Hakutulokset

  1. M

    allegro pyykkipulveri

    Hei! Vinkki toisenmoisesta pesuaineesta eli pesupähkinöistä. Katso esim. www.vaippala.com Itse Tilasin ja hain sieltä. Lisätietoa esim. www.kestovaippakauppa.com, kohdasta Vaippahuolto > pesupähkinät Pähkinät pesevät puhtaaksi, eivät allergisoi eivätkä ole haitaksi ympäristölle.
  2. M

    Lapsi yksin ulkona

    Poika aloitti talvella vajaa 4,5-vuotiaana yksin ulkona olon, ensiksi sillä tavalla, että jäi pihalle, kun tulin pikkuveljen kanssa jo sisälle (oli aluksi 10-15 min ja tuli itse sitten perässä.) tai meni edeltä, kun puin vielä pienempää. Nyt menee yksin ulos. Minä kurkin ikkunoista missä päin...
  3. M

    neuvoja 3-v. yökuivaksiopetteluun?

    Pian 5-v. pojan vaippa joka aamu täpötäynnä riippumatta siitä, onko juonut illalla ja minkä verran. Öinen virtsaneritys on hormonaalinen juttu ja yksilöllinen, periytyvä ominaisuus eikä siihen vaikuta mitkään vippaskonstit. Minä olen ollut yökastelija vielä kouluiässä, joten en ole vaivannut...
  4. M

    yläpedille...

    Isoveli siirtyi 4,5-vuotiaana yläpetiin. Laita on korkeahko. Hyvin on sujunut. Poika nukkuu todella sikeästi eikä kaiketi pyöri liikoja... Pikkuveli siirtyi toissaviikolla 2v2kk iässä alapetiin, kun halusi itse sinne ykskaks. Olin aiemmin "tarjonnut" alapetiä hänelle, muttei halunnut. En...
  5. M

    Lapsi pinnasängystä lastensänkyyn

    Poika 2v2kk siirtyi reilu viikko sitten pinnasängystä alasänkyyn. Sänky on 90cm leveä ja ilman reunakorotusta. Ekana iltana laitoin pojan aivan seinään "kiinni" nukkumaan ja nykyään hän itse hakeutuu aivan seinän viereen nukkumaan. Vielä ei ole tippunut... Pudotus on onneksi matalahko. Poika...
  6. M

    5-VUOTIAS

    Heh, "ilahduttavan" tutunkuuluista! Meillä pian 5-v. poika. Touhuaa ja touhottaa, puuttuu joka asiaan, keksii mitä hullumpia päähänpistoja, sellainen eemelimäinen tohottaja. Ei usko, ei muista sääntöjä jne. Meillä käytössä nurkkaanlaitto, tavaroiden takavarikoiminen, pikkukakkoskielto...
  7. M

    Puhumaton 2,5 vuotias

    Meillä 2,5-v.neuvolassa tuli tasan 7 sanaa. Neuvolatäti sanoi, että seurataan ja jos ei ala kehitystä tapahtua, niin sitten puheterapiaan. Ymmärrys oli hyvä, tunnisti kuvia jne. Nyt poika on pian 4,5v. ja juttua tulee niin, että korvani ovat kuumina! ;-D Puhe alkoi kehityyä yks kaks vajaa 3-v...
  8. M

    kokemuksia neuvoloiden toiminnasta?

    Meillä täti hoitaa äidit, lapset ja koululaiset joten hajontaa on eikä homma tunnu oikein pysyvän hanskassa. Kysyy, muttei kuuntele vastausta ja kysyy samaa asiaa kohta uudelleen. Kysymyksiin vastaa ylimalkaisesti tai rutiininomaisesti. Tärkeintä ovat luvut ja käyrät. Toivottavasti tulee...
  9. M

    Vaipoista luopuminen

    Hyvä keino on ottaa tavaksi käyttää potalla tietyn tapahtuman jälkeen, esim. heti herättyä, heti ruokailun jälkeen, juuri ennen ulos menoa jne. Aluksi pari kertaa päivässä, ja sitten enenevässä määrin. Minä kysyin pojalta alkuun aina, että onko pisuhätä ja poika meni tarvittaessa potalle...

Yhteistyössä