Lapsi pinnasängystä lastensänkyyn

Tyttömme (2 v 2 kk) siirtyy nukkumaan pinnasängystä lastensänkyyn.Esikoisen kanssa oli vaihtaminen helppoa,koska nukkui vieressämme ja työnsin sänkyä pikkuhiljaa kauemmas niin,että ei pudonnut yöllä.Miten olette estäneet lasta tippumasta sängystä yöllä vai oletteko vaan pehmentäneet pudotusta?Olen miettinyt,että laittaisiko vain patjan sängyn viereen.
 
Patja kehiin
Meillä oli sängyn vieressä lattialla patja. Tosin sängyssä oli kyllä ihan hyvä reunakorotus, mutta antoi ainakin itselle paremman unen, kun ei tarvinnut koko ajan olla huolissaan tippumisesta.
 
Meillä ei ole sänkyyn kuuluvaa korotusta reunassa alapedillä, jossa 2,5v tytär nukkuu. Ollaan tehty itse reunakorotus kirjoista siihen sänkyyn. Ollaan siis laitettu melko korkeita kirjoja patjan reunan ja sängyn reunan väliin. Se on toiminut meillä hyvin. Kertaakaan ei tyttö ole tippunut. Yläsängyssä kyllä on sänkyyn kiinnitettävä reunakorotus... =)
 
Poika 2v2kk siirtyi reilu viikko sitten pinnasängystä alasänkyyn. Sänky on 90cm leveä ja ilman reunakorotusta. Ekana iltana laitoin pojan aivan seinään "kiinni" nukkumaan ja nykyään hän itse hakeutuu aivan seinän viereen nukkumaan. Vielä ei ole tippunut... Pudotus on onneksi matalahko. Poika taitaa nukkua sikeästi eikä ilmeisesti kieriskele pahemmin.
Joku mainitsi tehneensä reunakorotuksen kirjoista. Täytyykin panna vinkki muistiin.
 
Meilläkin edessä
Minäkin mietin just eilisiltana, että kyllä se tyttö helposti sängyssä tipahtaa yöllä ilman laitoja, kun pinnasängyssä kieriskelee paljon. Hän on kohta jo 2 ja pitäisi löytää kiva jatkettava sänky. Onkohan olemassa jotain ei-hiostavia pissasuojia sänkyyn ? Saattaa tulla pissat ohi vaipan, vaikka käy iltapisuillakin potalla.
 

Yhteistyössä