Hakutulokset

  1. H

    ÄITIYSLOMA JA TYÖNTEKO

    Onko kellään kokemusta että on äippälomalla mutta tekee töitä? Sain tälläiset tiedot, jos tekee ma-la töitä niin työpäiviltä saa minimiäipän ja veroprosentti kuulemma se lisäprosentti jos äipän aikana tekee töitä eli sittenhän minun ei kannata töitä tehdä kun töistä jäisi sama käteen kun mitä...
  2. H

    Kun vanhenpainloma loppuu...?

    Minä tahdon jäädä kotiin mutta tarvitsisin silloin saman rahan eli n.700e/kk että pärjätään edes jotenkin. Olemme puhuneet tuosta vaihtoehdosta että otan ilta/yö työn että lasta ei tarvitsisi hoitoon viedä. Halusin vain tarkistaa asian että voiko tosiaan olla asiat niin huonosti että...
  3. H

    Kun vanhenpainloma loppuu...?

    Eli minulla 4kk päästä edessä tämä, vanhempainloma loppuu ja ei tietoakaan miten toimia/tehdä. Olen jo nyt kuullut karua kritiikkiä siitä että lasta ei 9kk ikäisenä hoitoon voi pistää, mutta mitäs jos tilanne se että ei vaihtoehtoja?! Minulle ei jää nyt rahasta mitään käteen, maksan lainoja ja...
  4. H

    Etelään alle 1-vuotiaan kanssa..

    Tiedän että tämä aihe aiheuttaa paheksuntaan tietyissä ihmisissä mutta olemme nyt kesäkuussa lähdössä matkalla 6v. ja 4kk ikäisten lapsiemme kanssa. Mitä kaikkea olette pakenneet...onko teillä ollut kaikki lääkkeet,desifiointiaineet yms. mukana? Pientä ajatellen otamme kaiken suomesta mukaan...
  5. H

    Masun muoto->sukupuoli

    Minulle sanottiin neuvolasta sekä kaikki tutut että poika tulee ja rakenneultrassa että tyttö. Linea negra oli alhaalta asti ja jatkui navan yläpuolelle. Masu ei näkynyt takaapäin. Ei pahoinvointia eikä mitään merkkejä raskaudesta muutakuin masu kasvoi pikku hiljaa. Kaikki paino tuli loppu...
  6. H

    Synnytyksessä repeemät..

    Nyt 3kk jälkeen alan tuntemaan että olen suunnilleen kunnossa. Seksi ei luista vielä kunnolla koska pelkään niin paljon että se sattuu tai että joku repeää. Aloitettuani minipillerit minun elimistö aivan sekaisin, voutoa tulee kokoajan ja taukoa on vain 3pvä mikä on minulla yleinen...
  7. H

    Synnytyksessä repeemät..

    Kohtalotovereita kaipailen. Eli synnytyksestä nyt 2kk aikaa. Synnytyksessä sain II/III asteen repeemät, väliliha repesi ja sisäiset repeemät virtsaputkeen sekä peräänpäin ja minulle laitettiin 3 kerrostatikkejä ettei repeä enempää/loppuun asti. Alkupäivät olivat yhtä helvettiä ja samoin ekat...
  8. H

    Ei tämä vauva synny ikuna kuuna päivänä... =(

    Itellä rv41 eikä merkkiäkään että tulis ulos, kaikkia kotikonstejakin jo kokeiltu...alkaa nuppi sekoon ja ottaan henkisesti koville tää loppuaika. Itellä viikon päästä yliaikakontrolliin aika ja toivon todella että ennen sitä lähtisi käyntiin.
  9. H

    LA ohi->lähete...käynnistys?!

    Eikä...olen aivan puhki jo nyt vaikka raskaus mennyt yli vain 4pvä...itkettää koko ajan ja en nuku kuin 2h yössä ja mikään ei huvita. Ottaa kaikki vaan päähän! Sain kutsun tasan rv42 yliaikakontrolliin, aikaa pitää varata 2-3h eli ei käynnistä ainakaan sillä kerralla...perkele! Mitä siellä...
  10. H

    LA ohi->lähete...käynnistys?!

    Sanottiin että kuulemma rv 42 tulee kutsu ja jos ei sillä käynnillä käynnistetä niin annetaan heti seuraavalle aika että ei sen pitempään anneta kuitenkaan mennä.
  11. H

    LA ohi->lähete...käynnistys?!

    siis vauvan tuloa. Raskaana oloa rakastan kyllä, vaikka rakkoni tahtoisin kyllä pian omaan hallintaani :) Ei ole käynyt aikaisemmin mielessäkään että synnytys ei käynnistyisi itsestään "ajoissa"...mutta mitä lähemmäksi LA tultu tajusin että jos merkkejä ei ole niin ei kai se sitten ole valmis...
  12. H

    LA ohi->lähete...käynnistys?!

    Eli piten käytännössä toimii tämä asia että minulla ei enään montaa päivää laskettuun aikaan ja neuvolasta sanottukkin että lapsi ei tule ennen laskettua aikaa. Minulla seuraava neuvola laskettuna päivänä ja sanottiin että kirjoitetaan lähete Yliopistolliseen..mitä se tarkoittaa? Joudunko...
  13. H

    Ristiäisistä..

    Apua kaipailen...minkä ikäisenä olette pitäneet ristiäiset ja lähinnä ketä kaikkia olette kutsuneet? Mietin tässä että meillä oli häät 3vuotta sitten ja siellä oli vain "lähin suku ja ystävät" ja porukkaa n.50hlö, pitääkö sama porukka olla ristiäisissäkin vai kuinka te olette päättäneet...
  14. H

    Etelään alle 1-vuotiaan kanssa..

    MamLovesYou : olemme ajatelleet jotain kohdetta johonka ei hirveän pitkä lentomatka, bulgaria on kuulemma halpa ja puheitten mukaan hyvä kohde myös lapsiperheille?!
  15. H

    Etelään alle 1-vuotiaan kanssa..

    Tahtoisin kuulla kokemuksia niiltä jotka ovat matkustaneet alle 1vuotiaan kanssa ulkomaille. Tarkoituksena olisi lähteä koko perheen voimin etelän lämpöön mutta sitä ennen tahdon kuulla neuvoja ja muitten tarinoita että osaan varautua asioihin. Eli siis mitä mukana, oletteko ottaneet ihan...
  16. H

    Lantion puutuminen nukkuessa...

    Onko kellään samaa, kun menen nukkumaan kyljelleni(kummalle tahansa) niin ainaoikean puolen lantion kohta turtuu...menee tunnottomaksi ja sitten alkaa pistelemään eli en pysty enään nukkumaan kuin selälläni jolla ei mukana nukkua. En tiedä liittyykö raskauteen milläänlailla vai sattuko tulemaan...
  17. H

    Masun muoto->sukupuoli

    Entäs onko teillä pitänyt paikkansa neuvolasta sanottu arvio....eli siis meillä rakenneultrassa veikattu tyttöä, monet sitä mieltä että masu poikamasu ja rv37 neuvolasta sanottiin että poika olis tulossa...ilmeisesti sykkeiden perusteella jotka 130-140 paikkeilla ollut koko ajan. Mitä...
  18. H

    Masun muoto->sukupuoli

    Haluaisin kuulla muitten kokemuksia siitä että onko masun muodolla merkitystä siihen kumpi tulee?! Olen kuullu vaikka mitä väitteitä..jos syke yli 140->poika, jos pahoinvointia->poika, jos masu edessä->poika...yms. Odotamme ensimmäistä lasta ja minun masu edessä, ei takaa näy että olisin...
  19. H

    Auttakaa, a-housut tre, POISTAKAAAAAAAA

    Eli siis olen katellut nettikaupat läpi ja kysellyt kaupat läpi ja joka paikasta loppu/ei kuulu valikoimaan niin äitiysalushousut! Siis mielellään sellaiset missä olisi masulle tukea...että menee masun päälle ja etuosa sellaista kiinteää...anttilassa oli mutta ei kokoja(xl). Onko tietoo mistä...

Yhteistyössä