Hakutulokset

  1. U

    Keinoja pysyä hereillä, kun pitää lähteä bilettämään...

    Äärimmäisen harvoin käyn missään ulkona mutta tänään olen menossa aivan ihanassa seurassa ystävieni kanssa, joten laiskuuskaan ei saanut mua kieltäytymään. Mutta miten oikeesti pysyy hereillä, kun nytkin lomalla olen simahtanut klo 22 aikaan viimeistään. Ja varsinkin jos miehen kanssa ollaan...
  2. U

    Osittainen hoitovapaa ja yhden päivän kotihoidontuki?

    Luin jostain naistenlehdestä äsken äidistä joka tekee 4 päiväistä viikkoa kuten minäkin ja tämä äiti siinä artikkelissa sanoi, että pienempiä tuloja kompensoi pienempi veroprosentti ja yhden päivän kotihoidontuki viikossa. Enpä ole ikinä kuullut moisesta. Olikohan kirjoituksessa virhe vai...
  3. U

    Mitä ohjelmaa 5-vuotis synttäreille?

    Mä oon tooosi huono tuollaisessa ohjelman järkkäämisessä. Esikoisen kanssa olin siis hirmu huono äiti ja sujuvasti ulkoistin yhtä lukuunottamatta kaikki synttärit, mutta kuopus haluaa nyt ekat kaverisynttärit kotona ja itse asiassa hän on enemmän kotona viihtyvää tyyppiäkin, joten mun nyt vaan...
  4. U

    Voi ei, mä en jaksais tätä sähköttömyyttä enää.

    En oikeasti osannut kuvitella miten kamalaa tämä on, kunnes sen itse koin. Ja että voi mennä vielä päiviä... Hienoa, minneköhän päästäis pesulle?
  5. U

    Kun nyt puhutaan vauvan hoitoon jättämisestä niin entä isompi lapsi..

    Montako yötä teidän 10-vuotias on ollut hoidossa yhtäjaksoisesti? Eli missä kohtaa se 1 yö per ikävuosi ei enää päde? Mä vaan en kyll vielä kuvittelisikaan tilannetta, että tuo esikoinen olisi 10 yötä pois kotoa...
  6. U

    Löytyykö täältä toisia yhtä hulluja kuin me, eli jotka rakentaisivat jo toista taloaan?

    Ja mikä sai teidät ryhtymään tähän päättömyyteen?
  7. U

    Mitä teidän viidesluokkalaiset toivoo lahjaksi?

    Synttärinä tai jouluna?
  8. U

    Olenko mä ainoa, jonka vanhemmilla ei olisi edes varaa auttaa meitä?

    Tuosta toisesta ketjusta vaan tuli mieleeni. Meillä on aina ollut enemmän rahaa kuin mun vanhemmilla tai no vanhempani ovat eronneet ja isä kai samanlainen keskituloinen omakotiasuja kuin mekin, äitini taas on välillä aika tiukilla. Ja häntä olenkin sitten auttanut, kuljetan autolla menoihinsa...
  9. U

    Voiskohan tuonne Osaava Nainen - messuille mennä kahden lapsen kanssa?

    Piti äitinä kanssa mennä, mutta hän perui joten pohdin tässä nyt lähtöä kahden tuon pienemmän vilpertin kanssa... Sarjassamme tyhmät kysymykset ;)
  10. U

    Ripsienpidennys, ihan pieleen!!!

    Olin ekan kerran huollossa ripsienpidennyksien kanssa ja näistä tuli aivan järkyttävät, en tosiaan voi olla näiden joka suuntaan sojottavien kauhistuksien kanssa 4 viikkoa. Mitä hittoa teen? Ripset on mulle tosi tärkeät, jo ennen pidennyksiä tauvutin ne joka aamu ja laitoin ripsarin, kun silmät...
  11. U

    Mikähän mut on tänne palstalle taas saanut palaamaan? turhis...

    Luulin olleeni jo vierottautunut kokonaan kun en aikoihin täällä käynyt, ei tullut edes mieleen koneelle mennessä, että Kaksplussalle tulisin. Mutta täällä sitä taas ollaan, nyt monta viikkoa jo käynyt lukemassa ketjuja... että jokin se vaan palstalle yhä vetää ;) Eikä sillä, että se paha...
  12. U

    Syöttekö te joka päivä yhdessä koko perhe?

    Meillä ei siihen oikein ole nyt mahdollisuutta. Mies aloittaa työpäivänsä myöhemmin, koska vie kuopuksen hoitoon. Ja mä taas vastaavasti aloitan päiväni aikaisin, jotta pääsen sitten aikaisemmin hakemaan lasta hoidosta. Eli tämä järjestely siksi, että saatais kuopuksella mahd. lyhyt hoitopäivä...
  13. U

    Lasten suusta!

    Olin eilen kuopuksen kanssa kaupassa ja kassajonossa sitten vanhempi pariskunta alkoi jututtamaan poikaa (3v.). Poika sitten kysyi heiltä, että "missä teidän koti on?" "Me asumme tuolla Nousiaisissa", oli vastaus. "Ai, me asutaan maapallolla", sanoi poika totisella ilmeellä siihen.
  14. U

    "Äiti, mua pelotti siellä veneessä ihan kamalasti!"

    Oltiin viikonloppuna veneilemässä päivä ja välillä keikutti aika kovasti. Pojat on kuitenkin aina viihtyneet tosi hyvin veneessä, enemmänkin aallot laittavat naurattamaan ja muuten nauttivat maisemista täysin rinnoin. Meneväinen 3-vuotiaskin rauhoittuu heti kun pääsee merelle, joten siksi...
  15. U

    Mykoplasmasta kokemuksia?

    Onko teillä tai lapsillanne ollut? Miten siitä on parannuttu?
  16. U

    Ono muiden 3-vuotiaat tälläisiä takiaisia?

    Meidän poika kiehnaa nykyään koko ajan kyljessä kiinni, ei voi edes vessassa käydä yksin. Uusi piirre pojassa siis. Nytkin kun mä oon keittiössä ja hän oli olohuoneessa (meillä avointa yhteistä tilaa) niin piti tulla mun viereen tähän keittiön tuolille, kun ei kuulemma nähnyt mua tarpeeksi...
  17. U

    hirveä kipu, niska/selkäkramppi :/

    Kaikki liikehdintää on pelkkää tuskaa tällä hetkellä, onpa kiva kärvistellä töissä siis :/ Työterveydessä ei ollut aikoja tälle päivälle, eikä omassa tk:ssakaan.. joten enpä tiedä miten tämän kivun kanssa selviydyn. Onko teillä kokemuksia tälläisestä? Mitenköhän ja miten nopeasti menee ohi?
  18. U

    Laittaisitko 2500? kiinni hampaisiin?

    Siis hammaslaminaatteihin, jotta saisit kauniin hymyn. Mietityttää kovasti itseä tuo... Varsinkin kun hampaat ovat ehjät ja hyväkuntoiset, niin hurjalta tuntuu lähteä niitä sitten hiomaan. Mutta toisaalta taas, hampaiden ruma asentokin kyllä harmittaa ja häiritsee aika reilusti. Varsinkin kun...
  19. U

    Lapsi oli päiväkodissa kertonut...

    olleensa aamulla tosi kipeä, mutta sitten iskä oli antanut päänsärkylääkettä ja tuonut päiväkotiin. Ja tämä tarina ei ollut tosi vaan hetken asiaa pähkäiltyämme tajusimme, että edellisenä iltana oli tämän lapsen eli kuopuksemme isoveli kärsinyt taas kerran migreenistä ja saanut...
  20. U

    Tykkääkö teillä lapset kookosmaidosta?

    Se on ihan mun lemppari mm. kookos-curry-banaanikastike tai kookos linssikeitto :p Mutta lapset senkun valittavat, että miks meillä ei ikinä voi olla mitään tavallista ruokaa? (mitä se sitten liekin...)

Yhteistyössä