Hakutulokset

  1. pur

    puuro ei maistu, mikä ois yhtä täyttävää iltapalaksi?

    mä oon laittanu vaihtelun vuoks luonnonjugurttiin jotain sosetta ja sit tlkkunajauhoo täyttäväks elementiks tai joain hiutaleita, leipää, mysliä oon ananu vaa aamupalks ku on noit sokerei kuiteski niis ja muroja, puurojahan voi kans vaihdella vehnä kaura tai speltti on muuten tosi maukas. Mut...
  2. pur

    Lapsi ei rauhoitu millään päiväunille

    ooh, valitettavasti mulla ei neuvoja vielä. Meillä kuopus tällainen levoton tapaus kanssa ja temperamenttinen. Hän vasta 11kk ja yöunet 20.30-6/7 päikkäreitä vaihtelevesti eilen meni yksillä alle tunnin unilla puolen pvn aikaan. Muakin huolettaa tuo unen määrä mut minkäs teet ihmist on eriöaisia...
  3. pur

    2,5-vuotias kutsuu välillä vanhempiaan etunimillä !!

    Meidän neidille tuli alle 2v tärkeäksi muistaa ihmisten nimiä ja joskus 2v sanoi tosiaan meitä vanhempiakin etunimellä. Sanoin hänellä vain leikillisesti että sinulle minä olen ÄITI, mummille Lissu, tutuille olen Lilli ja OIKEASTI minun nimeni on Liisa. Nyt on alkanut tekmään sitä että sanoo...
  4. pur

    minkäslaista mielikuvituselämää teillä vietetään?

    ihan mielenkiinnosta kysylen nyt tällä puolella kun tämän ikäisillä sitä on kaiketi enemmän? Tuolla taaperopuolella asiata jo kyselin mut ei taida vielä siinä iässä olla kovin yleistä. Meidän 2,5v neition kehitellyt jo pidemmän aikaa ystäviä itselleen. Ensin oli nainen joka valitettavasti oli...
  5. pur

    8kk kieltäytty kaikista maitotuotteista

    Kiitokset vastauksista. Se olikin vaan joku oikku, pikkuneiti on taas alkanu juomaan korviketta muutaman soijamaitopvn jälkeen. Luomumaitoa laitan ruokiin ja oon loittanu tosiaan keksiä kaiken laisia ruokia mihin saisin eri maitotuotteita uppoomaan.
  6. pur

    mielikuvituksesta

    sitä vielä tulin kommentoimaan et oisin kovin kinnostonut teidän muiden lapsosten mielikuvitus ystävistä tsi mssilmoista. Miten osallistutte tähän?
  7. pur

    mielikuvituksesta

    2,5v tyttäreni kärsii parasmniasta, johon olemme jo totuneet ja onneksi pahoja kohtauksia on vain harvoin. Viimeaikoina levottumuutta on ollut enemmän niin päivällä kuin yölläkin. Uutuutena on tullet mielikuvitus kaverit. Tytön puhe on ikäisekseen hyvin monipuolista ja osaa loistavasti...
  8. pur

    Sokeriton kakku vauvan synttäreille!

    no mun mielestä sokeri on ehdottomasti ns terveellisempää ku joku makeutus aina. Ite oon käyttäny hunajaa sokerin sijasta 1vllehän sitäsaa antaa ja on muuten hyvän munmakunenki
  9. pur

    Vanhoja tyttöjen nimiä?

    selma
  10. pur

    8kk kieltäytty kaikista maitotuotteista

    tuolla oliki puha 6kk vastaavasta. Meillä on nyt siis 8kk tehnyt lakon korvikkeeseen siten että juo ainoastaan nukahduspullolla tai jos ei silonkaan niin nukkuessaan. maks 500ml menee päiväs. Ei myöskään ota piimää, viiliä eikä jugurttia eikä rahkaa, kokeilin jopa luomumaitoa, mutta ei. valmiita...
  11. pur

    syöttötuolin jälkeen mistä tuoli?

    meillä on keittiön puolel korkeempi pöytä, emännän jakkaraa on käyttänyt siitä asti kun oppi sinne kiipeemään joskus reilu vuoden ikäsenä, rhssa tuo Sisun mainitsema koroke tai kirja, eikä millään oo köytetty
  12. pur

    ~Helmitaaperot -09 talvella 2010-2011~

    No vielä piti tulla hehkuttaa kun puhuin tosta tytön jaloissa pyörimisestä. On nyt ollu muutenkin viikon verran aika herkillä itkujen kanssa ja siihenki löyty ihän pätevä syy, eli kulmahampaita pukkaa, Ihan ien veresti. Meillä noi hampaat alko tulee niin myöhään ja harvakseltaan ja aika...
  13. pur

    ~Helmitaaperot -09 talvella 2010-2011~

    moikka Meillä aamut alkaa aamupalalla (tai tyttö enimmäkseen juo, sillä on ihan kauhee jano kun se herää) ja keittiön siivouksella. Eli puolisen tuntia leikkii iteksen, jonka jälkeen katotaan muutama lasten ohjelma. Mä oon nyt toosi tyytyväinen kun vaavikin on jo meidän rytmissä ja alkaa...
  14. pur

    2-vuotiaan levottomat yöunet

    no noihin aikoihin lapsen mielikuvitus alkaa kehittyä. Meillä tuo alko jo ennen 2v mutta kehitysvaieethan ovat yksilöllisiä. Kun mielikuvitus kehittyy niin maailma muuttuu täysin arvaamattomaksi tavallaan ja unet tietysti vilkastuvat kanssa, tämä kaikki on hereillä jännittävää ja hauskaakin...
  15. pur

    Atooppinen iho 1v9kk

    Mitenkäs ootte muut sellaisen asian ratkaisseet, kun nykyajan suositukset eivät suosi naaman rasvaamista ulos ja kun lapsen posket ainakin viime talvena ihan halkeili? Tuolloin vielä epäilin allergioita ja nyt todettukkin suolistoperäiset allergiat mutta ne eivät ole yhteydessä ihon oireiluun...
  16. pur

    Helmitaaperot -09 ~lokakuussa 2010~

    ON vielä.. Meillä ei vieläkää mitää suoranaista rytmiä oo löytynyt tähän touhuun. Mut jotenkin oon onnitunut luovuttaa sen kanssa. Pikkusta oon alkanu sen hereillä ollessa pitää mukana siinä vieressä pötköttämässä tai kaukalossa tai repussa et näkee mitä touhutaan esikoisen kanssa ja voi samalla...
  17. pur

    Helmitaaperot -09 ~lokakuussa 2010~

    HM Kiito vastauksesta. UMMETUKSESTA meillä ei semmosta ongelmaa oo. pikemminkin päinvastoin kävi kun osti Lidlistä vihreessä metallipussissa myytävää mysliö ja annoin aamupalaksi. Tyttöhän veti sitä ku hullu puuroa ja sit kun tykkäs ni annoin välipallallkin välillä ja illalla. Mut tosiaan...
  18. pur

    Helmitaaperot -09 ~lokakuussa 2010~

    Moikka Välil oon käyny juttujanne selailemassa mut jotenkin mun on niin vaikee saada mitään tolkkua tähän arkeen et aika pintapuoliseks on lukemiset jääny. Kysymys KAHDEN PIKKASEN vanhemmille: Meillä siis näillä ikä eroa 1v7kk. Mä olen esikoiseni kanssa paljon leikkinyt ja tosiaan on saanut...
  19. pur

    Syyskuun tulokkaat 2010 **** Lokakuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

    Moikka Välil oon käyny juttujanne selailemassa mut jotenkin mun on niin vaikee saada mitään tolkkua tähän arkeen et aika pintapuoliseks on lukemiset jääny. Kysymys KAHDEN PIKKASEN vanhemmille: Meillä siis näillä ikä eroa 1v7kk. Mä olen esikoiseni kanssa paljon leikkinyt ja tosiaan on saanut...
  20. pur

    Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

    LENAKI Meillä oli kans esikoisen kans alkuun vaikeuksia röyjtäytyksen kanssa. Sitten jotenkin vahingossa löytyi toimiva teknikkaa hänelle: olalla taputeltiin hetki selkään ja sit vaan roikotettiin kainaloista edessä ni sieltä se sit tuli. Hassua mut autto röyhtäytykseen. D-tipat hänen kanssaan...

Yhteistyössä