Hakutulokset

  1. T

    G: kauanko olet ollut nykyisen puolisosi kanssa?

    Tulipa mieleen tuo kysymys, kun tuttu vm-71 viettää syksyllä 20-vuotistaivalta miehensä kanssa. Itse olen vm-72 ja viisi vuotta minulla yhdessäoloa mieheni kanssa. Löytyykö siis meidän ikäluokasta niitä, joilla on vain yksi pitkä parisuhde takana vai onko monta parisuhdetta yleisempää?
  2. T

    3-vuotias ja ärrä

    Tyttö 3v2kk ja ärrä on hakusessa. Muuten puhe on ihan selvää.
  3. T

    Mitkä kengät syksyksi?

    Meillä 3v tytöllä on käytössä ensiaskelkengät ja kumisaappaat. Viime syksynä oli ihan sama juttu, eli pärjäsi hyvin noilla kaksilla kengillä koko syksyn. Talvella on ollut ainoastaan Richterin eVent-kengät käytössä.
  4. T

    minkä kokoisia jalkoja teillä on 3 vuotiailla..entäs 4vuotialla?

    Nyt kesällä 3 vuotta täyttänyt tyttö ja kengänkoko 23.
  5. T

    Miten saada 3½-vuotiaalta yövaippa pois?

    Auttaisiko myös se, että illalla viimeksi juuri ennen nukkumaanmenoa pissille. Meillä neiti 3v ja risat väittää monesti just ennen nukkumaanmenoa, ettei ole pissihätä. Silloin pistetään veikkaus pystyyn ja tehdään testi. Minä veikkaan, ettei tule pissi ja neiti kiireesti väittämään, että kyllä...
  6. T

    Eskari

    Näin aluksi tulee mieleen ainakin sisätossut sekä sitten sadepäivinä kuravaatteet ja kumisaappaat. Oma reppu on tosi hyvä, missä kuljettaa tavarat. Ja kannattaa nimikoida kaikki vaatteet, että helpompi löytää, jos häviää.
  7. T

    TOIVOTONTA!!! Kuinka saadaan tyttö nukkumaan sänkyynsä!?!!? :/

    En tiedä miten "Nannyt" opettaa, mutta meillä on toiminut 3v1kk tytön kanssa se, että ensin ne kaikki rituaalit eli hyvänyön toivotukset ym ja sitten istun sängyn vieressä kunnes neiti nukahtaa. En juttele muuten kuin jos meinaa lähteä pois tai alkaa riehumaan, ja silloinkin vain hyvin lyhyesti...
  8. T

    G:Lempituote ruuanlaitossa

    Meillä maissi jota löytyy ainakin joka pataruoasta. Maissi on niin maukasta ja vatsaystävällistä. Olenkin alkanut haaveilee että ensi kesänä kokeilisi itse kasvattaa maissia...
  9. T

    Miten teillä pysyy koti kunnossa?

    Suht hyvin mielestäni pysyy meillä koti kunnossa. Olen kotiäitinä - perheessä siis pari lasta ja mies. Tykkään siivoilla ja laitella paikkoja kuntoon. Toisaalta vaikka asunto on iso, ei me olla miehen kanssa mitään tavaroiden kerääjiä eli meillä aika yksinkertainen kalustus, joten paikkojen...
  10. T

    Kuinka paljon lapsenne leikkivät yksin?

    Meillä tyttö 3v1kk leikkii lähes päivittäin omineen - pieniä pätkiä kerrallaan mutta yhteensä laskettuna veikkaisin 1-2 tuntia. Välillä huutelee omasta huoneestaan äitiä katsomaan mitä on tehnyt tai tulee näyttämään mitä on puuhaillut. Joskus jopa sanoo, että haluaa touhuta omia juttuja eikä ole...
  11. T

    Harrastus 8-vuotiaalle

    Otetaan vastaan 8-vuotiaalle pojalle hyviä harrastusideoita, joissa oppisi kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Pojan luonne on niin lyhytpinnainen varsinkin uusien asioiden opettelussa. Jos ei ensimmäisellä kerralla osaa, lentää tavarat ja kielenkäyttö ei ole parhaimmasta päästä.
  12. T

    Muskari ja 3-vuotias

    Meidän neiti täytti kesällä 3v, ja suunnitelmissa on ilmoittaa hänet nyt syksyllä muskariin, jossa hän ei ole aiemmin käynyt. Neiti tykkää hurjasti musiikin kuuntelusta ja laulamisesta, joten sen tähden tuo muskari on suunnitelmissa. Olisikin nyt kiva kuulla kokemuksia ym ajatuksia lasten...
  13. T

    Hampaiden harjaus

    Kävin 3-vuotiaan neidin kanssa hammashoitajalla, joka sanoi, että kouluikään asti vanhempien pitäisi tarkistaa hampaiden harjaus. Meillä neiti ensin itse harjaa ja sitten minä harjaan varmistaen, että 'hammaspeikot' ovat poissa. Suht hyvin olen saanut harjattua päivittäin. Välillä oli vähän...
  14. T

    Yhden lapsen äiti

    Tuo oli hyvä pointti - miettiä sen verran tarkkaan ja toimia haluamansa mukaan, ettei tarvii joskus katua tekoja tai tekemättä jättämisiä. Ei kuitenkaan miettiä liian kauan... Joskus nuorempana tilanteissa haluanko/en halua käytin seuraavaa taktiikkaa: Halusin vaikka terraarion. Laitoin koko...
  15. T

    Minkä kokoisia 3-vuotiaita?

    Tyttö 89,5 cm ja 13 kg - parisen viikkoa ennen synttäreitä.
  16. T

    pef-mittaus

    Tuolla ainakin yks: http://www.tohtori.fi/files/PEF.pdf
  17. T

    mitenkä kävi verojen kanssa?

    Palautusta olisi tulossa sekä minulle että miehelle - veroehdotusta piti kylläkin korjata muttei niin huono tuuri voi olla että meniskin mätkyjen puolelle.
  18. T

    vauvakuumeisia onko?

    Minulla on noin 3-vuotias tytär ja vauvakuume on alkanut taas vaivata. Useamman kerran tyttären syntymän jälkeen sitä on ollut, mutta jotenkin aina vähentynyt. Mieskin antanut vihreää valoa nyt idealle, mutta vielä pillerit menossa. Vakaasti olen taas kerran päättänyt, että ennen seuraavaa...
  19. T

    Minkä väriset varpaankynnet?

    Nivean colour mini -kynsilakkaa löytyy. Menneellä viikolla ostin keltaisen ja sinisen. Siniseksi olisi tarkoitus varpaankynnet nyt vaihtaa tuosta kauan käytetystä punaisesta...
  20. T

    Yhden lapsen äiti

    Otsikko jo kertoo sen. Eli minulla on noin 3-vuotias tytär ja itselläni ikää 35. Nyt lähipäivinä olen alkanut paljon pohtia, jääkö minun lapsilukumäärä yhteen vai pitäisikö yritystä aloittaa, ettei lopulta ikä tule vastaan. Olisi kiva kuulla muitten samoja ikiä olevien yhden lasten äitien...

Yhteistyössä