1,5v mummolle hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emilia

Vieras
Tytön oli tarkotus mennä ens viikolla mummolle hoitoon pariksi pväksi.
Nyt kyselee, että jos vois olla hoidossa 5pvä, onko mielestänne aivan liian pitkä aika? On ollut pari yötä aiemminkin ja kaikki mennyt hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilia:
Tytön oli tarkotus mennä ens viikolla mummolle hoitoon pariksi pväksi.
Nyt kyselee, että jos vois olla hoidossa 5pvä, onko mielestänne aivan liian pitkä aika? On ollut pari yötä aiemminkin ja kaikki mennyt hyvin.

Mielestäni on

Meidän tyttö (saman ikäinen) on menossa kesällä 7 yöksi mummolaan. Myös hän on aiemminkin ollut yhtä yötä kerrallaan ja muutenkin tykkää siellä olla. Minä en siinä itään ongelmaa näe, jos vaan viihtyy. Taitaa olla niin, että äidillä tulee enemmän ikävä.

riippuu vähä syystä että miks hoitoon noin pitkäks aikaa,meillä oli viime kesänä tyttö vajaa vuoden vanhana 2 yötä mummulla,oltii miehen kans reissussa.. ja kyllä oli kova ikävä :D

Itse noudatan asiantuntijoidenkin suosittelemaa yö per ikävuosi -sääntöä. 1,5-vuotiaani ei ole ollut vielä yökylässä eikä ole menossakaan. Oliko siis kyse siitä, että jäisi öiksikin?

Miedän mummo ei pärjänny eilen 1.5v:n kanssa ees niin pitkää et olsin päässy ovasta ulos :whistle: mummo tuli hoitaan pikkupoikia mei kävin laittaa takkia päälle ja pienin alko känisee ni mummo siihen et ota se mukaa (ääni kimeenä), no ei auttanu kuin ottaa mukaa :/

Kyllä mun mielestä voipi olla,jos vaan viihtyy. ;) Meilläkin poika oli 11kk,kun oli viikon mummolassa, itse lähettiin ulkomaille. Kyllä taisi äidillä kovempi ikävä olla kuin pojalla... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Itse noudatan asiantuntijoidenkin suosittelemaa yö per ikävuosi -sääntöä. 1,5-vuotiaani ei ole ollut vielä yökylässä eikä ole menossakaan. Oliko siis kyse siitä, että jäisi öiksikin?

Osaako kukaan etsiä tai tietääkö ulkomuistista, mistä vois tästä suosituksesta lukea? Ihan mielenkiinnosta...

Meidän tyttö on nyt 6kk, oli reilu kk sitten äidilläni hoidossa 2 yötä, ai kamala ku oon huono äiti, ja viime vkl oli la-su välisen yön. Ei mitään ongelmaa, tyttö oli tyytyväinen ja mummi hoitaa mielellään. Riippuu kai ihan lapsesta, meiän tyttö ei ainakaa vielä oo koskaan itkeny mun perään vaikka suurimman osan ajasta mun kanssa viettääkin. Enkä siis imetä enää (loppu ku vauva oli 3 kk) että silleenki helppoo...

Itse noudatan asiantuntijoidenkin suosittelemaa yö per ikävuosi -sääntöä.

Musta ois aika surullista jos joutuisin tyttöni (2,5v) kieltämään ettei saa jäädä mummille yöksi vaikka tykkää siellä ihan mahdottoman paljon olla.

Myös äitini nauttii paljon ajasta mitä voi viettää tytön kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:

Musta ois aika surullista jos joutuisin tyttöni (2,5v) kieltämään ettei saa jäädä mummille yöksi vaikka tykkää siellä ihan mahdottoman paljon olla.

Mikset voisi jättää? Tuon suosituksen mukaanhan sinun lapsesi voisi olla jo 3 yötä putkeen... Tulkinta ongelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:

Mikset voisi jättää? Tuon suosituksen mukaanhan sinun lapsesi voisi olla jo 3 yötä putkeen... Tulkinta ongelmia?

En noudata tuota "suositusta"!

Sanoin että musta OLIS surullista JOS pitäis kieltää.

Sulla niitä ongelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:

Nojoo, jokainen tavallaan.. ;) Itse en kyllä jaksa mitään "asiantuntioiden suosituksia" seurailla, kasvatan lapseni omallatyylilläni ja siihen kuulluu myöskin tää yökyläily käytöntö...

Alkuperäinen kirjoittaja gaisa:
Meidän tyttö on nyt 6kk, oli reilu kk sitten äidilläni hoidossa 2 yötä, ai kamala ku oon huono äiti, ja viime vkl oli la-su välisen yön. Ei mitään ongelmaa, tyttö oli tyytyväinen ja mummi hoitaa mielellään. Riippuu kai ihan lapsesta, meiän tyttö ei ainakaa vielä oo koskaan itkeny mun perään vaikka suurimman osan ajasta mun kanssa viettääkin. Enkä siis imetä enää (loppu ku vauva oli 3 kk) että silleenki helppoo...

meillä kans tyttö tosi usein jommalla kummalla mummolla yötä pienestä asti, eka kertaa joskus 3kk ikäisenä,ei koskaa ole vierastanut jäädä,tykkää olla ihan älyttömästi molemmilla mummuilla ja molemmat tykkää hoitaa ja kysyy että millon tulee seuraavan kerran :) minusta on lapselle rikkaus että on paljon aikuisia jotka näin rakastavat ja haluavat viettää aikaa lapsen kanssa! mun mummu ei koskaan ole ollut lapsirakas enkä koskaan ollut siellä yötä! olisin monesti kaivannut sellaista mummua ku muut kaverit kertoi omistaan. eli mulla ei mitään huonoa omaatuntoa siitä että lapsi menee mummulle ja äiti ja isi saa omaa aikaa :)

http://kaksplus.fi/vastaanotto/vauvan-hoitoon-jattaminen

Muoks: äsh ei tossa ollut mitään isommista lapsista, mutta suunnilleen samat syyt on taustalla siihen "hoidossa yhtä monta päivää kun on ikävuosia"-nyrkkisääntöön.

Yhteistyössä