Jouluinen kahvipöytä?

Meille on tulossa joulunpyhinä ja sitä ennen paljon vieraita, kahvittelemaan. Koen kahvipöydän laiton hankalampana kuin sen että tarjoaisin ihan kunnollisen ruoan.

Mitä tarjoilette jouluisessa kahvipöydässä? Mikä olis sellaista joka säilyis pari päivää? Varsinkin suolaiset kiinnostaa? Kuinka montaa sorttia täytyy olla? Varsinkin suolaiset kiinnostaa.
 
noora
meillä minä oon tehny kolmea lajia pipareita ja lisäksi joulupullaa ja kuivakakkuja, ehkä jouluisen täytekakun, jos on harvinaisempia vieraita. suolaiseksi tekisin varmaan jotain piirasta ( esim. kinkku ja kasvis) toisaalta saattaisin tehdä joululimpusta ihan leipiä, nekin olisivat juhlavia, muttei kuitenkaan isotöisiä ja ne olis ainoat, jotka täytekakun koristelun kanssa täytyy tehdä samana päivänä tai edellisenä iltana. leipien päälle kinkkua ja toisiin kraavia lohta.
 
noora
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Oisko toi suolainen piiras toimivaa niin että tekis pellillä ja leikkais paloiksi, niin sit ei näytä sillä tavalla jo aloitetulta kuin pyöressä piirakkavuoassa tehty?
ilman muuta! ja huomattavasti helpompaa säilyttää, kun laittaa rasiaan paloina ja joka kerroksen väliin vielä leivinpaperia, niin säilyvät hyvännäköisinä. :)
 
noora
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Joulutorttuja mietin, olisko jotain vaihtoehtoa niiden tilalle?
aivan! :D meillä niitä tehdään niin paljon näin arkena, kuka lapsista milloinkin niitä haluaa väsätä, etten muistanut koko joulutorttuja... :D miten olisi joulupullat? siis tavallisia pikkupullia, johon laitat piparitaikinasta esim tähden tai sydämen päälle? hyvää ja helppoa! ja jos et halua itse alkaa tekemään taikinoita, niin kaupan kautta valmiita pikkupullia ja valmis piparitaikinaa siihen päälle.
 

Yhteistyössä