Kun vanhenpainloma loppuu...?

Eli minulla 4kk päästä edessä tämä, vanhempainloma loppuu ja ei tietoakaan miten toimia/tehdä.
Olen jo nyt kuullut karua kritiikkiä siitä että lasta ei 9kk ikäisenä hoitoon voi pistää, mutta mitäs jos tilanne se että ei vaihtoehtoja?!
Minulle ei jää nyt rahasta mitään käteen, maksan lainoja ja maksuja koko rahalla ja silti mies joutuu maksamaan minunkin laskujani+kaikki ruoat yms.!
Lapselle tarvittavat saadaan lapsilisällä.
Meillä ei saa kuntalisää eli jos tahtoisin jäädä kotiin vielä niin tarkoittaako se sitä että saisin kuukaudessa sen jotain päälle 300e käteen/meneekö siitäkin verot vielä?
Mieheni tienaa niin että käteen jää vähän päälle tonni.
Minulle nyt rahaa vajaa 700e/kk.
Eli mitkä ovat vaihtoehtoni kun äippäloma loppuu?
Miten te olette tehneet ja miten teidän raha asianne silloin ovat olleet?
Meillä eletään kädestä-suuhun mutta se on oma valinta, emme tahdo tinkiä "mistään"!
 
kotihoidontuki ja sit se tuloista riippuva hoitolisä ja niistä menee vielä sit vero :(

oisko sulla mahdollisuus tehdä esim iltatöitä jolloin mies ois lapsen kanssa kotona? saisit vähän lisää rahaa ja lapsi ei kuitenkaan hoitoon joutuisi menemään.
 
Meillä minä lähdin hyväpalkkaiseen työhön ja isä jäi lapsen kanssa kotiin kunnes sai itsekin kunnon työn lapsen ollessa 1,5-vuotias. Jos olisin jatkanut kotona, meille olisi tuloja tullut yhteensä bruttona noin tonni.

Moni sanoo, että kotiinjääminen on vain periaatekysymys ja kaikilla on siihen varaa, mutta minusta olisi ihan varmasti tullut sellainen lasten kanssa alasti villisti huutava ja kaduilla juoksenteleva hirviö, jos olisin siinä talous- ja muussa tilanteessa jatkanut kotona... :(
 
Minä tahdon jäädä kotiin mutta tarvitsisin silloin saman rahan eli n.700e/kk että pärjätään edes jotenkin.
Olemme puhuneet tuosta vaihtoehdosta että otan ilta/yö työn että lasta ei tarvitsisi hoitoon viedä.
Halusin vain tarkistaa asian että voiko tosiaan olla asiat niin huonosti että kotiinjäävälle ei ole muita tuloja kuin kotihoidontuki, aika perseestä..ja vielä kun meillä ei ole kuntalisää enkä usko että saisimme hoitolisää.
Minusta on hirveää ajatella että missaisin jotain uusia asioita mitä lapsi oppii, lapsi esikoiseni ja tulee varmaankin olemaan ainut joten tahdon ottaa siitä kaiken irti enkä halua missata ensimmäisiä sanoja ja tekoja :)
 
Mie jään kotiin. Ja tosiaan sillo saa vain sen hitusen alle 300 ku verot o miinustettu plus tietty lapsilisä. Mies tienaa sen verran hyvin et me kyllä pärjätään. Sit kahtotaan tilannetta uudelleen jahka on enempi lapsia. Eli sit pitää munki mennä töihin, mut koitetaan kyl kaikkemme, et kuopus on 3v kunnes mie töihin meen.

Ja kyllä, muita tuloja ei ole. Meilläkään ei kuntalisää saada (ois pitäny olla 6kk töissä ennen äippälomaa, ehdin olla vain noin kuukauden) eikä hoitolisää. Niinhän se on, et kunnat ei juuri kotihoitoa tue. Vaikka päivähoitohan tulee mu ymmärtääkseni kunnalle paljon kalliimmaksi. Eli sen puolesta ois kyl kohtuullista nostaa kotihoidontukea.
 
Itse olen ollut reilu neljä vuotta kotona, meillä lapset on 4v 1kk, 1v 7kk ja 3kk....koko ajan olen ollu siis joko minimiäitiysrahalla tai kotihoidontuella, mies oli esikoisen aikaan sekä töissä että koulussa, kakkosen jälkeen ollu pelkästään töissä. Kivasti ollaan mun mielestä pärjätty, en koe et mistään oltais jääty paitsi....oma asunto löytyy eli lainaa maksellaan, lapsilla on kaikkea mitä tarvitsevat ja paljon ylimäärästäkin, ruokaa on aina pöydässä ja vähän ekstrakivaakin pystyy järkkäämään. Itse ainakin teen kaikkeni, että lapset saavat kasvaa kotihoidossa niin kauan ku suinkin mahdollista.
 

Yhteistyössä