Hakutulokset

  1. V

    2-vuotiaalle äiti-lapsi-puuhakerhoja?

    Reilut 2v poikani tykkää hoitopaikassa vietetyistä satujumpista ja ylpeänä esittää oppimiaan asioita äiskälle! Olen miettinyt meille äiti-lapsi-jumppaa/tanssia. Onko kellään kokemusta? Toinen yhteinen harrastuksemme on tähtitaivaan katselu. Minun vanhoista koulukirjoista olemme katsoneet...
  2. V

    Synnytyksessä vammautuneiden äitien tukiryhmä?

    Onko olemassa tukiryhmää synnytyksessä vammautuneille äideille? Tuntuu, että jos olet onnettomuudessa vammautunut, saat kaiken tukitoiminna ja terapeutit, mutta synnytys on niin pyhä asia, että jos siinä vammautuu, pitää vaan kärsiä hiljaa. Siispä minusta tälläiselle tukiryhmälle on...
  3. V

    Ei kanelia pikkulapsille

    Olipa hyvä, että eksyin Eviran sivuille. Poikani rakastaa pipareita, joskus saattaa syödä 4-5 kpl (tosin ei joka päivä). Kanelissa on kumariinia, joka on maksatoksista ainetta. Pienellä lapsella raja-arvot ylittyvät helposti jo parilla piparilla. Minä kun laitan kanelia jopa lihapataan ja...
  4. V

    Peräsuolen laskeuma sulkijalihaksen repeämisen seurauksena

    Minulla meni synnytyksessä ulompi sulkijalihas poikki. Tämä korjattiin vasta 11kk synnytyksen jälkeen, koska sitä ei aiemmin huomattu. Korjausleikkaus oli syyskuun 2007 lopussa. Siitä jäi heti repsottava olo. Ihan kuin oikea pakara olis repsottanut. Sulkijalihas oli poikki juuri oikealta ja...
  5. V

    Munuaisaltaiden laajentuma

    Meidän pojalla todettiin jo sikiöaikana munuaisaltaiden laajentuma. Tämä todettiin yksityisellä 4D-ultrassa. Kätilöopiston rakenneultrassa tätä ei huomattu ja kun huomautin asiasta, siellä todettiin asian olevan vähäpätöinen, eikä vaadi seurantaa. Kävinkin seurannassa yksityisellä, koska siellä...
  6. V

    Taapero ja koira kaveruksina

    Onko täällä muita, joilla taaperoikäinen ja koira samassa perheessä? Miten teillä on mennyt tälläinen yhdistelmä? Meillä pystykorvaneiti (4,5v) ja poika (1,3v) ja ovat ylimmät ystävykset. Leikkivät pallonheittoleikkiä ja piilosta keskenään. Vahdin jatkuvasti molempia, koska ovat välillä kuin...
  7. V

    Synnytyksen jälkeiset kivut

    Kaipaisin listaa synnytyksen jälkeisistä kivuista, mitkä normaaleja ja mitkä eivät. Tajusin tämän päivän päivystyskäynnillä, et olen kärsinyt turhaan kivuista, jotka olisivat olleet aihe tiukempaan tarkkailuun ja lääkärin seurantaan, mutta mun pelkät asialliset maininnat järkkykivusta saivat...
  8. V

    Sekavia lääkeohjeita (alku/loppuraskaus)

    Mietin tässä viime yönä #&%?$!*ä hammassäryistä kärsien, että miksi lääkeohjeet tehdään niin epäselviksi. Minulle on kaapissa sekä Ibusalia että Pronaxen suppoja. Juurihoidettu hammas alkoi särkeä yöllä, kun nukuin vahingossa vasemman posken puolella ja kipu oli aivan kamala. Panadol 2x500mg...
  9. V

    pelkään sektiota

    Yleensä vaan lukee juttuja, joissa pelätään synnytystä ja halutaan sektio. No mä luin mitä kaikkea sektiossa tehdään ja aloin pelätä sektiota. Jos jotain meneekin pieleen tai vauvasta tulee tuon painoarvion mukaan iso ja aletaan suunnitella sektiota, mä menen kyl paniikkiin. Se ei tosiaan ole...
  10. V

    Venäjän metsäpalot ja savu!!

    -- Lähde: Ilmatieteenlaitos Maanantaina kello 14 - 18 välillä havaitun savun pienhiukkaset sisälsivät pääosin orgaanista hiiltä (70 %), mikä viittaa siihen, että mukana on paljon kytevistä metsäpaloista syntyneitä hiilivety- ja hiukkaspäästöjä. -- Lähde: Maaseudun tulevaisuus puun poltto tuottaa...

Yhteistyössä