Suosittele "parempaa" ravintolaa Helsingistä!

Mies sai töistä 200€ arvoisen lahjakortin vapaavalintaiseen ravintolaan.
Nyt olis kiva selvitellä etukäteen, mihin kannattaisi mennä, koska emme käy yleensä missään ns.kalliimmissa paikoissa. No, tähän joku voi todeta ettei 200€ riitä kunnollisessa paikassa edes yhdelle ihmiselle, mutta ei tässä ole kysymys mistää Savoyn illallisesta =). Viiniin ei uppoa rahaa, koska emme kumpikaan yleensä tilaa viiniä...

Onko kukaan käynyt siellä master chef tuomarin Farang-ravintolassa? Se ainakin houkuttelee koska pidämme aasialaisesta. Vaatimuksena on myös, ettei annokset ole mitään tyyliin "kaksi ruohoa ristissä"!

Ehdotuksia??

Huom harmaana
Onhan noita kivoja vähän parempia paikkoja vaikka kuinka paljon.
Nokka, Sasso, Grotesk, Olo, Töölönranta...
Itse menisin varmaan Nokkaan, miljöö on ihana ja ruoka erittäin hyvää.

"vieras"
Ravintola Saari + Tervasaari + Saaga +Saslik ovat ihania. Tykkään noista Royal- ravintoloista... Samoin Sipuli Katajanokalla on kiva. Kämp on myös ihan jees, tosin annokset ovat todellakin pieniä, joka kait ihan tyypillistä Kämpin konseptilla toimiville paikoille. Sassosta en itse tykkää, eikä moni tuttunikaan. Töölönrannasta tulee mieleen joku Amica- ketju. Ruoka on kyllä hyvää, mutta tila on laitosmainen, ei tippaakaan intiimiä tunnelmaa. Viimeksi myös Töölönrannassa oli listaa supistettu aika yksipuoliseksi...

Huom harmaana
[QUOTE="vieras";24365900]Töölönrannasta tulee mieleen joku Amica- ketju. Ruoka on kyllä hyvää, mutta tila on laitosmainen, ei tippaakaan intiimiä tunnelmaa. .[/QUOTE]

Nooh, Farang vasta kolkko onkin :) Itse en pitänyt Farangin ruokaakaan kovin ihmeellisenä kun siellä kävin syömässä. Mutta makuasioitahan nämä.
Töölönranta on ok, ei mitenkään ihmeellinen. Kävin sunnuntaina siellä brunssilla, mutta illalla en ole syönyt siellä aikoihin.

200 euroa riittää kyllä melkein ravintolassa kuin ravintolassa Hgissä, jos juomia ei ota.

"vieras"
Minkälainen tuo Saslik on?? Olen muutamilta kuullut kehuja...
Venäläinen aivan ihanasti sisustettu tunnelmallinen ravintola Etelä- Helsingissä. Tiettyinä päivinä ja kellonaikoina (voi tarkistaa ravintolasta soittamalla) elävää venäläistä musiikkia. Listalla siis venäläistä ruokaa, maukasta ja täyttävää. Erityisesti kasvisparila + uunijäätelö jääneet mieleen. Joku kehui karhua. Kuoharina saatavissa "veäläistä samppanjaa", suosittelen lämpimästi!

Yhteistyössä