vauvan kanssa harrastukset

Mitkä oavt teidän hauskimmat ja hölmöimmät vauvaharrastukset.

Esikoisen kanssa en harratanut mitään. Muskarissa kävimme vuoden muistaakseni 1 vuotiaana aloitimme.

Nyt menen toisen vauvan kanssa vauvauintiin ja vauvojen värikylpyyn (vauvojen maalaustaidetta). Näistä olen kuullut että ovat hyviä ja uinti varsinkin.
 
Me ollaan neitokaiseni kanssa käyty salsa tunneilla kerran viikossa nyt kuukauden ajan! :) Toooooosi hauskaa omani ja tyttäreni mielestä! Vauvat on sielä kantorepussa tai liinassa ja hytkyy mukana, meillä tyttö oikeen kiljuu ilosta ja loppujen lopuksi nukahtaa. :) Kerhossa käytiin kanssa, mutta ei se ollu meidän juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Me ollaan neitokaiseni kanssa käyty salsa tunneilla kerran viikossa nyt kuukauden ajan! :) Toooooosi hauskaa omani ja tyttäreni mielestä! Vauvat on sielä kantorepussa tai liinassa ja hytkyy mukana, meillä tyttö oikeen kiljuu ilosta ja loppujen lopuksi nukahtaa. :) Kerhossa käytiin kanssa, mutta ei se ollu meidän juttu.
Kuulostaa hienolta. Pitääpä tutkia olisko meidänkin kaupungissa tanssia. Saisi siinä jotain uutta kipinää. Tanssia harrastanut viimeksi ala-aste ikäisenä.

Minkä ikäisenä vauvat liinassa ja miten siitä jatko?
 
Täällä Tampereella ei ois ollu mitään tollasta jos en ois itse ottanut yhteyttä tanssikoilun opettajaan ja kysyny että oisko tällänen kurssi aivan mahdoton! Siinä sitten yhdessä pähkäiltiin ja hän saikun saikin opettajat ja ajan järjestymään ja sitten minä autoin mainostamisessa.

Paikalla on joka kerta ollu n20 äitiä lapsineen, eli ei mikään huono juttu! :) Siellä on alaikäraja lapsilla 3kk, nyt on siis ollu vauvoja 3kk-8-9kk sen ikäsiä joita vielä jaksaa kantaa liinassa tai repussa. Meillä on tyttö jo 10kg ja reppu alkaa oleen jo huonon tuntunen mulle kantaa ja olen ajatellu ostaa jonkun liinan, niin pääsis lenkillekkin metsään ym...

Rohkeasti vaan kyselemään kuntosaleilta,tanssikouluilta ym paikoista kursseista ja tunneista, jos niitä ei vielä ole, niin aina voi harkita jos vaikka järjestettäis. :)
 
Täällä pääkaupungissa olis tosiaan vaikka mitä mahdollisuuksia.
Ilmoitin meidän kohta kolmikuisen kanssa syksyllä alkavaan vauvamuskariryhmään ja sitten liityn tässä kohta itse kuntosalille, jossa on myös äiti-vauvajumppaa (kuuluu salikortin hintaan).
 
Meillä harrastuksiin kuuluu vauvajumppa sekä palveluskoiratoiminta :)
Koirakentällä tytön harrastuksena patjalla pötkättely ja koirille nauraminen.

Oon siitä ilonen et lapesen myötä oon pystyny jatkaan myös omaa harrastustani. Lapsi kulkee kivasti mukana ja reeniryhmä suhtautuu hyvin!

Oon myös miettiny..Minkä ikäsenä uskaltaa/voi lapsen ottaa mukaan hevosta ajamaan,siis kärryille. Olin aatellu josko kärryihin hankkis vanhan turvaistuimen ja sais lapsen siihen.Ois tukevampi istua. Ja ihan kävelylenkeillä alotettas. kypärä päässä tieten!
Kuulostaako vastuuttomalta..? :/
 
Me käydään vauvauinnissa ja hauskaa on kaikilla. Alkaa suihkuhuoneessa kova hihkuminen kun hoksaa minne ollaan menossa. Kehonhallintaa ja rohkeutta se uiminen on kasvattanut selvästi. Syksyllä jatketaan taaperoissa/muskari.Täällä ei mitään noita taidejuttuja ole tarjolla. Uintia ja musiikkijuttuja.
 
L-ouisa: Kiva kun on teidän reeni ryhmä hyväksyny vauvelinkin mukaan! Täytyyhän sitä koiraihmisiä saada vähän lisää! :)
Kyllä mä odottasin sen hepan kyytiin menossa ainakin vuoden ikään...ei paljon pienemmälle varmaan oo ees sopivia kypäriä?? Ja enkä nyt tosiaan lähtis millekkään kunnon ravi lenkille...ainakaan ihan heti.
Mä olen itse ajatellu ottaa tytön talleille mukaan joskus parivuotiaana,sitten kun kävelee ja puhuu hyvin ja ymmärtääkin paremmin mitä sanotaan. :)
 
Meillä tyttö tuli talleille mukaan puolitoista vuotiaana ja tää kakkonen sitten kuukauden vanhana pääsi pällistelemään. Hevosen selkään tää ykkönen meni puolitoista vuotiaana... ja olihan ne kypärät vähän kiven takana. Nyt neljä vuotias heppaharrastaja käy pari kertaa kuukaudessa ratsastamassa. Rattaissa oli kanssa puolitoista vuotiaana.... tosin meillä ei ole omaa heppaa et muutoin olisi varmaan siinä vuoden vanhana päässyt kärryille kypärä päässä.
 
Oon ite aatellu et siinä vuoden ikäsenä tytön tosiaan kärryille ottasin. Heppoja hän näkee joka päivä,omassa pihassa kun ovat.Kovasti tykkää kuljetella kättään hepan karvassa.ja selässäkin mielellään on.
ja tietty toivon vanhempana hänen noista innostuvan. Oman ponin saa varmasti jos haluaa :heart:
Ehtona tietty et ite hoitaa,tietty päävastuu vanhemmilla mut..
 
Oon ite aatellu et siinä vuoden ikäsenä tytön tosiaan kärryille ottasin. Heppoja hän näkee joka päivä,omassa pihassa kun ovat.Kovasti tykkää kuljetella kättään hepan karvassa.ja selässäkin mielellään on.
ja tietty toivon vanhempana hänen noista innostuvan. Oman ponin saa varmasti jos haluaa :heart:
Ehtona tietty et ite hoitaa,tietty päävastuu vanhemmilla mut..
 
Meillä harrastuksena muskari. Tammikuussa alotettiin kun poitsu oli melkein 3kk. Nyt toukokuussa alko kesäloma. Elokuussa alotetaan taas muskari vuoden ikästen ryhmässä.
Vauvauintiin oltais haluttu, mut täällä niin tunkua niihin, ettei päästy.
Naperouintiin yritetään loppuvuodesta/alkuvuodesta. :)
 

Yhteistyössä