanhan sinun lapsesi voisi olla jo 3 yötä putkeen... Tulkinta ongelmia?

En noudata tuota "suositusta"!

Sanoin että musta OLIS surullista JOS pitäis kieltää.

Sulla niitä ongelmia?

No kun tuohon nimenomaiseen yö / ikävuosi viestiin juuri vastasit, niin oletin että vastauksesi siihen liittyi. Että siis vetosit siihen ettet sen suosituksen mukaan voisi jättää lastasi hoitoon vaikka tämää haluaisi!
En olettanutkaan sinun sitä suositusta noudattavan.
Mutta en nyt vaan ymmärrä sitten pointtia miksi tuohon viestiin piti vastata, koska kenelläkään ei ole tilannetta että pitäisi kieltää yökyläily vaikka toinen haluaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja gaisa:
Meidän tyttö on nyt 6kk, oli reilu kk sitten äidilläni hoidossa 2 yötä, ai kamala ku oon huono äiti, ja viime vkl oli la-su välisen yön. Ei mitään ongelmaa, tyttö oli tyytyväinen ja mummi hoitaa mielellään. Riippuu kai ihan lapsesta, meiän tyttö ei ainakaa vielä oo koskaan itkeny mun perään vaikka suurimman osan ajasta mun kanssa viettääkin. Enkä siis imetä enää (loppu ku vauva oli 3 kk) että silleenki helppoo...

meillä kans tyttö tosi usein jommalla kummalla mummolla yötä pienestä asti, eka kertaa joskus 3kk ikäisenä,ei koskaa ole vierastanut jäädä,tykkää olla ihan älyttömästi molemmilla mummuilla ja molemmat tykkää hoitaa ja kysyy että millon tulee seuraavan kerran :) minusta on lapselle rikkaus että on paljon aikuisia jotka näin rakastavat ja haluavat viettää aikaa lapsen kanssa! mun mummu ei koskaan ole ollut lapsirakas enkä koskaan ollut siellä yötä! olisin monesti kaivannut sellaista mummua ku muut kaverit kertoi omistaan. eli mulla ei mitään huonoa omaatuntoa siitä että lapsi menee mummulle ja äiti ja isi saa omaa aikaa :)

Niinpä. en varmaan hoitoon jättäis jos ikävöis mun perään, mut on aina toi tyttö ollu sellanen sosiaalinen tapaus ettei yhtään epäilyttäny jättää :) ja tosiaan on hyvä et saa lapsi viettää pienestä pitäen isovanhempien kanssa aikaa, olisin itekki ollu lapsena mummilla useemmin mutta ku oli tota välimatkaa semmonen 500 kilsaa ni ei niin vaan onnistunu...

Alkuperäinen kirjoittaja ei edelleenkään ymmärrä:
No kun tuohon nimenomaiseen yö / ikävuosi viestiin juuri vastasit, niin oletin että vastauksesi siihen liittyi. Että siis vetosit siihen ettet sen suosituksen mukaan voisi jättää lastasi hoitoon vaikka tämää haluaisi!
En olettanutkaan sinun sitä suositusta noudattavan.
Mutta en nyt vaan ymmärrä sitten pointtia miksi tuohon viestiin piti vastata, koska kenelläkään ei ole tilannetta että pitäisi kieltää yökyläily vaikka toinen haluaisi...

Just tossa kysäisinkin.

Mä oon ymmärtänyt että tuo suositus on että esimerkiksi 1vuotias voi olla vaan sen vuoden aikana 1yön hoidassa ( :ashamed: :ashamed: :ashamed: )

Eli tuolla periaatteella tarkoitin sitä, että jos meidän 1,5v vaikka ois halunnut lähteä 3yöksi mummilaan, niin en olis kieltänyt häntä.

Sekavasti kirjoitettu..

Prkl :laugh: :laugh:

Siis kun ymmärsin että 1vuotias voi olla vuodessa 1 yön hoidossa.

Eli mun likka olis sitten (tämän mun idiootin ajatuksen mukaan) voinut olla vuodessa 3 yötä hoidossa.

Eli tarkoitin sitä kun se 3 yötä olisi jo "käytetty", niin musta ois surullista jos mun ois pitänyt sanoa että "vasta ens vuonna seuraavan kerran"..

Joo.. Heh.. :whistle: :whistle: :xmas:

Eli mun likka olis sitten (tämän mun idiootin ajatuksen mukaan) voinut olla vuodessa 3 yötä hoidossa.

Eli tarkoitin sitä kun se 3 yötä olisi jo "käytetty", niin musta ois surullista jos mun ois pitänyt sanoa että "vasta ens vuonna seuraavan kerran"..

Just, ok. Mutta se suositus vasta outo olisikin :)
Mutta tää hyvin todisti sen, miksi täällä palstalla välillä tapellaan hampaat irvessä. TApellaan asioista, joista ei tiedetä, tai joista on väärä tieto jne jne. Eihän siitä hyvää voi seurata. Sinulle propsit, että sentäs tarkistit olettamuksesi, ja myönsit sen vääräksi.
Enkä tällä tarkoita, että sinun pitäisi "myöntää" suositus oikeaksi, saati sitä noudattaa :)

ihanaa sekoilua :D :)

Noudattaisin itse yökyläilyissä tuota samaa nyrkkisääntöä että yksi yö per ikävuosi.
Omilla lapsillani ei ole ollut tarvetta olla yökylässä, emmekä siksi ole heitä yökylään huvin vuoksi laittaneet.

Riippuu tietysti isovanhemmista, heidän luotettavuudestaan ja luottavatko lapsetkin, kuinka kaukana asuvat jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt ymmärrän:

Just, ok. Mutta se suositus vasta outo olisikin :)
Mutta tää hyvin todisti sen, miksi täällä palstalla välillä tapellaan hampaat irvessä. TApellaan asioista, joista ei tiedetä, tai joista on väärä tieto jne jne. Eihän siitä hyvää voi seurata. Sinulle propsit, että sentäs tarkistit olettamuksesi, ja myönsit sen vääräksi.
Enkä tällä tarkoita, että sinun pitäisi "myöntää" suositus oikeaksi, saati sitä noudattaa :)

No musta on hyvä että mulle selvennettiin mitä tuo tarkoitti =)

:laugh: :laugh: :laugh: reps.kops.

..voi,kun olisikin mahdollisuus laittaa yöksi hoitoon edes joskus tuo tyttö..huoh. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja gaisa:
Meidän tyttö on nyt 6kk, oli reilu kk sitten äidilläni hoidossa 2 yötä, ai kamala ku oon huono äiti, ja viime vkl oli la-su välisen yön. Ei mitään ongelmaa, tyttö oli tyytyväinen ja mummi hoitaa mielellään. Riippuu kai ihan lapsesta, meiän tyttö ei ainakaa vielä oo koskaan itkeny mun perään vaikka suurimman osan ajasta mun kanssa viettääkin. Enkä siis imetä enää (loppu ku vauva oli 3 kk) että silleenki helppoo...

meillä kans tyttö tosi usein jommalla kummalla mummolla yötä pienestä asti, eka kertaa joskus 3kk ikäisenä,ei koskaa ole vierastanut jäädä

Enkä mä oo koskaan ymmärtänyt tätä tällä palstalla vallitsevaa suuntausta, että äidin ja lapsen heikko varhainen kiintymyssuhde olisi jotenkin kehumisen arvoinen asia.

Yhteistyössä