Neuvolassa taas käyty, ei mitään uutta. Kaikki hyvin mitä ilmeisimmin. Paitsi, että olen edelleen raskaana.
Onko teillä miten monesta päivästä siirretty laskettua aikaa? Mulla kun oli kuukautisista laskettu aika 26.11. mutta Terveystalon ultrassa siirsivät 5 päivää eteenpäin eli 1.12. Moni on sanonut - neuvolan kaksi terkkaria mukaanluettuna - että ei alle seitsemän päivän ole ennen siirretty laskettua aikaa ja minähän nyt alan jo olemaan vähän hermona, että jos nyt on 40+6 uuden la:n mukaan, niin alkuperäisen mukaan olisi jo 41+4. Ja kun ei ole ollut mitään syytä ultrata sitten rakenneultran, alkaa jo vähän kalvamaan, mitä tuonne mahaan kuuluu, ettei istukka jo ala kalkkeutumaan jne... No, ensi viikolla sitten viimeistään äitiyspolille. Ehkä mulla on vaan mennyt liian hyvin ja liikaa aikaa miettiä kaikenlaista
Kävi muuten dätänään aivan älyttömän nolo juttu. Samalla kun hain lapsia päiväkodista, ajettelin käydä kurkistamassa uuteen lastenvaatekauppaan, joka sijaitsi toisen kaupan alakerrassa ja sinne piti mennä ulkoportaita. 1-vuotias alkoi kivasti venkoilemaan sylissä ja alkoi jo tuskan hikeä pukata, etten jaksa sitä kohta enää kantaa. Sitten vaan tajusin, etten pääse lapsi sylissä pois sieltä kaupasta, sillä kun ei ollut edes mitään säädyllisiä käsineitä, että olis saanut sen itse kiipeämään ne jäiset portaat. Piti sitten soittaa mies hakemaan, onneksi oli viereisessä rakennuksessa töissä. En kyllä enää jalallani astu ulos, ennen kuin pääsen vauva hakemaan..
Raskauasrvista oli puhetta. Neuvolasta mainitsi terkka jonkun rasvan nimen, jonka pitäisi olla niiiin hyvä vaalentamaan jo tulleita arpia, mutta enpä vaan nyt millään muista sen nimeä, joku S:llä alkava se oli. Täytyy kokeilla.
Mulla on vähän sama homma kuin sulla
Hippuliinu, aikaisemmissa kolmessaraskaudessa ei ole ollut mitään kummoisempia supisteluita, paineita, pahoinvointeja eikä vihlaisuja, vaan synnytyksen on kyllä tasan tiennyt käynnistyneen ekasta kunnon supistuksesta ja nyt on sitten saanut monena yönä ja joskus päivälläkin kuulostella, että joko nyt.
Tsoink ja vauveli 40+6