:wave:
Heippa pitkästä aikaa! Kyllä täällä ihan hengissä ollaan, väsyttää vaan jo aika lailla ja illat menee melkein lepäillessä. Rapiat 4 viikkoa töitä enää jäljellä! Josko sitten taas jaksais kotonakin jotain tehdä. Huushollikin on kuin sikolätti, en edes muista koska olisin viimeksi siivonnut :ashamed:
Mulla on aina ollut tää 25 viikkoa jonkinlainen rajapyykki, jonka jälkeen kaikki krempat alkaa. Supistelee ja paineen tunnetta on tuonne alas. Ei kipeesti sentään supista. Ja tänään alkanut tuo oikea lonkka vaivaamaan. Etten vaan sais taas iskiasta vaivoikseni.
No, jaksan kyllä vielä töissä hyvin. Neuvolassa olin perjantaina ja siellä kaikki ok. Sokerirasituskin on nyt sitten ohi ja läpäisty =) Itse asiassa tosi hyvät arvot, vaikka hiukan pelkäsinkin että näinköhän sitä jäädään kiinni, kun on arvot huonontuneet aina edellisestä raskaudesta. Viimeksi mentiin jo rimaa hipoen läpi. No, nyt kuitenkin oli oikein hyvät lukemat. Liekö auttoi sitten se, että laihdutin noin 7 kiloa ennenkuin aloin odottaa. Painoa on tullut alusta sellaset 7 kiloa nyt eli samoissa ollaan kuin ennen laihista.
Mulla on molemmista
jälkivuoto kestänyt noin 4-5 viikkoa. Kuopuksen synnytyksen jälkeen sain kohtutulehduksenkin, joka hiukan vielä pidensi vuotoa. Kyllä ihan kunnon siteet tarvii taas varata kaappiin, kun eihän tuo mies osaa oikeanlaisia ostaa. Esikosta laitoin miehen side-kaupoille ja toi jotain pikkuhousunsuojia
Imetystyynyä tai vaipparoskista ei ole kumpaakaan ollut enkä ole tarvinnut. Ja käsittääkseni ne vaipparoskiksen muovipussit maksaa melko lailla, joita siihen joutuu vaihtamaan. Ja mun ekologinen omatuntoni ei antaisi myöden sulloa kk-vaippaa vielä tiukkaan muoviin. Nehän ei maadu ikinä. Joskus jos vanhempana lapselle on tullut oikein pahanhajuinen kakka niin laitan sen leipäpussiin ja sidon kiinni. Ei tule hajut ulos. Eikä tosiaan pikkuvauvan vaipat niin kovasti haise, että joutuisi joka vaipanvaihdon jälkeen viemään ulos. Mulla on kannellinen roskis vessassa kestovaippoja varten ja ihan tavallinen kanneton kertiksille.
Ostin sitten kuitenkin äitiysavustuksella meille uuden turvakaukalon, vaikkei pitänyt. Brio Primo telakalla tuli meille. Nyt sitten vaan toivotaan että mahtuvat autoon, kun siellä jo kaksi muutakin istuinta on. En ole vielä uskaltanut kokeilla.
Synnytystarinoitakin täällä on ollut. Niitä on aina kiva lukea. Mullahan on molemmat käynnistetty. Esikko ei meinannut lähteä millään tulemaan vaan sain 3 käynnistystabua ennenkuin lähti. Ja pitkä synnytyshän se oli. Ponnistusvaihekin 2,5 tuntia. Lopulta suostuivat auttamaan imukupilla. Kasvotarjonnassahan vauva oli ja sanottii ettei ensisynnyttäjä omin avuin olisikaan ulos saanut. Annettiin vaan ponnistaa kun vauva voi hyvin eikä sydänäänet laskeneet. Hiukan huono maku jäi koko hommasta. Kuopus sitten käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi myöskin, mutta sepä lähti ekalla pillerilla ja rajusti lähtikin. Klo 10 sain tabun, siitä puolen tunnin päästä alkoi supistukset ja klo 14.45 oli tyttö maailmassa. Kahdella ponnistuksella tuli. Eli aivan erilainen kokemus kuin eka. Jos nyt sais toivoa niin jotain ehkä siihen väliin. Epiduraalin sain molemmissa ja ekassa oli aivan ihana, mutta tokassa ei ehtinyt oikein vaikuttaa kun se annettiin kai liian myöhään.
Ei sun
Lapitar todennäköisesti tarvitse molemmissa paikoissa juosta. Yleensä polikäynnit korvaa neuvolakäyntejä.
Sellaista tänne,
Niisku + Veikka 26+5