Hakutulokset

  1. laluz

    Perätilavauvan synnyttäneitä?

    Kertokaa miten synnytyksenne meni? Missä asennossa vauva syntyi? (Perätilassa juu, mutta peppu edellä, jalka/molemmat jalat edellä?) Onko kenties jollekin sattunut napanuoran esiinluiskahdus? Tehtiinkö episiotomia? Kiitoksia, jos joku jaksaa kertoilla :)
  2. laluz

    Onko odottajan turvallista syödä ituja?

    Parempi olla syömättä sitten. Säilyyhän noi siemenet, kasvattaa sit sen jälkeen kun vauvi on syntynyt :)
  3. laluz

    Joulumieli uhkaa salakavalasti hiipiä meillekin :)

    Minä meinasin alkaa ommella jouluverhoja keittiöön :xmas:
  4. laluz

    Onko odottajan turvallista syödä ituja?

    En ole koskaan käyttänyt ituja, mutta nyt meille tuli vahingossa ostettua pussillinen siemeniä. Olen maistanut erilaisia ituja joskus kauan aikaa sitten ja hyviähän ne ovat terveellisyytensä lisäksi. Muistelen kuitenkin, että idut olisivat olleet ei suositeltavien ruoka-aineiden listalla...
  5. laluz

    Ekat raskaus oireet??

    Ajankulukseni voisin muistella kahden raskauteni alkuaikoja... Ekassa: -Palelu -Rintojen pingotus ja arkuus -Nipistelyt alavatsassa, vihlaisut, pistokset -Etova olo ja yökkäily alkoi heti plussatestin nähtyäni :laugh: -Aamuinen herääminen voimakkaaseen tunteeseen siitä, että nyt on...
  6. laluz

    Elotaaperot 2007

    Hei! Ja paljon onnea taas uusille odottajille :) Käykää ihmeessä kurkkaamassa uuden kerhon puolella ihania taaperokuvia! Meille kuuluu tätä arkisen ihanaa eloa. Ei sen kummempia uutisia nyt mihinkään suuntaan.
  7. laluz

    Elotaaperot 2007

    Kitos Kirvash kerhonperustamisajatuksesta :) Kunhan vaan ehdit. Odotan innolla uusia kuvia!
  8. laluz

    Elotaaperot 2007

    :wave: jipii! meijän ukkeli on nyt ensimmäisiä kertoja noussut itse istumaan sängyssä ollessaan ja tukea vasten noussut pystyyn. Kovin on levee haara-asento ja etukeno, mut pystyyn silti noustaan :D Kyllä kai se tästä sitten lähtee etenemään. Puhetta ei tuu muuta kuin äiti HYVIN selkeästi...
  9. laluz

    Mistä videoista/ohjelmista teidän pienet tykkää?

    Tämä ulkosuomalainen äiti on kerännyt kokoelman eri DVD-lastenohjelmia joita ahkerasti katsotaan: -Muumit -Puuha Pete -Teletapit -Mikki Hiiren kerhotalo -Maija Mehiläinen -Tao Tao -Fröbelin palikat -Ti-Ti Nalle (suosikeista suosikein) -Postimies Pate -Lasten ja aikuisten...
  10. laluz

    Elotaaperot 2007

    Paranemisia kaikille pienille ! :hug: Meillä ollaan oltu toistaiseksi terveinä, katsotaan kunhan ensiviikolla alkaa koulut, että mitä pöpöjä isosisko tuo pojalle tullessaan. Nyt on valokuvauksessa käyty. Eihän niistä yhteiskuvista tullut mitään, eivät sisarukset olleet yhteistyökykyisiä...
  11. laluz

    Elotaaperot 2007

    Hei! Viimein meidänkin poikanen näyttää jotain edistyksen merkkejä liikkeissään :D Eilen nousi itse tukea vasten seisomaan! Meni aivan naurunhekotukseksi hänellä homma kun huomasi miten se ilahdutti muuta perhettä. Eihän sitten siinä kikatellessaan riittänyt voimat pysyä kovin kauaa...
  12. laluz

    Suosittele kaukomatkakohde (ei Thaimaa)

    Punta Cana, Dominikaaninen tasavalta. B)
  13. laluz

    Tuttipullon pesu lentokoneessa?

    Meillä aina ollut tarpeeksi pulloja mukana, jotta jokaiselle syöttökerralle saa puhtaan. Samoin muovilusikoita on ollut joka aterialle omansa. En pesisi pulloja lentokoneessa. Vesi ei ole juomakelpoista eikä se pesuallaskaan järin suuri ole että isoihin pulloihin hanasta saisi vettä otettua...
  14. laluz

    Hiivatulehdusko?

    Mulla hyviä kokemuksia epämääräisen oireilun hoidosta: C-vitamiinia sisältävät emätinpuikot! Saa apteekista ilman reseptiä. Illalla kun laittaa emätinpuikon niin aamulla kannattaa varautua pikkuhousunsuojin...sulaessaan se puikko valuu sit pois. Paketissa lukee kuuden päivän kuuri, mulla on...
  15. laluz

    Onko kukaan täällä saanut joskus borrelioositartuntaa?

    sessi78: Unohtui tuohon lisätä että meidän molemmat lapset ovat syntyneet terveinä. Silloin, kun ekassa raskaudessa kokeista paljastui borrelioosi, lääkärit siitä pitivät palaveria ja yhteenvetona mulle kerrottiin, että "riski lapsen saada borrelioosi istukan kautta on teoreettinen, mutta...
  16. laluz

    Onko kukaan täällä saanut joskus borrelioositartuntaa?

    Mulla todettiin kans borrelioosi verinäytteiden perusteella kun odotin esikoista. Hakeuduin tutkimuksiin kun mulle alko tulla rengasihottumaa, sellaisia hilseileviä läiskiä eri puolille kehoa. Se diagnosoitiin "pityriasis rosea". Itse mainitsin borreliaepäilyn vähän niinkuin "hatusta vedettynä"...
  17. laluz

    Palleatyrä

    Onko kellään todetu hiatusherniaa eli palleatyrää. Miten sitä on hoidettu? Itse olen oireillut ylävatsaa ja tutkimuksissa (ultra, rtg, EKG) ei mitään varmistunut, oireiden perusteella sanoivat palleatyrän olevan mahdollinen. Nyt aloitan lääkkeet, puoli tuntia ennen joka ateriaa yks lääke...
  18. laluz

    Mitä 1-vuotiaalle aamupalaksi?

    Puuroista menee ne "samettiset" esim. Spelttijauhoista tai Minuuttivellijauhoista tehty. Joskus keitän ihan tavan kaurahiutaleiden kanssa omenaa ja luumua jonka kypsennettyäni soseutan hienoksi sauviksella. Puuroon (jossa ei ole jo hedelmää) lisään hilloa tai voisilmän. Maitokaakao. Ihan...
  19. laluz

    Elotaaperot 2007

    Paljon onnea kaikille vauvamahautuneille!!! :flower: :hug: Meillä elokuinen elo poikasen kanssa sujuu tasaiseen tahtiin helteistä nauttiessa. Mennä viiletetään peppu maata viistäen, jalalla vauhtia potkien ja tutkitaan paikkoja. Seisomaan noususta ei ole tietoakaan vielä, ukkeli on niin...
  20. laluz

    Espanjankielestä Serranon perheessä

    On tavallista käyttää diminutiiveja ja lyhennellä tai muunnella nimiä. Esim. José ->Pepe (dim. Joselito->Pepito), Josefa -> Pepa (dim. Joselita -> Pepita) Francisco -> Paco (dim. Paquito) Francisca -> Paca Dolores -> Lolo/Lola/Loli Santiago -> Santi Fuensanta -> Santi Rafael ->...

Yhteistyössä