Hakutulokset

1. N

Luomusynnytys-kertomukset/kokemukset tänne, kiitos!!

Ensimmäinen ja ainoa tyttö syntyi täysin luomusti. En erityisesti suunnitellut niin käyvän, vaikka sitä toivoinkin. Supistukset alkoivat aamupäivällä. Minulla oli neuvola-aika samana päivänä kolmelta ja ihmettelin terkalle, kun on niin omituinen olo enkä tunne vauvan liikkeitä. Hän sanoi, että...
  2. N

Ergo reppu

Meillä on myös ollut Ergo. Mies tykkää myös kovasti kantaa sillä ja typykin viihtyy kyydissä.
  3. N

sormiruoat

Meillä aloitettiin mutustelu 5kk iässä. Kurkkua, riisikakkua, päärynää, omenaa, keitettyjä kasviksia olen antanut. Kahdella hampaalla mennään ja hyvin saa kyllä paloja naposteltua. Taitavasti mukeltaa muutenkin. Ei ole vielä kertaakaan mennyt liian isoa palaa tai jos on niin hyvin on niistä...
  4. N

saa poistaa

Piti vielä lisätä, että autossa istuminen ja ponnistusten pidättäminen on helvettiä. Onneksi matkaa oli tosiaan vain pari kilometriä...
  5. N

Miten vauvanne liikkuu?(alk.5kk:n iästä)

Meidän typy aloitti ryömimisen (siis kunnon vauhdilla) 5kk. Konttailu alkoi 6kk iässä ja 6,5kk seisoskeli tukea vasten. Nyt on 8kk. Vielä ei kauheasti kävele tuen kanssakaan (ONNEKSI!!), jokusen sivuaskeleen saattaa ottaa, jos jotain kiinnostavaa on vieressä.
  6. N

saa poistaa

Kokonaiskesto 12h. Ponnistusvaihe 5min. Salissa 10min. Ensimmäiseen synnytykseen lähdettiin vauhdilla. Ehdimme täpärästi saliin, vaikka meiltä on sairaalaan vain 2,5km matkaa. Kävin kyllä sairaalassa 4 tuntia aiemmin, mutta laittoivat kotiin kun olin vain 1cm auki ja niin pirteä eivätkä...
  7. N

Syöminen takkuilee

Ah! Meillä ei mene kasvikset ja liha. Hedelmiä, marjoja ja puuroa syö kyllä ihan kunnolla. Kaikkea olen kokeillut, mutta kasvikset eivät vaan mene alas. Olen ollut erittäin ovelakin ja huijannut minkä pystyn. Nyt natiainen on alkanut erittäin epäluuloiseksi ja tarkistaa jokaisen tarjoamani...
  8. N

mielialan vaihtelut km:n jälkeen

Minulla km heinäkuussa. Samanlaista vuoristorataa tämä km jälkeinen aika on minullekin ollut. Kaupassa kerran repesin aivan täysin, kun vaan kaikkialta vyöryi mahoja ja vauvoja ja äitejä ja argh. Onneksi miehen olkapää oli lähellä ja ulvominen vaimeni. Kyllä tässä vieläkin joutuu nieleksimään...
  9. N

Ympäristön suhtautuminen keskenmenoon

Itselläni keskenmenosta kulunut nyt 2 kuukautta. Meillä läheiset suhtautuivat ihanasti ja tukea riitti. Kyllä varmasti ainakin molemmat mummo-ehdokkaat odottavat jo malttamattomasti uutta raskautta. Me päätettiin kuitenkin noin kuukausi keskenmenon jälkeen, että mennään helmikuussa naimisiin...
  10. N

HCG-arvoista

Mulla mitattiin tällä viikolla HCG-arvoksi 7. Viime viikolla (4 viikkoa tyhjennyksestä) oli menkat eli kai se arvo silloin vähän enemmän oli.
  11. N

Lääkkeellinen tyhjennys

Kyllä sen tietää. Itsekin sitä vähän mietin, kun hoitaja sanoi, että katsot vaan, mitä tulee ja kuvailet hänelle, tutkimaan ei tarvitse ruveta. Ilmeisesti ei voi erehtyä. Se on semmoinen kudosklöntti. Vaaleanruskea kai. Minulla se ei olut ollenkaan verinen vaan oli ihan selvästi erotettavissa.
  12. N

Keskenmenon jälkeiset

Mullakin menkat alkoi just tasan neljän viikon päästä tyhjennyksestä. Menkat kesti kyllä normaalin ajan, mutta vuoto oli ihan outoa. Limaista, siis venyvää ja seassa paljon hyytymiä. Ensin en oikein ajatellutkaan, että on menkat vaan taas jotain muuta häikkää. Hyvä, että kuitenkin nyt tulivat...
  13. N

Lääkkeellinen vai kaavinta?

Ensiksikin pahoittelut sinulle. :hug: Tästä on ilmeisesti aika monta kokemusta ja näkemystä. Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys vähän yli kuukausi sitten. Lääkäri sanoi, että vähentää kiinnikkeiden syntymistä, ja on siksi parempi seuraava raskautta ja raskaaksi tulemista ajatellen...
  14. N

Tänään keskenmeno =(

Pahoitteluni sinulle. Paljon voimia ja jaksamista suruusi. :hug:
  15. N

HCG-arvoista

Täytyy sitten yrittää vaan olla kärsivällinen ja odotella. Kai siitä olisi tullut vaikka mitä oireita, jos kohtuun olisi vielä jotakin tyhjennkysestä jäänyt. Enpä ole ikinä näin paljon menkkojen alkuakaan odotellut.
  16. N

HCG-arvoista

Kertokaapa, miten nopeasti teidän hcg-arvonne laskivat. Minulla on tyhjennyksestä kolme viikkoa ja arvo oli vielä 36. Vuotokin on loppunut jo 2 viikkoa sitten. Lääkäriin saan yhteyden vasta maanantaina. Ihmetyttää vaan, kun on vielä noin korkealla.

Yhteistyössä