Hakutulokset

1. H

40 + so what, wol 14 (2019)

Meillä ei ollut niskaturvotusta ja silloin juuri lääkäri puhui, että se turvotus viittaa lähinnä sydänvikaan, ja neidillä onkin terve sydän eli piti paikkansa tuoKovasti jaksamista ja jos alkaa tuntumaan ettet jaksa hae keskusteluapua ja pyydä polille ylimääräinen ultra❤️Itselläni oli koko...
  2. H

Kokemuksia NIPT-testistä?

Minäkin sain kunnalta niptin ilmaisenaItselleni oli jo vauvankin kannalta tärkeä tietää jos jotain on niin saa sitten tarvitsemaa hoitoa ja kyllä meillä on down vauva mikä näkyi niptissä
  3. H

Tuo alku oli kaameaa ja koko raskauden sain pelätä, että menetän neidin❤️Vielä nyt kun tyttö on ehjänä täällä käyn läpi sitä kaikkea ja yritän tottua ajatukseen, että oikeesti saatiin vauva ehjänä maailmaan. Jos lohduttaa tämä vauva-aika on hyvinkin normia ja saa elää niin kuin muittenkin...
  4. H

Tsemppiä❤️Meillä on täällä pieni down vauva jos haluat jotain vertaistukea yms niin saa laittaa viestiä.
  5. H

Meillä on vauva maailmassa ja kaikki hyvin. Syntyi 38+5 käynnistyksellä. Nyt rauhassa kerätään voimia sairaalassa. Tsemppiä ja plussia teille kaikille toivon!!Ja tosiaan takana minun helpoin raskaus ja myös synnytys..lohduttavaa, että melkein 42-vuotiaana pystyi tähän.
  6. H

Meillehän on periaatteessa käynyt se ”pahin” eli raskaaksi tulin, mutta vauvalla on trisomia 21Toisaalta tässä matkan varrella oon törmännyt moneen nuoreen jolla se sama eli ei se pelkkä ikä tee. Meillä kunta tarjoaa 40+ äideille ilmaisen niptin eli sen puolestakin saa jo heti alussa tietää jos...
  7. H

Aika samoissa viikoissa mennään, meillä taas neiti on mini mini, mutta johtuu pää-asiassa tuosta downista Toivon et saataisiin edes se 2kg täyteen ennen syntymää
  8. H

Hulbertiinalle kyllä soisi ihmeen❤️
  9. H

Minulla on nyt ollut fyysisesti tosi helppo raskaus verrattuna kahteen edelliseen eli ei se ikä aina automaattisesti tarkoita, että olisi vaikeampaa
  10. H

Kuinka kauan kesti NIPT-tuloksissa

Itse sain huonot tulokset viikossa, eli voi olla kumminpäin vaan..
  11. H

Itselläni seula hälytti lähinnä vaan iän takia tuota downia..niskaturvotusta yms ei ollut ja jäin juuri siihen rajalle mikä hälytti..tähän päivään mennessä tytöstä ei oo löytynyt ultrissa mitään selkeää downin merkkiä ja siksi niitä varmaan syntyy ylläreinäkin niin usein. Nipt on downin suhteen...
  12. H

Tsemppiä yrittäjille..itselläni tärppi kävi heti kun sain rauta/d-vitamiinitasot kuntoon..en edes tajunnut, että tuo d oli matala ennen kun hakeuduin tarkistuttamaan kaikki arvoni varulta. Syytin vain raudanpuutosta kaikista oireistani..eli suosittelen tarkistamaan, ettei ainakaan mistään...
  13. H

Itse aattelisin, että ennen varsinkin iäkkäät vanhemmat oli harvinaisempia ja sitä kautta on voinut tullakkin negatiivistä kokemusta..nykyään ei ole mitenkään outoa, että lapsia saadaan näin myöhään. Itsellänikin on tässä rinnalla kavereita ketkä nyt vasta saaneet ekan/tokan ja ovat samaa...
  14. H

Itse olen myös saanut esikon 20-vuotiaana ja en ole huomannut mitään eroa että jaksaisin huonommin vauvan tai lasten kanssa. Ehkä paremminkin kun nyt on sitä kokemusta ja jos vaikka vauvalla on joku en nuku yhtään vaihe sitä osaa aatella et jaa..nyt on tämmöinen vaihe ja kyllä se ohi menee...
  15. H

Täällä tuli tulokset ”jo” viikossa, vaikka oli että kestäis tuon 2viikkoa. Toivotaan, että sullekkin tulee niin pikkasen vähemmän on sitä odottamista
  16. H

Mähän käyn tyyliin vaan äitipolilla kun odotan erityislasta, neuvolassa kävin sen verran nyt et sain ne Kelan paperit ja siinäkin oli täti käynnistä kirjannut, että äiti on iäkäs, mutta voi hyvin..toivotaan, että saat mukavamman lääkärin seuraavaan kertaan!
  17. H

Mulle on jotenkin nyt tämän raskauden myötä tullu todella vanha olo..tuntuu, että joka kannassa oleva teksti alkaa..äiti iäkäs 41-vuotias. Ja on korostettu, että jo iän puolesta riskiraskaus, toki muutenkin nyt kun vauvalla down, mutta tuntuu tympeeltä. Kaiken päälle mä olen voinut fyysisesti...
  18. H

Tytöllä on kaikki kunnossa onneksi, sydäntä juurikin nyt 4kertaa ultrattu tarkkaan, mutta ei ole löytynyt mitään poikkeavaa. Suolistojutut on toinen isompi juttu mitä näiltä voi löytyä, mutta niitä näkee paremmin vasta lähempänä vko 30. Eli jos en olisi näin vanha ja seuloista jäänyt iän takia...
  19. H

Minulla oli tänään 20+ tuo rakenneultra ja ei mitään jakoa et mahan ois voinu enää piilottaa..riippuu varmasti ruumiin rakenteestakin, mutta mulla on tommoinen jättipallo pystyssä, varmaan kun niin monta raskauttakin ennestään ja olen suht hoikka normaalisti. Manasinkin tänään, että neiti on...
  20. H

Helmikuiset 2021

Voimia! Meilläkin löytyi vauvalta down, mutta myrskyn jälkeen hänet päätettiin pitää..faceen en ole edes liittynyt, kun asiat menee niin erilailla kuin normisti. Toivottavasti saatte nuo paperit pian, järjettömän hidas on yhteiskunta ja nuo tutkimuksien tulokset kestää ikuisuuden..tai tuntu...

Yhteistyössä