Syöminen takkuilee

Meillä kohta 8kk ikäinen tyttö ja syöminen on yhtä taistelua. Kiinteiden syönti aloitettiin jo 4kk iässä, mutta vieläkään ei tyttö syö kerrallaan kuin muutaman lusikan. Kaupan sose purkki saattaa kestää kaksikin päivää. Muuten hän on oikein pirteä ja nukkuu hyvin yöt. Onko kellään muulla ollut samanlaista syöjää :)

Meillä oli tuollainen kausi joku aika sitten n.6,5kk:n kohdalla kesti pari viikkoa. Olet varmasti kokeillut myös omia mössöjä, hedelmiä jne. Jos syy löytyis ruuan koostumuksesta tai mausta. Meillä pitää olla makua, käytän maustamisessa paljon yrttejä-valkosipulia-paprikaa jne. Just neuvolassa sanoivat että joku voi pärjätä pelkällä rintamaidolla tämän ikäisenä. (7,5kk) Ei kyllä meidän poika :LOL: Vaatii 2xpuuroa ja kunnon evästä+maidot päivän aikana. Syö iltamaidon n.klo.18 ja seuraavaksi aamupuuron klo.6 tai vähän ennenkin. Ja hampaiden tulonkin olen huomannut vaikuttavan ruokahaluun..Meneekö kylmä paremmin kuin lämmin.. Ja niitä harjoittelujahan voi tehdä ihan mihin aikaan päivää tahansa, ei se vauva vioitu jos saa lihamössöä aamupalaksi tai hedelmäsoseella terästettynä :LOL: Kaikki keinot on sallittuja ja äidit erittäin ovelia... B) Mä aina ajattelen että parhaani olen yrittänyt, kyllä se laps syö kun sillä on nälkä. Voimia :hug:

Meillä ja syömiset alusta asti olleet kovasti vaihtelevia. Kiinteät siis... On kausia, kun syödään vain muutama lusikka ja sekin kauhean huijauksen tuoksinnassa ja sitten taas kausia, kun menee n.1dl kerralla. Tyttö nyt 9kk... Olen yrittäny lopettaa stressaamisen, kun paino nyt kuitenkin aina jollain ihmeellä nousee, sehän se tärkeä mittari on ja että lapsi muuten on terveen oloinen.
Tuli mieleen, paljonko lapsi juo maitoa päivän mittaan?? Jos juo "liikaa" maitoa, eikä siksi halua syödä kiinteitä. Meillä maitomäärä on n. 2-3 dl ja silloin jaksaa syödä 3-4 kiinteää ateriaa lisäksi. Maitoa juodaan n. 2 kertaa päivän aikana, muutoin jos tuputan maitoa päivän mittaan ei soseet kyllä maistu!
Luota lapseesi, kyllä tuon ikäinen jo jonkinverran osaa ravinnon tarvettan säädellä...

Ah! Meillä ei mene kasvikset ja liha. Hedelmiä, marjoja ja puuroa syö kyllä ihan kunnolla. Kaikkea olen kokeillut, mutta kasvikset eivät vaan mene alas. Olen ollut erittäin ovelakin ja huijannut minkä pystyn. Nyt natiainen on alkanut erittäin epäluuloiseksi ja tarkistaa jokaisen tarjoamani lusikan. :D
Täytyy vain yrittää olla kärsivällinen...

Kiitos kovasti neuvoista ja kommenteista :) Tyttö saa päivän aikana noin 2 -3 dl maitoa. Olen nyt pari viikkoa antanut korviketta ja tisuttelua on vain aamuyöllä ja yöllä. Puuro kyllä neidille maistuu hyvin, mut muiden kanssa vähän ongelmia. Itse tehty ruoka menee kyllä huomattavasti paremmin. Mut eiköhän tämä tästä lähde sujumaan :) Esikoisen kanssa, kun ei ollut tälläistä, mutta onneksi lapset on erilaisia :) Kiitos

Yhteistyössä