2,5-vuotias kutsuu välillä vanhempiaan etunimillä !!

Meidän 2,5v poika kutsuu välillä minua ja isäänsä etunimillämme. Minua asia rassaa enemmän ja olen jotenkin surullinen kun kuulen lapsen suusta oman etunimeni enkä äitiä. :( Yleensä kyllä tulee äiti tai etunimi-äiti, mutta joskus myös pelkkä etunimi.

Kuuluuko tämä lapsen normaaliin kehitykseen? Onko muilla ollut näin ja miten mennyt ohi vai onko mitenkään?

Niin kovasti toivoisin lapsen kutsuvan meitä äidiksi ja isiksi kokoajan!
 
Uskoisin että kuuluu normiin kehitykseen,kun meilläkin on ollut tuota 3v pojan kanssa... lähinnä kylläkin isäänsä ja isovanhempia rupes kutsumaan nimeltä,aina välillä...minuakin joskus mutta oikeestaan tuntuu että olis nyt jäämässä pois eikä kauheita aikoja kestänytkään. Nyt saattaa käyttää äidin ja isän tilalta "sinä" esimerkiks "voisitko sinä antaa maitoa" jne. Sekin on jotenkin hassua. Mutta enimmäkseen kuitenkin ollaan äiti ja iskä,onneks:)
 
Kiitos viestistä, Repa! :) Jospa meilläkin menis tuo ajan kanssa ohi. Onneksi kuitenkin enimmäkseen tulee vielä "äiti", mutta kyllä myös monesti päivässä kutsuu minua etunimellä. Varsinkin silloin kun on jotain vailla niin "etunimi anna tuota". Mutta aina jos jollekkin toiselle puhuu äidistä niin sillon äiti on ihan äiti.

Vieläkö muilla on kokemuksia?
 
Kyllä meilläkin on lapsilla ollut välillä kausia, kun ovat käyttäneet etunimiä äidin/isin/mumman/paapan tilalta. Tällä hetkellä käyttävät äiti ja isi -nimityksiä, ja täytyy sanoa, että kyllä se paljon mukavammalta tuntuu, kun lapsi kutsuu äidiksi=)
 
pur
Meidän neidille tuli alle 2v tärkeäksi muistaa ihmisten nimiä ja joskus 2v sanoi tosiaan meitä vanhempiakin etunimellä. Sanoin hänellä vain leikillisesti että sinulle minä olen ÄITI, mummille Lissu, tutuille olen Lilli ja OIKEASTI minun nimeni on Liisa. Nyt on alkanut tekmään sitä että sanoo kyllä minua äidiksi mutta eilen kun oltiin kyläilemässä ja kiikutin siellä lapsia. Tyttäreni pyysi "äiti anna lisää vauhtia" ja vähän ajan päästä sanoi kaverilleen "Lilli antaa sinulle vauhtia, pyydä siltä". Kai se vain kuuluu johonki persoonien jäsentämiseen.
 

Yhteistyössä