Hakutulokset

  1. B

    Minkä ikäisenä vauva omaan huoneeseen?

    Hei, Siirsin juuri viime viikolla tytön, kohta 9 kk, omaan huoneeseen nukkumaan. Olemme molemmat (tyttö ja minä) herkkäunisia, ja kummatkin heräsimme aina kun toinen käänsi kylkeä. Minä tosin en herätessäni alkanut kitisemään, mutta tyttö alkoi. Haikeana katselen, kun makkarissa on pinniksen...
  2. B

    Kaivataan kipeästi apua pienen vauvan nukuttamiseen!!!

    Heh, ihan kuin minun ajatuksiani tammikuussa! Luulin hormonihuuruissani, että yhteinen aika miehen kanssa on lopullisesti ohi, kun vauva vaati niin paljon huomiota. Olin ihan varma että hän jättää minut, ja itkinkin sitä hänelle. Noin pientä ei vielä mitenkään pysty opettamaa yhtään...
  3. B

    Miten se elämä etenee pienten kasvaessa?

    Hei kaikille 40+ äidelle! Täällähän tuntuu olevan mukavaa porukkaa, ajattelin rohkaista minäkin mieleni, ja kertoa vähän itsestäni: Olen 43-vuotias, tammikuussa syntyneen maailman ihanimman tytön äiti. =) Tyttö on ensimmäinen lapseni, ja yllätyslapsi, vaikka sen ei tällä iällä mitenkään...
  4. B

    Elämää suuritarpeisen(ko) vauvan kanssa (väsyneen äidin vuodatusta)

    Moikka kaikki tempperamenttisten vauvojen äidit =) Itselläni on täysin päinvastainen huoli: olen 7 kk vanhan tyttölapsen äiti, ja olen koko ajan huolissani, kun hän on ollut niin helppo tapaus! Kun iltahuudot hellittivät siinä n. 3 kk:n iässä, niin tytöstä kehkeytyi todella hyväntuulinen...
  5. B

    Kukaan hankkinut lapsia ilman minkäänlaista vauvakuumetta?

    Sitä vielä halusin sanoa, että ennen raskautta olin luonteeltani melkomoinen tuittupää. Kilahdin miehelle milloin mistäkin, ja hänkin oli minuun varmasti yli 10 vuoden yhdessäolon jälkeen aika ryytynyt. Raskauden myötä minulle kasvoi yhtäkkiä lehmän hermot, ja olo seestyi. (Käsittääkseni pitäisi...
  6. B

    Kukaan hankkinut lapsia ilman minkäänlaista vauvakuumetta?

    Täällä yksi lapsivastainen kanssa. Kun kaverit hankkivat lapsia, etäännyimme liian erilaisten elämäntilanteiden takia. Minun juttuni ei kiinnostanut heitä, eikä heidän minua. Sitten tämä nykyään puolivuotias ilmoitti tulostaan ja pelkkä ajatuskin abortista aiheutti kamalan ahdistuksen, kuten...
  7. B

    Tammikuun toivot 09

    Fridukka meidän rytmi on suunnilleen: 8.00 ylös uuteen päivään 10 - 12 päiväunet, sitä ennen tissiä, sekä herättyä 15-16 toiset päikyt, sitä ennen tissiä 16.30 soseateria ja tissä päälle 20.00 nukkumaan Tyttö on nyt 5 kk, ja nukkui maaliskuu - toukokuu täysiä öitä, mutta nyt esim. viime...
  8. B

    Tammikuun toivot 09

    Moi, Olisi aivan mahtavaa, jos joku tammikuisista jaksaisi kirjoitella jotain tännekin! Olen tammikuun alussa syntyneen tytön äiti, taustaillut teidän pinoissa ihan odotusajoista lähtien, mutta olen tosi huono kirjoittelemaan, ja aktivoitunut vasta viime aikoina, kun on ollut mieltä...
  9. B

    35+ äidit

    Noh, yökyläilyä on monenlaista. Laura oli 1,5 kk kun matkustettiin ekan kerran isoisälle, nukkui siellä heti kättelyssä täyden yön. Sen jälkeen vähän siellä sun täällä, ja hyvin on mennyt. Ilman minua ei ole ollut vielä yhtäkään yötä, eikä ihan lähiaikoina toivottavasti tarvitsekaan.
  10. B

    35+ äidit

    Moikka, Ja taas kiitokset Neeanäidille vastauksista :) Huh, kotiuduttu koko viikonlopun kestäneeltä reissulta. Neiti oli taas tosi rauhallinen tapaus, hymyili ja päristeli ihmisille, ja sulatti tietenkin kaikkien sydämiä. Mutta kun päästiin kotiin, piti itkeä ja kitistä koko ilta, ja viihtyi...
  11. B

    35+ äidit

    Kiitos vastauksista jade-juulia ja Neeanäiti. Juu, asiaa pähkäiltyäni olen myös päätynyt että perunalla aloitetaan. Voisi jättää koko velli-vaiheen väliin, jos kerta puuroja syödään jo alkaen 5 kk. En kyllä ole ihan tyytyväinen tuohon meidän neuvolaan, aika "varovaisia" ovat noissa...
  12. B

    35+ äidit

    Laura ei kyllä myöskään nykyään tykkää autoilusta yhtään. Sen mitä on hereillä niin joko kitisee tai huutaa kurkku suorana. Tylsää sikäli, että joskus joudutaan ajelemaan pitkiäkin matkoja, kun isoisä asuu niin kaukana. Täällä ihmettelen, pitäisikö kiinteät jo aloitta, ja jos aloittaisin niin...
  13. B

    3kk vauvan päiväunet

    Moi, Meillä oli ongelma sänkyyn nukahtamisessa tuossa 2 - 2,5 kk:n iässä. Ja yöunille, koska tyttö nukkui päiväunet ulkona vaunuissa. Noudatin nukuttamisessa Elisabeth Pentleyn sekä Anna Wahlgrenin ohjeita. Ensinnäkin, hereillä sänkyyn. Jos nukahti syötön yhteydessä, saattoi herätä viiden...
  14. B

    35+ äidit

    Moi kaikille! Saanen liittyä joukkoon tummaan? Olen 42-vuotias, tammikuussa syntyneen Laura-tyttösen äiti. Olen huono kirjoittelemaan, ja kun nuo tammikuun toivot vetäytyivät omaan kerhoonsa, tuli suru puseroon, koska olisi ollut hauska lueskella, miten muut saman ikäiset kehittyvät. Täällä olen...
  15. B

    Onko muita, joiden kumppanit ovat viikot poissa?

    Kiva kuulla, että muitankin on. Sukulaisten ja kavereiden mielestä olen ainoa ihminen maailmassa, joka joutuu olemaan pienen vauvan kanssa yksin, ja heidän päivittelyään en oikein aina jaksaisi, koska kaikki on kuitenkin mennyt suht' hyvin. Vauva on sellainen "semi-vaativa" eli huutaa illalla...
  16. B

    Onko muita, joiden kumppanit ovat viikot poissa?

    Hei, Löytyykö täältä muita, joiden lasten isä on viikot työn takia reissussa? Meillä on 3 kk:n ikäinen vauva, jonka kanssa vietän n. 4 pv viikosta yksin - miehen työn luonne on sellainen, että lähtee reissuun ma-aamuna, ja palaa torstai-iltana. Joskus on pitempäänkin, tulee vasta lauantaina...

Yhteistyössä