TOIVOTONTA!!! Kuinka saadaan tyttö nukkumaan sänkyynsä!?!!? :/

APUA!!!

Olen henkisesti NIIN väsynyt ja vit****tunut tuohon tytön leikkimiseen tuon nukkumisen kanssa!!!
Siirryimme viime/(-tai tois) viikolla "isojen sänkyyn"... Niin kauhea homma saada neiti nukkumaan!!! :kieh: :kieh: :kieh:
Tytöllä on ikää 2v 8kk. Nukkuu omassahuoneessa. Siis en kertakaikkisesti jaksa tätä helvetin juoksu rumbaa!
Siis poistuu välillä leikkimään itekseen. Mutta enemmän rellestää siinä sängyssä, pomppii ja virnuilee jos käy "komentamassa"...

Eilenkin hän oli hereillä vielä puol 11:sta! :eek: :headwall: Tahdon tähän jonkun tolkun. Ite en pääse nukkumaan, ennen kun neiti on nukkumassa... :kieh:


Mitenkä ne "Nannyt" opettaa?! :whistle:

APUA!!! Kaivataan!
 
En tiedä miten "Nannyt" opettaa, mutta meillä on toiminut 3v1kk tytön kanssa se, että ensin ne kaikki rituaalit eli hyvänyön toivotukset ym ja sitten istun sängyn vieressä kunnes neiti nukahtaa. En juttele muuten kuin jos meinaa lähteä pois tai alkaa riehumaan, ja silloinkin vain hyvin lyhyesti: nyt nukkumaan, öitä. Yleensä menee koko touhuun alle puolisen tuntia. Toki tuo tapa on hankala jos useampi lapsi laitettava nukkumaan - meillä vain tämä yksi leikki-ikäinen.

 
Taitaa olla aika normaalia tossa iässä ja jos vasta nyt siirsitte tavalliseen sänkyyn pois pinnasängystä (jos oikein ymmärsin), niin rumba voi olla vielä isompi. Meillä 1v8kk ei tullu sängystään pois ennen aamua vaikka olisi voinut tulla, mutta 2v4kk:n iässä alko tulla ja illat oli samanlaista hulinaa. Jos sulla on mahdollisuus, niin pistä mies nukuttamaan se voi auttaa. Ainakin meillä autto, mies sai pojan helpommin simahtamaan. Kannattaa myös kokeilla tuutulaulu CD:t ja satucd:t jos niistä olisi apua, ainakin vähän. Kannattaa myös tehdä säännöt selviksi, sängystä ei poistuta kuin vaikka kaksi kertaa pissalle, siellä voi riehua, mutta ei saa herättää muita perheenjäseniä ja jos mahdollista, niin ota patja lattialle ja lepää siinä itse. Mä ainakin aika usein nukahdin itse pojan huoneeseen nojatuoliin ja kömmin sieltä sitten jossain vaiheessa pois, kun poikakin oli nukahtanu. Yleensä toi vaihe menee itsestään ohi, en muista kauanko meillä kesti ainakin kuukauden varmaan, joten tsemppiä ja jaksamista. Muista olla itse rauhallinen äläkä mene mukaan lapsen vedätykseen, vaan ole mahdollisimman tylsä ja passiivinen. :hug:
 
Meillä kanssa pelleillään ton nukkisen suhteen. Meillä valitettavasti koko jengi joutuu nukkumaan samassa huoneessa. Hermot meinas kanssa mennä.... nykyisin on suht onnistunut tuo tarrapalkinto. Elikkä saa aamulla tarran tauluun jos on kauniisti mennyt nukkumaanja kun tietty määrä tarroja saatu saa jonkun pienen lelun tms lelukaupasta... meillä on vaihdettu se pomppulinnassa pomppimiseen.
 
Meillä nukutetaan lapset niin et ollaan vieressä, ei muuten onnistunu tai oli niin helskutin vaikeeta yrittää kaksi lasta iältään 2v9kk ja 4v 5kk samaan huoneeseen samaan aikaan....
sit lähdetään pois kun nukkuvat, yleensä löytävät aamulla tiensä meidän sänkyyn....
 
Meillä siirrettiin pinnasängystä jatkettavaan kun neito oli 2 v 3 kk. Esikoinen siirrettiin noin puolta vuotta aikaisemmin eli oli selkeästi alle 2 vee. Ekana iltana esikoinen tuli pois noin 80 kertaa (aloin laskea parinkympin paikkeilla), seuraavana iltana enää noin 60 kertaa ja kolmantena vain noin 20 kertaa.
Iltarutiinit ovat tärkeitä: hampaidenpesu, iltapesu, iltasatu ja peittely. Sitten toivotetaan hyvää yötä ja lapsi jää nukahtamaan itsekseen. Jos tulee pois, 1.kerralla sanotaan, että nyt on uniaika, nyt nukkumaan. 2. kerralla sanotaan, että nyt nukutaan ja viedään takaisin. 3. kerralla ja sen jälkeen ei sanota mitään ja viedään takaisin maate. Tärkeää on, ettei mitään palveluita tule sen jälkeen kun on menty nukkumaan. Tämä siis se nannyjen periaate, jota esikoisen kanssa noudatin.
Tokan kanssa ei näitä periaatteita ole tarvittu, jäi ekasta illasta sinne kiltisti nukkumaan eikä yölläkään vaella siellä, jos herää, niin huutelee äidin viereensä katsomaan, samoin aamulla. En tiedä, miten niin hyvin sinne jäi, mutta olen tosi iloinen, sillä esikoinen ravasi kai kiintiöt täyteen kerrasta. Vielä 3, 5 vuotiaana heräili yöllä 3 - 4 kertaa ja joka kerta tuli mun sängyn viereen ja herätti mut, ja sitten mun piti käydä viemässä takaisin sänkyyn. Oli yleensä ihan rauhallinen eikä mitään, mutta kun heräsi, piti heti ravata sängystä pois ja herättämään äiti. Hymynaamataulukko otettiin käyttöön ja se auttoi jonkin verran.

Ei muuta kuin jämptiyttä. En jäisi sinne huoneeseen odottelemaan nukahtamista, vaan opettaisin itse nukahtamisen taidon. Jos leikkii, niin lelut pois ja viedään sänkyyn. En usko, että montaa iltaa täytyy toistaa, että oppii.
 

Yhteistyössä