Hakutulokset

  1. Ä

    Mun mielestä alkomashooli yliarvostettua

    Tuntuu, että se vaan on niin tärkeetä joillekin tai aika monelle, että edes pikkasen saa jotain kaljaa tai viiniä. Että pitää itseasiassa aina ostaa kun halvalla saa ja aina ottaa edes vähän jos mahdollista. Mä olen sattumalta nykyään aika raitis. Joskus ennen perhettä olen alkoholijuomista...
  2. Ä

    Miten usein teillä tälläinen fiilis

    "Olen ulkopuolinen, kukaan ei välitä, olen huumorintajuton ja tylsä. Mussa täytyy olla jotain vikaa. Täys nolla" Mulla taas tämä fiilis ja tuntuu pahalta. Säännöllisesti tulee ehkä kerran kuussa ja siitä mieleeni tulikin että voisko osa syy olla hormonikierrossa. Alkuviikosta olin ihan...
  3. Ä

    10-12 kk ikäisten totuttelu tavalliseen ruokaan

    Just lueskelin neuvolasta saatua opusta Imeväisikäisen lapsen ruoka s. 22 sanottiin että tuon ikäisen ruuanvalmistuksessa voi käyttää maitoa tai rasvatonta maitojauhetta. No sehän helpottaa ihan älyttömästi kun muutenkin söisi jo kaikkea. En olekkaan tätä enne tiennyt.
  4. Ä

    mitä jenkkeihin kannattaa lähettää ettei tulliin jää

    Siis vanhalle isäntäperheelle lähettäisin paketin. Meripostina haluan lähettää maksikirje alle 2 kg olisi tarkoitus lähettää. Meneekö suklaat ja kahvi tulliin. Mitä paketin päälle kirjoitetaan jos ei tullattavaa. Kiitos tietäjille
  5. Ä

    mihin kellonaikaan 10 kk heräävät viimeisiltä päikkäreiltä?

    ja montako tuntia päikkäreitä yhteensä nukkuu. Entä yö unien pituus ja onko yösyöntiä vielä.
  6. Ä

    ei pulloa, ei unilelua, ei tuttia, edes tuutulaulua

    Joo-o. Kaikki nuo pois käytöstä. Tutit lojuu lelukorissa leluina, jospa hoksaisi idean. Unilelu sängyssä, mutta ilman käyttöä. Tuutulaulua en ole edes muistanut ja nuo soittopelit on myös jääny käyttämättä. Esikoisella oli käytössä kaikki pulloa lukuun ottamatta.
  7. Ä

    vauva kynsii ja raapii

    Onko kellään muulla vauvaa joka kynsii ja raapii erityisesti kasvoja. Aika epä mielyttävää kun ei voi ottaa vierelle sänkyyn kun kynsii kasvot ja vetää isosiskon tukasta. Mikään ei käy korvikkeeksi ainakaan aamulla ja puhetta ei usko. Ikää vasta 9 kk, mutta voimat on jo aika kovat ja kynnet...
  8. Ä

    Milloin olette antaneet vauvalle lusikan käteen?

    Heti kun kiinteet alotettu vai myöhemmin? Oman esikoisen kohdalla en muista, milloin olisin antanut.
  9. Ä

    kuinka nuorelle nokkamuki käteen

    Ostin 5 kk vauvalle nokkamukin. Miten vanhoina olette antaneet vauvalle nokkamukin käyttöön? Vettä ajattelin ruokailun päätteeksi tarjota.
  10. Ä

    soseiden aloitus, montako kertaa päivässä

    Kuinka monta kertaa päivässä annan perunaporkkanaa vauvalle? Entä marjasosetta? Tarkoitan näitä ihan ensimmäisiä maistiaisia kun annetaan vain teelusikallinen.
  11. Ä

    eroon apupyöristä

    Kuinka nopeasti lapsenne on oppinut ajamaan ilman apupyöriä? Lapsen ikä? Kauanko meni? Harjoitteliko usein?
  12. Ä

    lapsen itsetunnon tukeminen

    Miten voisin tukea ja parantaa lapseni itsetuntoa. Tai rohkeutta. Lapsi ei vierassa joukossa oiken osaa pitää puoliaan eikä tutussa joukossakaan. Leikkipuistossa esim haluaa keinuun, mutta kun keinu vapautuu ei rohkeasti ryntää keinumaan vaan vitkastelee niin että joku muu ehtii ensin...
  13. Ä

    Surullinen olo

    Tänään mieleni onkin vallannut käsittämättömän surullinen tunne. Tämmöistä en ole koskaan tuntenut. Ehkä joskus sydänsuruja potiessani nuorena. Itkettää, en tiedä miksi. Olo on tyhjä, aivan kuin jotain olisi tekemättä tai ihan kuin jotain olisin menettänyt. Synnytyksestä on reilu 3 kk...
  14. Ä

    vauvan loruleikit

    Laittakaapas tähän vauvanne suosikki loru ja kuinka sitä leikitään. Vauvan ikä myös. Itselläni ei ole vielä mitään, vasta nyt hoksasin.
  15. Ä

    vauvakuumeisia onko?

    Itselläni vasta 3 kk ikäinen vauva ja nyt jo tuntuu että yksi vielä lisää. Onkos muita joilla vauvakuumetta pukkaa? Suunnitelmia kuumeeseen? Juu, itse tietysti hoidan nyt tämän vauvan ja sitten katotaan josko vielä kerran raskaaksi. Puntarissa omat harrastukset, työt ja vauva. Toki mieskin...
  16. Ä

    vauvan kanssa harrastukset

    Mitkä oavt teidän hauskimmat ja hölmöimmät vauvaharrastukset. Esikoisen kanssa en harratanut mitään. Muskarissa kävimme vuoden muistaakseni 1 vuotiaana aloitimme. Nyt menen toisen vauvan kanssa vauvauintiin ja vauvojen värikylpyyn (vauvojen maalaustaidetta). Näistä olen kuullut että ovat...
  17. Ä

    Paljonko viihdytätte vauvojanne?

    Tyttö makailee tuossa vieressä ja mieleen tuli paljonko muut mahtaa viihdyttää vauvojaan. Ikä ja miten teillä on tapana viihdyttää. Miten otatte huomioon vauvanne kun olette kkotona ja teette vaikka kotitöitä tai surffaatte netissä? Itse selostan ääneen mitä teen. Kanna vauvan yleensä...
  18. Ä

    Missä Turussa olisi hyvä imettää?

    Asia olikin jo otsikossa. Kesällä pitäisi mennä Turkuun imeväisen kanssa. Keskustaan ja Turun linnaan ainakin.
  19. Ä

    2 kk oksennustauti

    Mietin vaan että mitenkä sellainen sitten hoidetaan. Meillä esikolla oli paripäivää sitten oksennustauti ja nyt itselläni. Pelkään sen sitten seuraavaksi alkavan vauvallamme. Esikko oksenteli vain yhden päivän, mutta sitten meni vatsa ripulille. Vastauksista kiitollinen jo etukäteen
  20. Ä

    Paljonko luovutatte maitoa

    Olenkin miettinyt äidinmaidon luovutusta kun omatkin lapset saivat sairaalassa aitoa äidinmaitoa. Paljonko luovutatte maitoa, kauanko olette luovuttaneet, minkä ikäinen vauvanne oli kun luovutitte, kuinka monta kertaa viikossa veitte maitoa sairaalaan?

Yhteistyössä