Hakutulokset

1. E

Mistä tilaatte digikuvat?

Itse käytän fotonettiä, mutta ifolor voitti kattavan vertailun. Fotonetti taisi olla myös kärkikolmikossa.
  2. E

Suosittele "parempaa" ravintolaa Helsingistä!

Menkää ihmeessä Farangiin, jos se kiinnostaa. Ravintolat Helsinki | Eat.fi | Kaikki ravintolat kartalla voi tutustua muiden kokemuksiin ravintoloista ja Farang on siellä saanut yhdet parhaista arvosanoista. :)) Oon niin kade. :)
  3. E

Vauvan/taaperon yöunet ja nukahtaminen

Ei auta muu kuin opettaa nukahtamaan ilman rintaa omaan sänkyyn, jos haluat itse iltaisin tehdä jotain muuta. Unikouluja on monenlaisia, pyydä neuvolasta apua.
  4. E

Oon lihonut eron jälkeen 5 kg. Mikä avuksi? Karppaus? Kalorit? Liikunta?

Ala syömään sillä lailla terveellisesti ja kevyesti (+liikkumaan), miten pystyt syömään lopun elämääsi. Ei tuohon painonhallintaan ole oikein muuta vaihtoehtoa, muuten paino jojottaa. Eli ei liian rankkaa dieettiä, ei mitään kiellettyä. Jos karppaus ei ole aiemmin kestänyt, niin en suosittelisi...
  5. E

Mies vastustaa imetystä

Rintamaito ja imetys ovat parasta, mitä voit vauvalle tarjota. Älä luovu niistä miehen takia. Voithan pumpata maitoa pulloon, josta mies silloin tällöin antaa, mutta älä lopeta imetystä tuosta syystä! Suositus on imettää vauvaa vähintään 1 (suomi)/ 2 (WHO) vuotiaaksi. Rintamaito on parasta...
  6. E

Vauva haaveissa, häät tulossa

Jos tuo 88 on syntymävuotesi, harkitsisin tuota vauvanteon siirtämistä.Varsinkin jos yhtään tuntuu siltä, että nuoruus on vielä kesken ja baarit ja kaverit vielä kiinnostaa. Vauva sitoo äidin 99 % kotiin. Itse olen iloinen, että sain esikoisen 26-vuotiaana, enkä yhtään nuorempana. Niin saisit...
  7. E

Mulla 8 kk vauva, joka on ollut vasta kerran hoidossa, vaikka ennen vauvaa ajattelin jotain ihan muuta. Ei se ole niin helppoa. Meillä vauva ei esim. huolinut pulloa nuorempana, nyt ruokalakkoilee välillä ja eroahdistusta äidistä on.
  8. E

Menkää naimisiin jo tänä kesänä! Ilman mahaa/muksua voi juhlia kunnolla. Mielummin pienellä budjetilla (jos meinasitte säästää ensi kesäksi), vähemmän kivassa paikassa (jos kaikki parhaat paikat varattu) KUIN isolla rahalla unelmien häät, mutta maha/muksu hidasteena. Itse tekisin niin.
  9. E

Paljonko tienaa jos jakaa mainoksia omakotialueelle?

Sen sijaan sanomalehtien jakajat saavat ihan kohtuullisesti rahaa, mutta työaika on tietysti erikoinen - aamuyö.
  10. E

Paljonko tienaa jos jakaa mainoksia omakotialueelle?

Ymmärtääkseni mainostenjaosta saa TODELLA vähän rahaa. Siksi sitä tekee alle 15-vuotiaat sekä sellaiset, jotka haluaa vaan kuntoilla. Siitä ei todella ole aikuiselle rahanhankinta menetelmäksi. Tuntipalkka on varmaan 3-4€ - en tiedä.
  11. E

Onko tee terveellisempää kuin kahvi?

Kummallakaan ei ole suuria terveysvaikutuksia, mutta sillä on, mitä nautit niiden kanssa. Jos syöt kahvin kanssa aina herkkuja, niin se saattaa nostaa painoa ja altistaa sairauksille. Vihreä tee sisältää runsaasti polyfenoleita, joiden on havaittu vaikuttavan sydän- ja verisuonisairauksien ja...
  12. E

Mikä kävisi Jonnalle toiseksi nimeksi?

Josefiina?
  13. E

Osaako kukaan sanoa FERRITIINIARVOSTA?

Ota tästä nyt sitten selvää, täällä myös ferritiinistä (luotettavasta lähteestä): TYKSLAB - P -Ferritiini.
  14. E

Osaako kukaan sanoa FERRITIINIARVOSTA?

Matala, mutta viite-arvojen sisällä. Raskauden takia olisi varmasti parempi olla korkeampi. "Ferritiini Viitearvot: Naiset 6-160 ug/l Miehet 28-400 ug/l Lapset <16 v 4-120 ug/l Ferritiini on molekyyli joka varastoi elimistön rautaa. Näin ollen ferritiinin pitoisuus korreloi suoraan...
  15. E

Arka tyttö ja harrastamisen vaikeus

Psykologi puhui perhevalmennuksessa temperamenttityypeistä ja siitä, että kaikki lapset eivät tarvitse hirveästi harrastuksia/ viihdy suuressa porukassa, eikä niitä tule siihen pakottaa. Joten komppaan edellistä, ettei saa pakottaa. Mutta koska tyttö itse haluaisi, niin juttu onkin...
  16. E

Voisitko kuvitella olevasi itseäsi 20 vuotta vanhemman miehen kanssa?

-Voisitko kuvitella seurustelevasi itsesi kanssa samanikäisen miehen kanssa? -En, veljeni on samanikäinen kuin minä.
  17. E

Mies juo joka ilta sohvalla 1-2 olutta. Mitä mieltä? Onko "paha"?

No ei ole paha, jos tuon lisäksi ei juo viikonloppukännejä. Suurkulutuksen raja miehellä on 24 pulloa/vko tai 7 pulloa/pvä. Varmaan itseänikin tosin kyrsisi, jos mies joka päivä joisi...
  18. E

Mitä ja miten olette kertoneen lapsillenne isovanhempien (vakavista) sairasteluista?

Oma muksuni on vasta puolivuotias, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Itse en kertoisi, jos sairaus ei näkyisi ulospäin. Mutta jos se rajoittaa henkilön elämää ja lapsi kyselisi, niin voisin sanoa, että "mummi ei nyt voi tulla kylään, kun mummi on sairas". Ja jos lapsi kysyy "paraneeko mummi?"...
  19. E

Minkä ikäisenä voi lapselle kertoa että hänellä on velipuoli?

En nyt ihan ymmärrä, miksei voisi kertoa heti ja minkäikäiselle tahansa. Kertoo sen mitä tietää, jos henkilö ei kuulu lähipiiriin. Harvemmin kukaan suuttuu siitä, että totuus on hälle kerrottu - päin vastoin aikuisena perinnnönjaossa asian selviäminen voisi aiheuttaa katkeruutta ja vihaa.

Yhteistyössä