Hakutulokset

1. S

**^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

Moikka pitkästä aikaa! En ole tänne ehtinyt kirjoitella vauvan syntymän jälkeen mutta nyt voisi ainakin sen synnytys kertomuksen laittaa :) Eli 12.8 klo 00.30 alkoi supistukset 5min välein. Odottelin kotona ihan rauhassa ja menin suihkuun vaikka mies yritti mua hoputtaa et lähdetään jo...
  2. S

Meille syntyi pikku tyttö 12.8 klo 11.42. Synnytys kesti 11h. Meni hyvin ammeen ja ilokaasun avulla pärjäsin. Ponnistusvaihe oli vähän yli tunnin eli suht pitkä mutta lahja mitä parhain <3 Tyttö painoi 3635g ja pituus oli 51cm. Tänään päästiin kotiin. Kertoilen synnytys tarinaa myöhemmin :)
  3. S

minea toivotaan ettei vauva sit just tänään rupeais syntymään :) Ei noi komentit paljon lohduta varsinkin jos kipujen kanssa joutuu kärvistelemään :headwall: Onne pionille ja hösylille! :heart: Täällä taas supistellut koko yön mutta enää en jaksa edes laskea välejä. Suht tasasesti kai...
  4. S

Mulla oli tänään neuvola ja kyllä se neuvola tätikin povas kovasti että josko vauva viikonlopun aikana syntyis. Toisaalta sano että voihan tässä vielä vierähtää viikko ettei sitä koskaan tiedä. Tottahan se on että ei näitä voi oikein ennustaa. Oli taas tullut painoa lisää 700g nyt siis lähes...
  5. S

Pumppa voimia tilanteeseesi! Itsellänikin ollut läheinen samassa tilassa joten osaan jotenkin kuvitella miltä susta tuntuu. Harmi että nyt joudut stressaamaan kun olet viimesilläsi raskaana :( Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. Eilen ei tullut kun muutama supistus. Nyt kuitenkin heräsin n...
  6. S

Kiitos tsempityksistä kaikille! Sain unen päästä kiinni puoli yhdeksältä joten supparit ilmeisesti loppui niihin aikoihin kahen pandolin ansiosta. Heräsin sit puol 11 kun mun äiti soitti mun miehelle että joko te ootte siellä sairaalassa :D Mies ihan pihalla ku heräs siihen soittoon ja en mä...
  7. S

Nyt on jännät paikat! Koko yön on supistellut ja nukuttua sain aamu yöstä tunnin kunnes heräsin taas supistukseen. Nyt tullu 6-7min välein suppareita mut ei vielä hirveen kivuliaita. Mun äiti oli meillä yötä ja ihan hermona aamulla ku tajus et mua on supistellu koko yön. Oli jo passittamassa...
  8. S

Mun laskujen mukaan 15 vauvaa syntyi heinäkuussa mikäli toi etusivun päivitys pitää paikkansa :) Ite veikkasin muistaaksen 13 mutta ylihän se näköjään meni. Ja ei sitä tiedä jos joku elokuun epeli vielä ilmottaisi että vauvautuneensa heinäkuussa :) Fb-ryhmästä perustettiinko sellanen ja onko...
  9. S

Onnea taas kaikille vauvautuneille! :heart: minea toivotaan et nyt olis tosi kysessä ja pääset kohta synnyttämään! samuleinäiti kyllä kateeksi käy kun varmasti tiedät että millon se vauva viimestään on sylissä :) Ja hyvä että kuunteli siellä sairaalassa sun mielipiteitä ja pääset sektioon...
  10. S

Onnea vauvansa jo syliin saaneille! :flower: Me muut täällä vielä kateellisina kärvistellään :D Ristiäiset pidetään täälläkin, mutta en vielä tarkasti oo suunnitellut tarjottavia. Tyttö lupaushan meillä on että jos tyttö tulee niin ois kiva tehdä sellasia tarjottavia jotka ois väritykseltään...
  11. S

Neuvolassa tuli taas käytyä. Vauva oli vihdoin kiinnittynyt joten enää ei tarvi miettiä että jos vedet menee niin pitääkö mennä vaakatasoon :) Painoakin oli tullut vaan +200g vaikka en tosiankaan oo mitenkään kevyesti syönyt. Ei tässä tarvis kyllä enää paljon tullakaan ku 16kg jo kasassa...
  12. S

Ultrasta juuri kotiuduttu :) Sainkin sit postissa eilen sen ajan heti seuraavalle päivälle. Ei siellä mitään häikkää näkynyt olevan. Vauvan paino arvio on tällä hetkellä 3,5-3,7kg. Eli ei ihan pieni jötikkä. Toivotaan ettei menis hirveesti yliajalle tai siitä tulee yli 4kg.. unohdin kysyä onko...
  13. S

{Elokuun Epelit 2012} HEINÄKUU

Eka2 onnea nyytistä! Täällä herättiin jo seitsemältä vaikka sain unta vasta 2-3 väliin yöllä.. Huoh.. Toisaalta ei pitäisi valittaa kun toi unen saanti on lähes ainoa ongelma. Mitään kipuilu suppareita tai muitakaan synnytykseen viittaavia mierkkejä en ole saanut aikaiseksi vaikka...
  14. S

Syömisestä nyt kesällä on tullut kyllä syötyä epäterveellisemmin kun on käyty enemmän ulkona syömässä ja jätskiä tulee syötyä varsinkin kuumalla ilmalla. Muutkin herkut kyllä maistuu ehkä jopa paremmin kun aikasemmin tässä loppu puolella.. :D synnytyksen käynnistymisestä ite olin ajatellut...
  15. S

Neuvolassa käyty ja tällä kertaa oliki sit pissassa jotain häikkää, hemoglobiini tippunut 110:een ja sf-mittakin taas pudonnut vähän.. Pissa näyte pitää viedä labraan tänään tai huomenna. Lisärautaa suositteli ja oon kyl itekin huomannu ton hemoglobiinin tippumisen kun on väsyttänyt enemmän...
  16. S

vauvan ulkonäöstä/luonteesta jotenkin oon ajatellut että vauva tulisi enemmän mun mieheen. Me ollaan ihan siis ihan erilaisia luonteeltamme ja ulkonäöltämme :D Miehellä ruskeat silmät ja jostain syystä ajattelen että vauvallakin olisi. Mies on kylläkin sitä mieltä että vauvalle tulee mun siniset...
  17. S

Fb ryhmästä voisi olla ihan hyvä idea, mutta pitäisikö odottaa esim. elokuun loppuun ku sinne ryhtyy siirtymään kun suurimmalla osalla on sillon vauvat jo syntyneet? Pitäisikö katsoa kuinka monta jäsentä sinne on tulossa ja sen jälkeen katsoa et tarviiko sitä määrää rajata? Koska elokuiset jotka...
  18. S

Täällä on herätty jo tunti sitten vaikka menin nukkumaan vasta kahden aikaan. Pakko oli vaan nousta kun ei uni tullut enää vaikka tunnin yritin pyöriä tossa sängyssä. Mirkku onnea nyytin johdosta koko perheelle :heart: Repeäminen pelottaa mua synnytyksessä eniten. Koska siitä on sit...
  19. S

Paljon onnea Nepon perheelle pikkuisen johdosta!:heart: Täällä käyty neuvolassa ja eipä paljon muutoksia ole tilassa. Vauva oli laskeutunut mutta ei vielä kiinnittynyt. Onko teillä muilla vauvat jo kiinnittyneet? Huomasi sf-mitastakin että jotain muutosta on tapahtunut kun viimeksi oli 32 ja...
  20. S

Kauhee tilanne Nepo :hug: Ne varmaan yrittää pitkittää sun synnytyksen alkua jos siel on ruuhkaa mutta ei kauheesti lohduta tossa tilanteessa. Ei pitäis potilaiden joutua kärsimään hoitohenkilökunnan ja tilan puutteesta mutta niin se näköjään menee. Ei voi muuta sanoa kun voimia ja toivottavasti...

Yhteistyössä