Hei kaikille!
Pitää täälläkin käydä pikaisesti ilmoittautumassa, kun ei ole tullut liiemmin palstailtua, ja ne vähäisetkin kommentit olen heittänyt tuonne taaperopuolelle.
Onnea vaan kaikille vauvansa saaneille :flower: Viikolla 35+5 tehtiin vauvalle ulkokäännös, kun nöttönen oli perätilassa, ollut luultavimmin jo puolesta välistä alkaen, mutta ei neukkatätit olleet vain huomanneet sitä. Kääntö ei ollut niin paha kuin pelkäsin ja vauva on edelleen pää alaspäin. Tosin viikko sitten nöttönen kääntyi perätilaan, mutta onneksi heivasi itsensä taas takaisin.
Kokoarvio on tällä hetkellä (37+5) 3 600 kg, joten odottelen jo kovasti vauvan syntymää, ettei kovin isoksi ehtisi kasvaa. Esikko syntyi juuri näillä raskausviikoilla. Silloin irtosi limatulppa 3-4 päivää aiemmin, mutta nyt ei tulppia ole näkynyt. Ulkoillut olen reippaammin ja tehnyt muutenkin kaikenlaista, että synnytys käynnistyisi. Seksi on vielä korkkaamatta, sillä niin monta kuukautta oltiin pannassa moisen asian suhteen, että on hieman alkukankeutta
Toivottavasti synnytykset menee kaikilla odottavilla hyvin. Sitä toivon itsellenikin, tietysti. On joku ihme tulevan äidin etiäinen mulla mielessä, että tämä synnytys ei menisi niin sutjakkaasti kuin edellinen. Liekö epävarmuus johtuu tuosta kääntämisestä ja siihen liittyvästä ajatuksesta, että jos vauva on perätilassa, niin joku sitä estää itse kääntymästä. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.
Nautitaan nyt lumisesta talvesta, ja nukutaan niitä 3 tunnin päikkäreitä, kun vielä voidaan
Mavi ja esikko 1 v 10 kk sekä vauva 37+5