Hakutulokset

  1. T

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Onnea paljon kaikille pikkuisensa jo saaneille! Ja samalla voimia vielä omaansa odottaville :) Meille syntyi poika 3625g ja 50cm, rv 41+0 8.12. Tässä synnytyskertomusta ja vähän muutakin. Keskiviikkoiltana katottiin miehen kanssa leffaa ja siinä ennen yhtätoista alkoi tuntumaan...
  2. T

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Neuvolassa taas käyty, ei mitään uutta. Kaikki hyvin mitä ilmeisimmin. Paitsi, että olen edelleen raskaana. Onko teillä miten monesta päivästä siirretty laskettua aikaa? Mulla kun oli kuukautisista laskettu aika 26.11. mutta Terveystalon ultrassa siirsivät 5 päivää eteenpäin eli 1.12. Moni...
  3. T

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Onnea teille vauvan jo saaneille! Tosi kiva, kun olette jaksaneet kirjoittaa vielä synnytyskertomuksiakin :flower: Täällä vain ei tapahdu mitään, laskettu aika tuli ja meni. Jostain ihmeestä olin saanut päähäni, että vauva olisi syntynyt perjantaina, mutta eipä syntynyt. Mistäköhän...
  4. T

    ***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

    Onneksi olkoon Garden, Adalmiina ja Fantaihana! Supistuksia tulee ja tulee ja tulee, koko ajan, mutta kun ne ei ole niitä Oikeita. Niistä ei ole koskaan voinut erehtyä, ovat olleet joka muksun kohdalla aivan eri maailmasta kuin nämä rasittavat harkkasupistukset. Oikeat on tuntuneet mahan...
  5. T

    ***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

    Onpa tänne tullut hurjasti uutta...! Tervetuloa uusille palstailijoille :) Ja Muiskulle :hug: En voi edes kuvitella, kuinka stressaava tilanne sinulla on. Toivotaan kovasti, että kaikki olisi kuitenkin parhain päin. Adalmiinalle tsemppiä, kohta sulla on vauva sylissä =) Tosi tympeää sanoa...
  6. T

    ***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

    Tässä valvoessa... Miehen kanssa oli riitaa, välillä tuntuu että elo sen kanssa on aivan mahdotonta, olisi kaikille parempi, jos vaan lähtisi. Lähinnä lasten kasvatus on sellainen asia, mikä aiheuttaa kitkaa eikä niistä asioista vaan päästä yhteisymmärrykseen. Toinen taas se, että mies on tehnyt...
  7. T

    ***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

    Meillä asuu molemmat isovanhemmat kaukana, omiin vanhempiin on matkaa 700km ja miehen äitiin 350km. Ei siis kovin usein nähdä. Muutin itse pois kotoa jo yläasteen jälkeen, enkä ole sen jälkeen pystynyt pitkiä aikoja vanhempieni kanssa viettämään. Pari päivää on ehdoton maksimi, ja silloinkin jo...
  8. T

    ***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

    Ihanaa, että muillakin on jo alkanut tehdä mieli glögiä :p Näin viime viikolla kaupan hyllyssä ja mies ihan vitsillä ehdotti, että otetaanko ja ihan hirveästi alkoi tehdä mieli glögiä ja torttuja. Mies ei ymmärrä ollenkaan, mutta jos tahtoo niin sitten on saatava, eikö niin?
  9. T

    ***Joulukuun Pikkutontut LOKAKUUSSA***

    Taidan olla hiukka herkillä ja olen ilmeisesti jotenkin herkkä saamaan fyysisiä oireita stressistä (mentaalitapaus...). Nyt kun olen ollut sairaslomalla pitkään, keksin perjantaina, että työnantaja maksaa sairasloma-ajan palkkaa vain 60 päivää kalenterivuodessa ja kun aloin tarkemmin katsomaan...
  10. T

    ***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

    Närästykseen auttoi mulla eka raskaudessa ruokasooda sekoitettuna veteen. Kemian opettaja tästä joskus lukiossa puhui ja pitihän se sitten kokeilla. Sitä en tiedä, mikä olisi optimaalinen suhde, itse laitoin teelusikallisen pieneen lasilliseen vettä. Kuvottavan pahaltahan se maistuu sitten...
  11. T

    ***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

    Mies on yläkerrassa koonnut pinnasänkyä, kaappia ja hyllyä kohta kaksi tuntia... Saa nähdä, millä tuulella se tulee nukkumaan. Joku puheli sänkyhommista ja haluttomuudesta. Mulla on ihan päinvastoin, koko ajan vaan haluttaisi :snotty: Vaikka se on tavallaan kauhean vaivalloista aloittaa...
  12. T

    ***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

    Pakko tulla hehkuttamaan! Kävin tänään jollain nikamannitkauttajalla (on pohjakoulutukseltaan fysioterapeutti ja käynyt sitten jotain lisäkoulutuksia) ja se teki ihmeitä selälle! Alun pyöriminen ja jalkojen nostelu ja kiertely oli aika inhottavaa ja pisti hiottamaan ihan törkeästi, mutta...
  13. T

    ***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

    Synttäreitä valmistellessa. Viikonloppuna olisi 5-vuotissynttärit tulossa ja kauhea leipominen ja häsääminen niiden takia meneillään. Ei siinä muuten, mutta selkä aiheuttaa vaikeuksia edelleen. Onneksi tyttö kutsui vain 5 kaveriaan, eikä aikuisiakaan tule monta. Kiva toisaalta laittaa juhlia...
  14. T

    ***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

    Voi Höyhen, onpa kurja tilanne :hug: Epiduraaleista, karvoista ja muusta... Neljäskön tapaan laitan tähän karkean kuvauksen synnytyksistä. Ensimmäinen alkoi muutamalla supistuksella aamuyöstä ja heti perään vesien menolla. Olin aivan järkyttynyt, kuinka kipeitä ja erilaisia ne oikeat...
  15. T

    ***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

    Garden-raukka! On niin helppo samaistua tuohon tilanteeseen. Muistan joskus itse sopineeni kampaajan kanssa, että leikkaa tukan kerroksittain. Lopputulos oli, että oli leikannut kaksi kerrosta: potan ja ja sen päälle toisen potan. Arvelin silloin, että alan kiljumaan ihan justiinsa, vaikken...
  16. T

    ***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

    Sairaslomalla jo kolmatta viikkoa :( Jennynnykö sitä kyseli, selkävaivat tosiaan kaatoi. Minäkin sain fysioterapiasta tukivyön -hyvän sellaisen- ja se kyllä tosiaan jonkin verran auttaa. Kiitos vain vinkistä, oliko se SariP jokin aika sitten, vai joku muu :flower: Sitä ei kyllä voi oikein...
  17. T

    ***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

    Jipii! Tilasin maanantaina Saksasta tuplarattaat tulevalle vauvalle ja vuoden vanhalle isoveljelle, ja ne oli jo eilen lähteneet. Tuskin maltan odottaa :) Sain viimein myös tukivyön naapurikunnan puolelta. Täällä on terveydenhuoltoasioissa liitytty naapurikunnan kanssa yhteistyöhön ja piti...
  18. T

    ***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

    Ulkomuoto: Ihan järkyttävää tajuta, että on aivan oikeasti lihonut ja paljon... Painoa on tullut 9kg ja kaikki näyttäis olevan takapuolessa. Käytiin tänään Ideaparkissa ja ostin sieltä ihan kokeilematta alesta tunikan kokoa S. Kotona vedin päälleni ja yläosa oli ihan sopiva ja maha näytti vallan...
  19. T

    ***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

    Miimau Floradix (ennen oli Kräuterblutsaft nimeltään) on sellainen luontaisrauta, josta monet sanoo saaneensa avun. Itse kokeilin sellaista, missä oli raskaana olevan Tuuli Matinsalon kuva, mutten millään muista valmisteen nimeä ja se oli niin kuvottavan pahaa, etten pystynyt sitä pitkään...
  20. T

    ***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

    Selkäkivut vaivaa edelleen, maanantaina repäisi töissä oikein kunnolla, silmissä musteni, oksensi ja kaaduin. Ei siinä kuinkaan käynyt, hetki piti odotella ennen kuin uskalsin lähteä kotiin ajamaan. Nyt oon sitten viikon saikulla ja aamulla kävin fysioterapiassa sovittamassa tukivyötä. Koko...

Yhteistyössä