Paljon ONNEA
Dolly! :flower:
Täällä oltiin neuvolassa eilen. Murehdin viime viikon lääkärineuvolan jälkeen sitä sf-mittaa, mutta nyt se oli taas ihan normaali, omalla käyrällä menee!
Kiitos kun tsemppasitte mua täällä, niinkun moni sanoi, niin ei ollu mitää hätää..
Paino ei ollut viimeksi noussut yhtään, mutta nyt se olikin sitten melkein 2kg vajaassa viikossa! :ashamed: Neuvolan terkkari oli kuitenkin neuvokas ja jakoi sen lukeman kolmella viikolla, kun ei viimeks kuitenkaan ollut paino parissa viikossa noussut yhtään.
Joten periaattees painoa oli tullut nyt noin 600g viikossa.
Ja mulle tuli taas parempi mieli!
Verenpaineet oli hiukan koholla, ja mittaskin ne kaks kertaa. Mitään muita hälyyttäviä oireita ei kuitenkaan ole, joten ei terkkari niin kauhian huolissaan ollut. Alapaineet huiteli 80:ssä, kun yleensä mennään siinä 60:ssä..
Mutta niinhän ne pukkaa tässä lopussa nousta..
Heräsin viime viikonloppuna ihan jäätävään kipuun alavatsalla. Siinä tuli heti vedet silmiin, eikä auttanut kuin itkeä ja pitää mahasta kiinni. Mieskin heräs mun nyyhkytykseen.. Tätä kesti vajaan minuutin ja sitten helpotti. Mutta kyllä on alavatsa ollut senkin jälkeen arkana aina välillä. Neuvolassa meinattiin että kannattajalihakset olisivat taas kiusanneet mua, kun ovat joutuneet niin kovaa joustamaan, että tyypillisesti voi jäädä paikat sen jälkeen vähän araksi. Sanoi myös jotain häpyliitoksesta, että sekin saattaa tehdä kyllä kiusaa, jotta siitäkin toi kipu voi johtua. Mulla on ennenkin tullut yöllä kääntyessä tommosia tuntemuksia, mutta ei vielä kertaakaan noin pahana. Yleensä on tuntunut "vain" siltä että maha "repeäisi" hetkeksi kahtia, ja se ei ollut ollenkaan niin paha tunne kuin tämä viikonloppuinen.
Perhehuoneista olitte puhuneet, täällä päin niitä ei saa kuin ensisynnyttäjät. Ja me ollaan ajateltu, että olisi mukava päästä yhdessä opettelemaan vauvan hoitoa, joten sellainen on meillä toiveena. Kun kuitenkin siihen on mahdollisuus vain esikoisen kohdalla. Mieskin meinas vain, et mitä hän nyt silloin töissäkään tekis, kun vauva on maailmas ja hän haluaa olla meidän kanssa.
Joten toivomus olis kova, että silloin sattuis olemaan vapaana, kun meidän vauva on syntynyt.
Äidinmaidonkorviketta ollaan ostettu pari purkkia ihan ruokakaupasta varoiksi kotiin. Mä otin Nannia, kun sitä käytettiin työharjoittelussa synnytysvuodeosastolla, jos ei luovutettua äidinmaitoa ja almironia ollut enää jälkellä. Ei maksa kuin joku 50snt/tetra. Ja mä ajattelin ettei sitte välttämättä tartte heti lähteä kauppaan, kun on varoiksi, jos imetyksessä tulisikin jotain onegelmaa.
Mä tulen myöhemmin kommentoimaan lisää, nyt täytyy olla taas reipas opiskelija hetken aikaa. :headwall:
leeloo & nyytti 37+4