voi huoh
Meillä on siis 3,5 kk ikäinen vauva, jota imetän pääsääntöisesti. Silloin tällöin saa pullosta jos mies hoitaa tms. Alusta asti mies on ollut tosi paljon vastaan imetystä, sanoo että ei saa luotua kunnon suhdetta vauvaan kun ei voi syöttää sitä.Miehelle ensimmäinen lapsi, mulla on ennestään yksi lapsi.Osasyynä tuohon vastustamiseen voi olla se, että lähipiirissämme on paljon vauvaperheitä mutta KETÄÄN niistä vauvoista ei imetetä. Näiden perheiden isät on sitten hehkuttanut miehelleni, kuinka läheisen suhteen ovat vauvaan saaneet kun ovat yölläkin heränneet syöttämään jne. Tästäkös vaan mieheni on entistä enemmän vaan kateellinen ja on sanonut suoraan että voi kun ei mun imetys olisi onnistunut. Itse nautin imettämisestä todella paljon ja pidän sitä tärkeänä vauvalle ja alusta asti maitoa on tullut tosi hyvin. Olen tullut vastaan miestä siinä, että silloin tällöin voi pullosta antaa. Nyt mies puhuu, että kai mä alan pikku hiljaa lopettamaan imetystä sitten kun vauva on puolivuotias ja alkaa kiinteitä syömään viimeistään.että sehän on ihan outoa imettää sellaista isoa vauvaa. En todellakaan halua sitä vielä silloin lopettaa. Musta imetys on maailman luonnollisin asia. Olen miettinyt, että tähänkö ollaan menty kun miehet on alkanut enemmän osallistuun lastenhoitoon, että niiden pitäisi pystyä imettäänkin? Tiedän, että mun mies on vähän erikoinen asiassa kuin asiassa, mutta tää menee kyllä yli hilseen.hyvä isä kyllä on, vaikkakin vähän vielä isänrooli on hakusessa. Onko kenenkään muun mies vastustanut tai ollut mustasukkainen/ kateellinen imetyksestä?