Hakutulokset

  1. H

    Suuri niskaturvotus ja jatkotutkimukset

    Niskaturvotus viittaa yleensä sydämen ongelmiin. Nipt tutkimus näyttää esim.downin syndrooman tarkasti, jos halutaan ”keskeytys” suomen laki vaatii sen päälle kajoavan tutkimuksen et tuon punktion. Meillä on down lapsi jolla oli ihan normaali nisjaturvotus ja hän onkin muuten terve, jäi silloin...
  2. H

    Haaveena vauva 2023

    Meiltä löytyy lokakuinen, marraskuinen ja joulukuinen😅Ja kaikilla ollut kehitys ok eli aattelisin, että on enenpi ominaisuus kun liittyy syntymäkuukauteen. Joulukuinen on nyt ensi syksynä menossa eskariin ja on koko meidän sakista ainut joka on oppinut jo lukemaankin ennen eskaria. Toivotaan...
  3. H

    Haaveena vauva 2023

    Meillä on yksi joulukuinen ja hänen synnytys oli yksi parhaista juuri sen takia kun synnärillä ei ollut ketään😅Kätilö ehti olla koko ajan saatavilla ja lisänä pari opiskelijaa kiikutti lämpöpakkauksia ja mehua, kivunlievityksen sai heti kun tuli tarve. Myös synnytyksen jälkeen osastolla oli...
  4. H

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Täällä 40+ odottaja saa tuon nipt testin automaattisesti maksutta kunnalta, meilläjän tosiaan down tyttö löytyykin, hän ei olisi normiseulassa näkynytkään, mutta nipt sitten paljasti. Mutta ei ikä automaattisesti tarkoita ettei asiat voisi mennä hyvin, fyysisesisti tuo 40+ raskaus oli paljon...
  5. H

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Minä päätin kun 43 täytin, että enää ei tarvita ehkäisyä. Ei meille raskaus mikään katastrofi olisi, mutta tuntuu hyvin kaukaiselta ajatus, että enää tässä iässä niin kävisi luomuna. Välillä tänne kurkin ja toivon teille kaikille vauvaa toivoville onnea❤️
  6. H

    ~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

    Downin suhteen nipt on todella tarkka, itse näitä luin kun sain sen positiivisen tuloksen downiin ja suomesta ainakaan ei löytynyt yhtään kellä se ois mennyt ”väärin” mutta toki ihmeitä tapahtuu tässä maailmassa. Meille tehtiin myös sitten punktio missä oli sama tulos.
  7. H

    ~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

    Laita minulle yv jos yhtään tuntuu. Samankokeneena voin yrittää olla tukena ja apuna näissä.
  8. H

    ~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

    Tsemppiä odotukseen ja toiv.nipt tulee pian vastaus teille, onneksi nuo pahimmat riskit ei toteutuneet ja toivon kyllä, että muutenkin tulisi ”terveen” paperit vauvalle. Ja niskaturvotus nimenomaan liittyy sydämen juttuihin, meillä tämä down on ns.terve ja jos ois pelkillä ultrilla menty ilman...
  9. H

    ~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

    Toivottavasti saat riskiluvut tietoon maanantaina ja lähetteet eteenpäin jos tarvitsee❤️
  10. H

    Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

    Minä kävin maskin kanssa lapsia moikkaamassa ulkona kun oli kuopuksella sairaalajakso kun syntyi. Jos vaan sun oma vointi sallii ja joudutte olemaan pitempään niin noin voi tehdä. Meillä oli noille isommille tärkeetä et näkivät, että äiti on oikeesti kunnossa. On jotenkin lapsille pelottavaa kun...
  11. H

    Riskiraskaudet ja seulonnat

    Itse olen myös niptin kannalla, meillä on down lapsi mikä siinä löytyi. Jäin itse 1:250 rajalle aikoinaan. Niptin jälkeen voi sitten vielä tehdä punktion jos haluaa/tarvii
  12. H

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Meillä ei missään ultrassa näkynyt down, vauva oli pienikokoisempi, mutta minulla oli istukassa häikkää eli jos ei ois tiedetty niptin takia tai oisin ollut puoli vuotta nuorempi ei downia olisi huomannut kukaan ennen kun vauva syntyi. Nenäluu yms näkyi aina hyvin. Ja meillä onkin ns.terve down...
  13. H

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Minulla oli fyysisesti tosi helppo raskaus, olin siis 42 kun sain kuopuksen. Kahdessa aiemmassa oon kärsiny ihan jäätävistä selkä/liitoskivuista ja ollut ihan liikuntakyvytön, mutta jostain syystä niitä ei tullut nyt ollenkaan.
  14. H

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Ja ihan 4D ultralla myös tutkittiin juurikin tuota kasvojen rakennetta ja toki sydäntä missä näillä on paljon vikoja, mutta meidän tyttö on ns.terve down ainakin vielä ellei tule myöhemmin jotain liitännäistä.
  15. H

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Näkyi kyllä sekin. Meillä oli tuolla sairaalassa yksi erikoistuva lääkäri ja hän kysyi saako ultrata minua ihan oppimismielessä kun varsinkin nuoret äidit ei jää seuloihin kiinni ja syntyy ylläreitä, mutta ei löytänyt yhtään mitään minkä voisi downiin liittää.
  16. H

    IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

    Meillä nipt on kunnassa ilmainen yli 40-vuotiaille..meillähän löytyi down siinä, kun halusin sen jo ikäni takia. Niskaturvotustahan meidän downilla ei ollut ollenkaan, lääkäri sanoikin että se yhdistetään downiin koska turvotus liittyy sydänvikaan ja pitänee paikkansa, koska meillä tytöllä sydän...
  17. H

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Itse olen raskautunut vanhana helpommin kuin nuorena, mutta meillähän on tällä kuopuksella down mikä siis näkyi testeissä. Jäin iän puolesta ihan siihen riskirajalle ja vaikka en olisi jäänyt olisin niptin ottanut. Tietysti masentelin alussa et ikä lisää downin riskiä ja pitikö nyt tähän vielä...
  18. H

    40 + so what, wol 14 (2019)

    Muuta en osaa sanoa, mutta onko D-vitamiinitaso mitattu. Itselläni epäilin kilpparia tai rautaa kun oli tommoista epämääräistä oloa kaikin puolin niin syyksi paljastuikin, että D-vitamiini oli nollassa.

Yhteistyössä