Tuttipullon pesu lentokoneessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Plus4:
Muistaakseni lentokoneen wc:n vesi ei ole juomakelpoista, en kyllä itse sillä tuttipulloja pesisi. Meillä on ollut tarpeellinen määrä puhtaita pulloja mukana.
Todennäköisesti myös perillä matkakohteessa esim. ravintolan astiat on pesty paikallisilla vesillä, jotka ei suomalaisten mukaan ole juomakelpoisia ;)
 
Mutta, vauva ei syo niilta ravintolan lautasilta? :attn:

En kayttaisi lentokoneen vessan vetta pullojen pesemiseen. Itse en koskaan pulloja ole kayttanyt,mutta nain kerran yhdella aidilla sellaisia kertakayttopussijuttuja, jotka laitettiin pullon sissan ja maito tehtiin siihen....

Lentokoneessa voi tietenkin yrittaa pyytaa emolta kuuma vetta pullon huuhtelemiseen, en tieda, onnistuisiko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rapu:
Mutta, vauva ei syo niilta ravintolan lautasilta? :attn:
Muuten vain uteliaisuudesta kysyn, että entäs lusikat, onko omat lusikatkin sitten mukana?
Millä ne tuttipullot perillä pestään?
Kylvetetäänkö vauva myös pullovedellä, ettei vettä mene suuhun? :D
 
Joo, olen ehka huono antamaan ohjeita, kun olen asunut Aasiassa kohta 10v, eli meille Suomi on "eksoottinen" lomakohde ja oli aika kun monta kesaa perakkain sain aina vatsataudin ensimmaisella suomi-viikolla :LOL:

Mutta, asiaan, itse olen imettanyt koneessa, eli ei ole (onneksi) ollut pullo-ongelmia. Hotellissa taas olen keittanyt veden, milla olen pessyt vauvan puurokupin ja lusikan. Saippuana olen kayttanyt samaa, milla olen pessyt lapsenkin (maalaisjarki sanoo, etta on turvallista, koska saippuaa voi menna suuhun kylvyssakin).

Kylvyssa ollaan kayty ihan normaalisti kraanavedella, ja koska on retkiolosuhteet, ainut paikka missa on voinut kylvettaa on lavuaari, eli on mennyt aika pikakylvyksi. Jos huoneen vessasta on loytynyt amme, niin olemme kylvettaneet ammeessa pitamalla vauvaa sylissa, siis itse ammeeseen ja vauva syliin :saint:

En ole jaksanut koskaan olla superpopokammoinen, mutta yrittanyt kayttaa maalaisjarkea (jos sita on ollut jaljella huonosti nukuttujen oiden jalkeen :headwall: ) naissa hygieniajutuissa.

Ja nama siis Aasiassa matkaillessa, ei Suomessa.

 
Tosta vedesta viela, se on voinut (en tieda varmasti) lillua niissa tankeissa pitkaan ja lampimissa olosuhteissa, eli hyva "bakteeripesa", ehka sen takia sita ei suositella juotavaksi. Tosin, minka verran siita sitten tarttuisi pullon kylkiin kiinni.....
 
Ainulla on näitä kertakäyttöpussi-paketteja, mutta ainakaan meidän tyttö ei ole suostunut syömään siitä mukana tulleesta tuttiosasta ja jos tutin vaihtaa luonnonkumiseen niin alkaa falskaamaan välistä :(

Itse otan tyhjiä tuttipulloja käsimatkatavaroihin joihin valmiiksi annosteltu maitojauhetta sopiva määrä. Sitten vain lisään pullovettä sekaan ja ravistan (tarvittaessa pyydän lentoemäntää hieman vielä lämmittämään).

Ei tulisi kyllä mieleenkään pestä lentokoneen vessan vedellä tuttipulloja, en joisi sitä itse - joten halua sitä joutuvan myöskään lapseni suuhun. Meillä mukana tulevalla reissulla vedenkeitin ja lapselle oma puurokippo + lusikat. Jos en saa keitettyä vettä mistään, niin sitten vaan Eviania kehiin ;) En ole käytännössä edes varma että miten paljon lentokoneeseen saa viedä lapsen ruokia nesteenä. Kaikki tuttelipurnukat kun ylittävät sen 100ml sallitun rajan ja ohjeissa lukee et ruokaa saa ottaa sen verran kuin lapsi sitä lennon aikana tarvitsee ja ruoan aitous on tarvittaessa pystyttävä todistamaan. Helpoimmalla pääsen kun otan jauhetta ja tarpeeksi pulloja mukaan. Olisi jännä nähdä miten lentoyhtiö toimisi tilanteessa jossa tulli antaa "mennä läpi" 2 x 200ml maitoa ja lento viivästyy esim. konevian takia useita tunteja. Sitä riskiä en todellakaan halua ottaa, varsinkaan kun en enää itse imetä.

 
Meillä aina ollut tarpeeksi pulloja mukana, jotta jokaiselle syöttökerralle saa puhtaan. Samoin muovilusikoita on ollut joka aterialle omansa.

En pesisi pulloja lentokoneessa. Vesi ei ole juomakelpoista eikä se pesuallaskaan järin suuri ole että isoihin pulloihin hanasta saisi vettä otettua.

Katarina-81: Lastenruoissa ei ole rajoituksia ainakaan kokemani perusteella ja lennetty on paljon. Meil on aina mukana useampi maitotetra, mehutetroja, purkkiruokaa, jugurtteja. Kaikki survon niihin pikkupusseihin.

*vinkki* laitan aian yhden ateriakokonaisuuden ruokalappuineen, lusikoineen, servetteineen kaikkineen yhten pussiin niin koneessa on sitten helppo ottaa koko pussi/ateria samalla kertaa repusta. Ja roskat saa sitten niihin pusseihin ettei sotke avatut juomatetrat jne...
 
Katarina mulla oli reilusti varattuna tuttelipurkkeja eikä ne niitä edes katsonut. Ennemmin aattelin että ois epäilyttävää jos on pelkkää valkosta jauhetta pullon pohjalla joten siksi otin valmiita tetroja. En kyllä oikeesti tiedä kuinka ne noihin jauheisiin suhtautuu.
 
Lentoemänniltä saa muuten kertakäyttölusikoita, että niitä on aika turhaa raahata lennolle mukaan.
Meillä on ollut yleensä n. 4 ruokapurkkia ja lisäksi Trippejä lapsille mukaan lennolle. Aina ollaan päästy turvatarkastusten läpi niiden kanssa, eikä niitä ole edes tarvinnut pakata muovipusseihin.
Just ollaan taas reissusta palattu Turkista ja kaikkien astioiden (myös tuttipullon) pesuun käytettiin ihan tavallista kraanavettä (ei keitettyä ). Ja tavallisesta vedestä keiteltiin myös kahvit aikusille. Kellekään ei tullut mitään vatsavaivoja..
 
Saako nykyään viedä koneeseen pillimehuja, tuttelipakkauksia, purkkiruokia? Jostain 1dl nesterajoituksesta olen kuullut. Olemme lähdössä 1vuotiaan kanssa Kreikkaan ja asia mietityttää kovasti.

Mukaan lähtee myös 12v diabeetikko, joten hänellekkin pitäisi saada mukaan jotain syötävää käsimatkatavaroihin varmuuden vuoksi, vaikka ateriankin matkalla saa.

Juuri kuulin, että eräältä perheeltä oli otettu pois pillimehut käsimatkatavaroista. Säkälläkö tässä mennään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ennastiina11:
Saako nykyään viedä koneeseen pillimehuja, tuttelipakkauksia, purkkiruokia? Jostain 1dl nesterajoituksesta olen kuullut. Olemme lähdössä 1vuotiaan kanssa Kreikkaan ja asia mietityttää kovasti.

Mukaan lähtee myös 12v diabeetikko, joten hänellekkin pitäisi saada mukaan jotain syötävää käsimatkatavaroihin varmuuden vuoksi, vaikka ateriankin matkalla saa.

Juuri kuulin, että eräältä perheeltä oli otettu pois pillimehut käsimatkatavaroista. Säkälläkö tässä mennään?
Sääntöjen mukaanhan nesteitä sais olla max 1dl pakkauksissa ja max 1l yhteensä. Lasten ruokaa saa olla sen verran mitä lapsi syö lennon aikana. Meiltä on kerran Helsingissä otettu pillimehu pois, mutta monta muuta kertaa on saanut viedä. Joskus niistä ei oo edes kysytty mitään, ja joskus on kysytty, niin sitten oon sanonut, että ne on lapsille, niin sit on saanut viedä. Kyllä se taitaa olla siitä virkailijan innokkuudesta ja mielialasta aika paljon kiinni.
Useammastakin kohteesta etelästä oon tuonut 0,5litran vesipullojakin käsimatkatavarassa, eikä kertaakaan oo otettu pois.

 
Tuotanoin, me ollaan aina ostettu kansainväliseltä puolelta, siis turvatarkastuksen jälkeen ne pillimehut ja muut koneeseen...tuttelia sieltä ei varmaan sakkaan, mutta kaikki muut juomat (mehut, vedet, limsat) saa kyllä.

Hylamaidot olen ottanut mukaan kotoa jos eivät enää muksut ole tissillä enää olleet ja ne maidot olen saanut viedä läpi aina turvatarkastuksesta.
 
pia
Me pyydettiin lentoemäntä peseen ja täyttään pullo. ja meillä pullossa oli valmiiksi maitoa ja turvatarkastuksesta pääsi sen kanssa helposti läpi, niin new yorkin kuin miamin kentällä =)
ja tosiaan lentoemännät pesi pullon ja täytti kun pyysi =)
 
En minäkään pesisi vauvan tuttipulloja lentokoneen vessassa. Ei se vesi ole juomakelpoista, joten en sillä pesisi mitään muutakaan - etenkään pikkulasten ruokailuvälineitä. Sitä paitsi se "lavuaarihan" on sen verran matala, että saaneko sinne hanan alle tuttipulloa survottuakaan? :/

Näistä turvajutuista vielä... Mieheni toi viimeksi käsimatkatavaroissaan litran vesipullon (lähes täysi) eikä kukaan siellä puuttunut asiaan mitenkään. Itse vein viimeksi meidän 3-vuotiaalle aamupalajogurtin läpivalaisun läpi täällä Suomen päässä eikä siihenkään kukaan puuttunut mitenkään. Selitin vain, että se on pojan aamupala eikä ne sitä roskiinkaan heittäneet. :) Mutta tosiaan... se on ihan siitä kiinni, että kuka siellä turvatarkastuksessa on ja miten hän niihin ohjeisiin suhtautuu. Taisinpa muuten epähuomiossa viime matkaltakin tuoda repussani 2 dl:n pillimehun ja taatusti sekin näkyi läpivalaisussa, mutta eipä kreikkalaiset sitä poiskaan näemmä ottaneet...
 

Yhteistyössä