Hakutulokset

  1. T

    Laittakaas laihduttavan karppaajan esimerkkiateria mulle

    Eli mitä söisitte ja minkä verran. Yksi ateria siis ja määrät mitä syödä minkä verran että nälkä pysyy loitolla ja paino silti putoaa... Tarkoitus aloittaa karppaamaan vuoden alusta.
  2. T

    Tyhmä kysymys rusinoista

    Nimittäin että imeytyykö niistä nyt jotain lapsen suolistossa, kun näyttävät tulevan liki kokonaisina toisesta päästä ulos. Herkkuahan noi olis lapsista mutta onko siis mitään järkeä syöttää niitä....
  3. T

    Tyhmiä kysymyksiä jouluruoista

    Olen ekaa kertaa paistanut laatikot itse etukäteen, ja tarkoitus on ne pakastaa ja sulattaa jouluksi. Saisinko vinkkejä miten paljon aiemmin otetaan jääkaappiin sulamaan ja missä asteessa/miten kauan esim tuollaista 2l porkkanalaatikkoa lämmitetään ennen tarjoilua? Sorry uusavuttomuus...
  4. T

    Ihana joululahja

    Mies taitaa saada töitä, vuoden alusta. Nimet ei ole vielä papereissa, joten ei uskalla varmaksi hehkuttaa, mutta kovasti tuo siltä näyttää. Ihan mahtavaa!
  5. T

    Mitä leipoa jouluksi kaapissa olevista aineksista?

    En oo päässyt kauppaan moneen päivään, kun lapset olleet kipeinä. Kuivakakku löytyy jo pakastimesta, oisko vinkkejä mitä muuta vois leipoa jouluksi sellaista mikä onnistuu yleensä kaapissa olevista aineista? Nyt illalla/yöllä tekis mieli vähän jotain leipoa.
  6. T

    Voisko meidän perhe joskus olla terveenä?

    Pari viikkoa just podettiin koko perhe flunssaa ja silmätulehdusta. Pojalla on edelleen menossa (kolmas) silmätippa ja voidekuuri. Perjantaina poitsulla nousi jälleen kuume, ja on nyt ollu pari päivää kuumeessa. Tänään mies ja likka on oksentaneet. Ittellä kurkku kipeänä. Miten täs nyt...
  7. T

    Mitä tehdä tutteja viskovalle taaperolle?

    Taas jokailtainen taistelu menossa, poika nousee sängyssä seisomaan ja viskoo tuttejaan niin kauas kuin jaksaa. Ei osaa nukahtaa ilman tuttia, ikää 1v 4kk. Tutista vieroittamista suunniteltu mutta olisko muuta keinoa lempeämmin auttaa toista unille. Eli joka ilta käyn jonkun 20 kertaa...
  8. T

    Jouluinen kahvipöytä?

    Meille on tulossa joulunpyhinä ja sitä ennen paljon vieraita, kahvittelemaan. Koen kahvipöydän laiton hankalampana kuin sen että tarjoaisin ihan kunnollisen ruoan. Mitä tarjoilette jouluisessa kahvipöydässä? Mikä olis sellaista joka säilyis pari päivää? Varsinkin suolaiset kiinnostaa? Kuinka...
  9. T

    Viherpeukalot, auttakaa!

    Amaryllis kasvattanut hurjan pitkät lehdet ja nyt puskee sitä kukkavanaa tuosta sivusta. Voinko leikata lehdet poikki, kun on nyt niin ruman näköinen? Tänä syksynä uutena ostettu/saatu sipuli kyseessä.
  10. T

    Onko samat ihmiset siistejä ja säästäväisiä? Oletko jompaa kumpaa?

    Tuli tuossa siivotessa mieleen tän veronpalautuskeskustelun innoittamana se, että onko samat ihmiset niitä joilla rahat pysyy näpeissä ja koti siistinä? Onko pedanttisuus siis piirre joka ulottuu myös raha-asioihin? Oletko jompaa kumpaa? Mulla tuntuu sekä koti että rahat olevan välillä pois...
  11. T

    Joulun lahjapapereista

    Kumpi mielestäsi tyhmempää (1v kummipojan lahjasta kyse) paketoida Disneyn prinsessakuvioiseen lahjapaperiin joka on siis selvästy tyttöjen juttu, vai käyttää paketointiin jo kertaalleen käytössä ollutta lahjapaperia? Loukkaantuisitko jos lahjapaperit on kierrätetty? Lahja on uusi. En...
  12. T

    Kotivakuutuksista

    Ex työkaveri oli huomannut tällaisen "parempien perheiden" kotivakuutuksen, joka kattaa myös hole-in-one tilanteesta johtuvan shamppanjatarjoilun. Ja psykoterapiaa jos tulee vaikka tulipalo... Mä en ollut ajatellutkaan että tarviis tällaiseen varautua jos aikoo pelata golfia :)...
  13. T

    Miten oppia siistimmäksi?

    Miten oppisi sellaiseksi pedantiksi ihmiseksi että kaikki tavarat on paikoillaan, tukka hyvin ja kengät kiiltää? Mä käytän päivittäin useamman tunnin tavaroiden järjestelyyn, paikkojen siivoamiseen ja pyykkäykseen ja silti aina toisesta päästä tavarat tursuilee. Olen niin kateellinen...
  14. T

    Kaupan tortellinit

    Miten tarjoilette? Teettekö kastikkeen kaveriksi, ja jos niin millaisen? En ole aiemmin kokeillut ja oli aika mauttomia mielestäni pelkästään juustoraasteen kanssa. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!
  15. T

    Kävin tänään lääkärissä enkä saanut sairaslomaa

    Meillä siis viime perjantaista asti ollut lapsilla rähmäinen silmätulehdus, ja kurkkukipua/yskää, pojalla kuumetta. Itsellä alkoi sunnuntaina kova kurkkukipu ja yskä, mutta kuumetta ei ole. Maanantaina vaihdettiin lasten silmätippakuuria, koska eka ei tuntunut auttavan yhtään. Tänään aamulla...
  16. T

    Mitä ruokaa voisi tehdä paistetusta broilerin paistista?

    Ostin tuollaisen Kariniemen valmiiksi suolatun broilerpaistin kun oli tarjouksessa. Mausteet ei nyt ole ihan oman suun mieleisiä, joten mietin mitä ruokaa siitä voisi tehdä missä paistin mausteiden maku hieman peittyisi. Puolet suunnilleen on syöty tänään ruoaksi, siitä toisesta puolesta tekisin...
  17. T

    Lidl ankkapannu, kokemuksia?

    Onko kukaan testannut, millaista on? Ei ole kovin kallis ja tekisikin mieli maistaa, millaistahan on? Hieman eksoottisempaa ruokaa sais kohtuuhintaan, mutta tekeekö mitään? Meneekö rahat ihan hukkaan?
  18. T

    Sacherkakun ohjetta

    Löytyiskö sellaista ohjetta jossa suklaata tulee vain kuorrutukseen? Etsin siis sellaista sacherkakkua jossa kakkupohjan vois tehdä ilman taloussuklaata. Tuntuu aika kaloripommilta ja kalliilta jos menee 2 levyä suklaata, enkä ole kovin kummoinen leipuri... Vai pitäiskö tehdä jokin toinen...

Yhteistyössä