8kk kieltäytty kaikista maitotuotteista

pur
tuolla oliki puha 6kk vastaavasta. Meillä on nyt siis 8kk tehnyt lakon korvikkeeseen siten että juo ainoastaan nukahduspullolla tai jos ei silonkaan niin nukkuessaan. maks 500ml menee päiväs. Ei myöskään ota piimää, viiliä eikä jugurttia eikä rahkaa, kokeilin jopa luomumaitoa, mutta ei. valmiita vauvan ruokia ei myöskään suostu syömään, hedelmiä ja perunaa syö ja minun lautaselta kelpais sapuskua. Syöminen huononi kun halusi alkaa itse syömään ja auttaahan ei saa yhtään, parani kun annoin sitte ite räiskiä niitä valmisruokia, mut nyt ei tosiaan enää syö niinkään. Kokonaisen hedelmän tai perunan hyväksyy tai tänään söi kanssa kalaa ja peruna muussia mun lautaselta kun mies syötti häntä olohuoneen lattialle kun toinen teki kävely harjotuksia. Niin ja hampaita ei viel oo tullu, et se kai voi vaikuttaa kans.

Mut siis mietin et voihan tuo tälleen luontasesti sit siirtyy muun perheen ruokiin sit kun ei kerran muu auta. Tuota maidottomuutta silti mietin, että millä ruoilla sit sen korvaan. Porkkanamehukaan ei mennyt. Niin ja nestehukasta ei huolta vettä juo mielellään kyllä.
 
ruoastahan saa jonkun verran kalsiumia (esim kasvikset) mutta harvoin näin pienellä sitä täyttä määrää mikä olisi hyväksi.
Meillä likka oli tosta n 8k iästä perheen ruoissa (sormiruokaili), toki suolattomina tein kaiken. Me syödään muutenkin suolattomana ruoka ja kasvispitoisena niin siirtymä oli luonnollinen. Osin myös keittelin sitten lisäkasviksia tai tein uunikasviksia jne. Mun tyttöni ei juo maitoa (maitoallergia), ei ole juonut kuukausiin, enkä ole juottamalla juottanut mitään riisimaitoa pelkän kalsiumin takia koska ravintoarvoja siinä ei ole. Olenkin jo kuukausia antanut Calcichew-d3 purutabletin päivässä (ihan lekurin ohjeistuksella). Sen pistän 4 osaan, pureskelee/imeksii erittäin mielellään :) Erillisiä d-tippojakaan ei siis tarvii miettiä.
Sun kannattaa varmasti osittain ujuttaa maitoa puuroihin ja muihin ruokiin, jos sitä kautta alkas mennä, äkkiä se 5dl kuitenkin on täynnä. Sitten ku lapsi on isompi ja jos ei edelleen hyväksy mitään maitoja ja jos tuo "ujutus" alkaa mennä raskaaksi, niin anna kalkki+d-lisää.
 
No meillä 6kk juo vaan 400ml/vrk aikana ja soseitakin menee yleensä 1-2 pikkupurkkia. Oisin tohon 500ml tyytyväinen jos söis muita ruokia hyvällä ruokahalulla. Puuroja tyttö ei syö mitään hirvittäviä määriä (aamulla ehkä 5-6 lusikallista), illalla en anna ollenkaan kun ei muuten juo maitoa. Tyttö tankkaa suurimman osan maidosta vasta illalla.
 
pur
Kiitokset vastauksista. Se olikin vaan joku oikku, pikkuneiti on taas alkanu juomaan korviketta muutaman soijamaitopvn jälkeen. Luomumaitoa laitan ruokiin ja oon loittanu tosiaan keksiä kaiken laisia ruokia mihin saisin eri maitotuotteita uppoomaan.
 

Yhteistyössä