Hakutulokset

  1. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

    Minä myös olen vauvautunut! Meille syntyi TYTTÖ 2.2.2010. Tummatukkainen kaunotar, 3640 g ja 51 cm. Synnytys oli taas nopea, mutta tunnelmaltaan rauhallinen ja helppo. Supistukset muuttuivat napakammiksi ja säännöllisemmiksi illalla kello 20 ja sairaalassa olimme klo 22.10. Kohdunsuu oli auki...
  2. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

    Dolly, Onnea!!! :flower: Täällä tauti jatkuu. Viime yönä toinen lapsista oksensi niin lahjakkaasti sänkyynsä, että siivosimme mieheni kanssa varmaan puoli tuntia. Siirryin hänen kanssaan olohuneeseen nukkumaan mehun ja ämpärin kanssa. Toinen itkeskeli ja meni meidän sänkyyn isin viereen ja...
  3. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

    Kylläpäs te naiset ootte ahkeria kirjottelemaan, kiva juttu. Mä olen viettänyt todella hiljaiseloa muutaman päivän, kun perheessämme on riehunut vatsatauti. Voin kertoa että on KAMALAA oksentaa ja ripuloida viimeisillään raskaana. Muutenkin on vaivoja jos jonkinlaista ja vielä kunnon tauti...
  4. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Voi piip, piip ja vielä kerran piip näitä öitä. Viime yönä nukuin parin tunnin pätkissä yhteensä n.6 tuntia. Luin kirjaa yöllä, kun sängyssä makaaminen oli turhauttavaa ja asentoakaan ei meinannu löytyä. Lakanat on aamulla keskellä sänkyä yhdessä kasassa kun väännän ja käännän vaivanloisesti...
  5. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Kävin tänään neuvolassa ja kun kuuntelimme vauvan sydän ääniä, kuopus meni pöydän alle piiloon :) Ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Joskus yöt nukun, joskus en. Joskus närästää, joskus ei. Supisteleekin, mutta ei vielä riittävästi että vois näytille lähteä. Mä en voi edes kauheen kauan...
  6. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Onnea Zuh!!! :flower: Juuri tänään mietinkin missä lienet, kun et ole kirjotellut. Mun sumuaivoissa ei käynyt epäilyskään että voisit olla vauvaa hakemassa. Avilla 38+1
  7. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Mulla on paino noussut neuvolan mukaan 15 kg ja neuvolantäti siitä huomauttelikin. Kotivaaka näyttää jotain 12 kilon nousua. Luotan itse tuohon kotivaakaan kun siinä käy aina samoissa vaatteissa ja samaan vuorokauden aikaan. Melkein kaikki ylimääräinen on mahassa joka taas kerran on valtava...
  8. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Dolly04, Mä oon 161 cm ja kapea ja molemmat pojat ovat syntyessään olleet nelikiloisia. Synnytykset ovat menneet hyvin ja ponnistusvaihekin on mulla ollut todella lyhyt ( muistaakseni viiden minuutin pintaan). Eli eiköhän se vauva sieltä mahdu, vaikka eihän äidin koko (pituus) sitä määritä...
  9. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Kotiutumisvaatteista on ollu puhetta. Ensikertalaisille sen verran vinkkiä, että sairaalasta lähdettäessä napatynkä on vielä kiinni ja mä en ainakaan halua laittaa mitään hankaavia housuja sen päälle. Eli itse olen pakannut bodyn ja potkupuvun, välihaalarin ja toppavermeet. Meillä lapset...
  10. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    ikuisuus. Valitettavasti se menee juuri noin, että jos saat vuoden aikana vain etuisuuksia (äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki) niin verot on suuremmat. Palkasta menee muita vähennyksiä mitkä pudottaa veroprosenttia. Mä saan äitiysloman kolme ensimmäistä kuukautta palkkaa ja loppuvuoteen laskin...
  11. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    krisu, mun kuopuksella oli hidas syke synnyttyään. Hän kävi sydänfilmissä ja neliraajamittauksissa, mutta onneksi mitään ihmeitä ei löytynyt. Lääkäri sanoi, että toiset vaan "käynnistyy" hitaammin ja normaali neuvolaseuranta riittää. Hyvin on mennyt eikä mitään sydänvaivoja ole ollut. Kuopus on...
  12. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Matami-mimmi, Ollaankohan samassa sairaalahuoneessa jättiläisvauvojemme kanssa. Mä kävin eilen neuvolalääkärillä ja arvioi painoksi 3 kg eli jos laskettuun aikaan menee, niin taas tulee nelikiloinen vauva. Mulla on molemmat vanhemmatkin lapset olleet nelikiloisia vauvoja. Helppo käsitellä, jos...
  13. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

    Vuosi vaihtui niin rauhallisesti etten ihan jaksanut valvoa puolille öin. Ähkyn sain vedettyä ranskalaisilla, nakeilla ja perunasalaatilla, hyvä minä! Useat miettivät pärjäämistä kahden tai useamman lapsen kanssa. Hyvin te pärjäätte! Miksi ette pärjäisi? Mäkin aion pärjätä. Mä en ole koskaan...
  14. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Nimbe, mä suosittelen sitä rintapumppua, josta aikaisemmin jo kirjottelinkin. Mun tietääkseni vauvalla ei käytetä tyynyä. Mä en ainakaan koskaan ole käyttänyt. Munkin pitäs lähteä ostelemaan vaipat ja rasvat ja muut, mutta ajaudun aina muihin shoppailuihin. Eilen olin neljä tuntia kaupungilla ja...
  15. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    eemeli89, hurjasti onnea!!! :D yykaakoo, sä ymmärsit heti mitä mä tarkotin. Joskustuntuu että nurisen kauheesti ja turhasta, mutta kun ei kykene niin ei kykene. Ja lapset kiittää. Toppahaalarista että kannattaisko ostaa pikkusen isompi, että menee koko kevään? Tosin koskaan ei voi ennustaa...
  16. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Lunta tuiskuttaa...jne, jne. Nyt sitä lunta siis tulee taivaan täydeltä. Tervetuloa! Mä olen ryytynyt näistä kaikista mun vaivoista. Löytyy selkäsärkyä, huimaamista, lonkkakipua, supisteluja, hengästymistä, kankeutta, ym. Kaikki tuntuu niin vaivanloiselta, ettei tee mieli tehdä mitään. Ja...
  17. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Eilen kävin taas lääkärissä ja sairalomalla olen nyt sitten äitiyslomaan asti. Ihan kiva, kun olo on mitä on. Kaikki on hankalaa ja helposti supistelee (päivittäin). Nimbe. Mulla on samanlaista kipua kohdun suulla. Viiltelevää kipua kun kävelee tai touhuaa. Mulla on myöskin samanlaista kipua...
  18. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Mini77, mulla taas Obsidan laittaa vatsan aivan sekaisin ja tulee niin järkyttäviä vatsakipuja että en vessan lattialta ylös päässyt. Itse söin Spartofer tabuja. Ne on miedompia ja niitävoi ottaa 1-3 kpl päivässä tarpeen mukaan. Minä myös saatan valvoa yöllä tunnin parin pätkiä ihan ilman...
  19. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Ihanaa että toiset on niin aktiivisia kirjottelijoita että pino pysyy pystyssä. Itse olen todella saamaton. Muutenkin tuntuu että en yksinkertaisesti ehdi kaikkea mitä olen suunnitellut. Olen jo reilun viikon ollu sairaslomalla supistusten takia ja saikulla mennään ihan äitiysloman alkuun asti...
  20. A

    ** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

    Niin ja mun iäksi voi päivittää 29. Sekin vielä :laugh: Avilla

Yhteistyössä