Hakutulokset

  1. N

    6kk täysimettävät/täysimettäneet

    Minä imetin toista ja kolmatta lasta 6kk Toinen lapsista söi ympäri vuorokauden 2h välein, soseita alettiin maistella 6kk iässä. Poika oli suht iso puolivuotiaana painoa oli about 8 kg (syntyessään 4 kg) Pituuskäyrä laski 6kk iässä. Painokäyrä meni tasaisesti. Nuorimmainen söi 4h välein...
  2. N

    5kk vauvan pituuskasvu hidastunut

    Imetätkö vielä? Täysimetetyillä kasvu notkahtaa 5-6kk ikäisenä, se on ihan normaalia. Vauva alkaa touhottaa enemmän ja energiaa kuluu siihen. Ihan hyvänkokoinen vauva on. Meillä tytön pituuskasvu hidastui tuossa 5 kk ikäisenä eikä toivoakaan että olisi 1,5 cm tullut kuukaudessa, 1 cm oli jo hyvä...
  3. N

    Vauva 6 kk ei syö/juo tarpeeksi!!

    Maidon määrä on tosiaan aika vähäinen, en nyt muista mitä ne suositukset ovat, mutta oliko yli 500 ml maitoa. Soseiden määrästä en olisi huolissani, meillä on pieniruokainen 1v ja ruokailut on tyyliin 2tl rahkaa ja 2 tl hedelmä sosetta. 1 rkl puuroa, 2 tl sosetta. Maitoahan voit lisätä joko...
  4. N

    Minkä kokoisia 5kk teillä muilla?

    on lapset kasvaneet näin 1. poika 7,690 kg ja 66 cm (s. 3,1 ja 48 cm) 2. poika 8,080 kg ja 70 cm (s. 4,205 ja 54 cm) 3. tyttö 5,9 kg ja 63 cm (s. 3,945 ja 51 cm) Erikokoisia meillä olleet lapsen, nyt tyttö on 11kk ja 70 cm ja 6,810 kg. Mutta ei ap:n poika ole mitenkään erityisen iso...
  5. N

    soseiden aloittaminen

    Ja vielä perunasta, miksi ihmeessä pitäisi joka aterialla syödä perunaa? Meidän tyttö on 10 kk ja hyvä jos viikottain syö perunaa, yleensä soseet ovat bataatti/maissi pohjaisia, ja toki kun tyttö on jo noin iso makaronia, riisiä ym. syödään.
  6. N

    soseiden aloittaminen

    Mä suosittelisin että ekan viikon annat vain kerran päivässä sosetta, se on kuitenkin pienelle suolistolle shokki kun alkaa kiinteetä samaan, eka päivänä 1 tl, tokana 2 tl...jne välipalan aloittaisin vaikka seuraavalla viikolla, luumu/päärynä ovat ainakin mahaa pehmentäviä hedelmiä, jos haluat...
  7. N

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Moikka taas pitkästä aikaa :) Käytiin Myyn kanssa neuvolassa kun tuli 10 kk täyteen, pituutta oli 69,5 cm ja painoa 6,7 kg. Pikkuinen vieläkin ja taas mentiin käyrillä alaspäin, ollaan lähellä lähetettä lääkärille :( mutta myös minä olen ollut pikkuinen ja alkanut kasvaa 5 vuotiaana, niin...
  8. N

    Apua SOSEIDEN aloittamiseen

    Mä aloitin soseet 6kk iässä, ensin maissia 1 tl ekana päivänä, toisena 2 tl, kolmantena 3 tl jne. Viikon kuluttua annoin syödä sen minkä jaksaa, ja lisäsin seuraavan maun ja uutta makua ekana päivänä maissin sekaan 1 tl, tokana 2 tl ja kolmantena 3 tl, sen jälkeen taas uusi maku ja tein samalla...
  9. N

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Pikaisesti käväisen 1v synttärilahjatoiveita en ole vielä miettinyt, varmaan vaatteita, mutta kun en tiedä minkäkokoisia ja mitä, tyttöselle moni 68 on vielä reilu, rattaat ostetaan varmaan meidän äidin kanssa, heivaan vanhat hyökkäysvaunut pois ja saan tilalle kevyemmät ja pienemmät...
  10. N

    3kk ikäisen vauvan paino?

    Meidän tyttö syntyessään 3,9 ja 51 cm 3kk iässä 5,2 kg ja 60 cm nyt 9kk ja 6,5 kg ja 68 cm T:Naj+neiti
  11. N

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Mairalle hapanmaitotuotteista, maustamaton jugu, rahka, viili, piimä ny ainaskin tuli mieleen ja toi raejuusto. Näitä samalla tavalla kuin soseita eli muutama päivä per maku. Viiliin, rahkaan ja juguun ajattelin sekoitella hedelmäsosetta/hedelmiä. Teillä käytetään jo 80 cm vaatteita, meillä...
  12. N

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Kevät terveisiä :) Kyllä se on täällä :) Kaikille sairastuville kovasti paranemissäteitä! Onneksi sairastelut yleensä helpottavat kesään kohti kun mennään. Kovin samanmoisia vaiheita tuntuu lapsilla olevan. Meidän neiti oppi konttaamaan, mutta ryömii pääasiassa, kun pääsee paljon...
  13. N

    Vauvan kanssa ostoksille?

    Mä en ihan tarkkaan muista minkäikäinen vauva oli kun ekan kerran olitiin kunnolla liikkeella, aika pieni kuitenkin. Vauva kulki liinassa ihan pienenä ja liinan suojissa imetin, välillä mentiin kahville ja siinä sai tyttönen maitonsa, minua ei koskaan ole häirinnyt imettää julkisesti, on aina...
  14. N

    5kk mittoja

    Meidän tyttö 63 cm ja 5,9 kg (s. 3,9 ja 51 cm) täysimetetyillä vauvoilla tulee 5-6kk kohdalla pituuskäyrään notkahdus jostain syystä, tasoittuu kyllä siitä. Meidän neuvolasta "varoitettiin" siitä edellisellä kerralla.
  15. N

    Kumpi ois tärkeempää et sais ahettua lapseen vellii/korviketta vai kiinteetä ruokaa?

    Argh, kaikkiin muihin ruokiin paitsi vauvajuguun/hedelmäsoseeseen laitan öljyä ja maitojauhetta. NAN2 taitaa olla se merkki jota käytetään. Meidän typy ei suostu syömään valmispurkkeja, mutta jos söisin, niin niihinkin lisäisin sen öljyn. Meillä tyttö kasvaa samaa tahtia kuin minä...
  16. N

    Kumpi ois tärkeempää et sais ahettua lapseen vellii/korviketta vai kiinteetä ruokaa?

    Lapset vaan kasvaa eri tahtia, ihan hyvältähän toi kasvuvauhti kuulostaa :) Meidän neidolle ei ole missään vaiheessa tullu edes tota 500g/kk, 9kk mitat 68 cm 6,5 kg. 8kk mitat 66 cm ja 6,2 kg. Syntymämitat 3,9 kg ja 51 cm. Toi 2cm saatiin lisää kun laitettiin maito+öljylisät ruokiin. Ja...
  17. N

    Kumpi ois tärkeempää et sais ahettua lapseen vellii/korviketta vai kiinteetä ruokaa?

    Neuvolassa meille sanottiin että kiinteitä nyt pitää saada, nimenomaan proteiinia (joskaan ei liikaa lihaa) oletko koittanut tarjota sormiruokaa, joskus sekin voi auttaa. Minä olen tehnyt meidän tytölle kasvis-kananmuna-kauratikkuja, joista pieninyt sopivia paloja: eli ihan vaan raastanut...
  18. N

    Kumpi ois tärkeempää et sais ahettua lapseen vellii/korviketta vai kiinteetä ruokaa?

    Meillä on neiti 9kk ja syö päivän aikana aamu-ja iltapuurot kerrallaan 0,5 dl, lounas+päivällinen kerrallaan vajaa 1/2 pikkupurkkia, eli yhteensä vajaan pikkupurkin ja sit joinain päivinä muutaman tl vauvajugua+illalla vajaa desi velliä. Mun mielestä toi tyttö syö ihan hyvin :) Toki...
  19. N

    Vauvan painon nostattaminen

    Meidän neiti oli 3kk iässä noin 5 kg ja 60 cm pitkä (syntymämitat 3,9 ja 51 cm) eikä meillä neuvolassa puhuttu mistään painonnostattamisesta, vauva oli täysimetyksellä 6kk. Kasvu on ollut hitaanlaista kokoajan, mutta niin se oli myös minulla vauvana, samoin keskimmäinen lapsemme kasvoi alkuun...
  20. N

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Jaahas pitkästä aikaa taas moi ja IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ!! Siitä on aikaa kun viimeksi tuli kirjoiteltua ja aika hiljainen palsta muutenkin on :'( Kotona olen toivottavasti vielä pitkään, siis sinne asti kun Myy täyttää 3v, katsellaan onnistuuko. Käytiin Myyn kanssa 9kk neuvolassa...

Yhteistyössä