Hakutulokset

  1. W

    Millaisia päiväunia teidän noin 5kk ikäiset vauvat on nukkuneet?

    Meillä on nyt viiskuinen vauva jolla todella epäsäännöllinen päivärytmi. Ei nuku kuin maksimissaan puoli tuntia putkeen omassa sängyssään, mutta minun vieressä noin kolme tuntiakin. Ei vain huvittais maata päivällä kolmea tuntia sängyssä. Noita lyhyitä pätkiä saattaa sitten nukkua kuusikin...
  2. W

    Arvatkaa munkin raskausviikot (kuvassa) :)

  3. W

    Musiikkia tivoli/sirkus aiheisiin juhliin?

    Linkitä tai laita listaa
  4. W

    Näkeekö jostain koska LesMills tuntien ohjelmat vaihtuu?

    Niin näkeekö? Eikös ne 3 kk välein vaihdu uusiin.
  5. W

    Ruokakulut kuriin, mutta miten?

    Haluaisin elää hieman säästeliäämmin ja olen tullut siihen tulokseen että meillä menee syömiseen kauheasti rahaa ja mietinkin nyt miten saisin kuluja leikattua järkevästi. Olemme kahden aikuisen perhe, lisäksi meillä on vauva, mutta se ei vielä muuta syö kuin maitoa. Ensinnäkin kiinnostaisi...
  6. W

    Rota-rokotteen sivuoireena väsymys?

    Meillä vauva sai tänään siis ensimmäisen annokset rota-rokotetta ja on nukkunut koko päivän sen jälkeen, edelleen nukkuu. Yleensä on iltavirkku ja viimeistään hieman kuuden jälkeen herää pidemmäksi aikaa. Pari kertaa on vain syönyt ja senkin teki silmät kiinni. Voiko tuo rokkote aiheuttaa...
  7. W

    Teillä joille tehty episiotomia, kauan se on kestänyt parantua?

    Mulla siis tehtiin, ilmeisesti melko pieni, vajaat pari viikkoa sitten. Ei ole ollut ihan kamalan kipeä, mutta nyt yöllä ja tänään kun olen imettänyt istualleen, on ollut selkeesti kipeempi. Siihen välillä pistää ja tuntuu sellainen kiristävä tunne. Onkohan ihan normaalia kuitenkin...
  8. W

    Koira ja vauva

    Ollaan oltu nyt kaks päivää kotosalla uuden vauvan kanssa ja semmonen ongelma tullut eteen että meidän koira vahtii ihan hirveesti vauvaa. Koira on kovassa stressissä eikä oikein syö, eikä vapaaehtoisesti poistu vauvan ja mun läheltä. Menee heti tarkastaan kun vauva vähänkään äännähtää. Meillä...
  9. W

    Oletteko ostaneet vauvalle lampaantaljaa? Oliko hyvä, paljon maksoi ja mistä ostitte?

    Mietin ostaisinko vaunuihin tammikuussa syntyvälle vauvalle.
  10. W

    Oletteko itse saaneet valita synnytyksessä missä asennossa ponnistatte vai päättikö kätilö?

    Tai kielsikö jonkun asennon jonka olisitte halunneet, miksi? Eilen olin synnytystapa arviossa ja siinä sitten tuli puheeksi että haluaisin kokeilla jakkaraa. Lääkäri meni nyrpeäksi ja sanoi että se on vähän huono kun ei kätilö siinä saa tuettua niin hyvin ja että kätilö katsoo sitten tilanteen...
  11. W

    Millanen järkkäri mun kantsis ostaa?

    Suositelkaa jotakin perusteluiden kera. Meillä on ennestään Canonin pokkari, powershot, ja haluisin vähän paremman. Tuolla ei oikein saa hyviä kuvia hämärässä, eikä oikein jos tarvii salamaakaan ja ilman salamaa kuvaan tulee aina kohinaa ja kamera on pidettävä ihan paikallaan. Mistään...
  12. W

    Paljonko teillä on noussut raskausaikana paino viimesten 10 viikon aikana?

    Paljon painoitte enemmän n.viikolla 40 verrattuna n.viikkoon 30?
  13. W

    Koska s-bonukset maksetaan?

    Meillä siis tili s-pankissa ja kuulutaan Pirkanmaan osuuskauppaan. Bonukset kai maksetaan s-pankin tilille, mutta sinne on niin helvetin vaikee kirjautua että joutuu joka kerta tilaan uuden salasanan, että en nyt pääse sinne katsoon, onko sinne jotain maksettu. S-kanavan sivuilla näkyy rahana...
  14. W

    Voiko liivatteella tehdyn juustokakun hyytymistä mitenkään nopeuttaa?

    Tein kinuskikissan sivuilta kakun: Appelsiini-valkosuklaakakku | Kinuskikissa – Suomen suosituin leivontayhteisö jossa sanotaan että pitäis hyytyä 3-4 tuntia ennen kun tekee kiilteen päälle, mutta hyytyiskö se mitenkään nopeemmin? Tai mitä tapahtuu jos laitan kiilteen siihen jo kuudelta...
  15. W

    Kysymys sikiön tarjonnasta

    Mitä tarkoittaa kun neuvolakorttiin merkitty tarjonnan kohdalle RT ja numero 2 roomalaisilla numeroilla? Mitä siis toi kakkonen meinaa, RT lienee raivotarjonta?
  16. W

    Rintsikoiden koista kysymys

    Jos on sellainen merkki jolla kuppi koot menee a,b,c,d,dd,e,f jne. ja sellainen merkki jossa koot menee a,b,c,d,e,f jne. Niin vastaako noin niinkun periaatteessa silloin koot e ja f toisiaan? Esim. Abecitan, jossa ei ole kokoa DD, F-kupin liivit vastais Hotmilkin, jossa on koko DD, kokoa E...
  17. W

    Mitä mä voisin syödä, mikä ei vaadi kauheesti ruuanlaittoa?

    Ei sais olla hirveesti huonoja hiilareita eikä rasvaakaan ylenmäärin. Mulla on raskausdiabetes ja jotain järkevää syötävää pitäis keksiä, mutku oon yksin kotona ja en jaksais mitään tehä. Tekis mieli vaan pitsaa ja ärsyttää koko ruokavalio tällä hetkellä. Keksikää mulle joku ok makunen ja suht...
  18. W

    Suunkautta otettava hiivalääke ja raskaus?

    Eli onko täällä kellään lääkäri määrännyt diflucania hiivaan raskausaikana? Jos niin millä viikolla? Itse menen viikolla 26 ja hiiva päällä ja mulla oireilee limakalvot tosi pahasti noista puikoista ja rasvoista, enkä saa nyt tänään lääkäriä mistään kiinni varmaan. Resepti mulla olis, mutta se...
  19. W

    RD arvoista kysymys?

    Eli mittasin ennen ruokaa ja oli 5,7 ja tunti ruuan jälkeen niin oli 5,2. Eikö sen pitäis nousta syömisen jälkeen ja mistä voi johtua ettei noussut? Ennen ruokaa arvo kumminkin oli noin korkee.
  20. W

    Mikä sieni on kuvassa?

    Rouskuja ovat mutta mitä muuta rouskua tässä on karvarouskun lisäksi? Kasvoivat soraharjulla sekametsässä, eniten mäntyä ja koivua.

Yhteistyössä