Hakutulokset

  1. H

    Säästämisketjut ja konkreettiset toimenpiteet

    Ihan vilpittömästi kyselen, että miten te, joilla on pienet tulot, saatte rahat riittämään? Täällä kun on monesti niitä "säästökampanjoita" joissa listataan kuukauden menoja ja kovin pienillä summilla ruuan suhteen (ja toki muutenkin) ihmiset tuntuu tulevan toimeen. Ajattelin vaan, että mitä se...
  2. H

    Lapsen keliakia ja tutkimukset

    Meillä labrat näytti 6-v tyttöselle keliakiaa ja nyt odotellaan pääsyä lastenlääkärille ja lisätutkimuksiin. Onko täällä kenenkään lapsella keliakiaa? Se tutkimus tehdään ilmeisesti tähystämällä suun kautta? Miten se teillä on onnistunut ja minkä ikäisellä? Onko lasta nukutettu tutkimuksen...
  3. H

    Vinkkejä kaivataan! Mitä voi tehdä vuodelevossa?

    Elikkä mun ystävä on nyt pötkötellyt muutaman päivän sairaalassa supistusten takia (rv 24) ja näyttää siltä, että saa pötkötellä vielä pitkän aikaa. Haluaisin lähettää hänelle jotain, millä aika kuluu. Perinteiset naisten lehdet ja sudokut on jo viety ja läppäri löytyy. Onko kellään ideoita...
  4. H

    Aamupotutusta

    Menin illalla aikaisin nukkumaan ja heräsin jo kuuden maissa virkeänä. Päätin nousta ylös sängyssä pötköttelyn sijaan, jotta saisin mm. rauhassa ripustaa pyykit ja hetken olla ihan vaan itseni kanssa (meillä lapset 1,5v, 4v ja 6v). Hipsin hiljaa tähän koneelle, niin menee 5 minuuttia ja mies...
  5. H

    Lisää lapsia? - vanhemmat eri mieltä

    Meillä on se tilanne, että meillä on 6v, 4v ja 1v lapset. On ollu puhetta, että neljäs olis ajankohtainen samanlaisella 2-3v ikäerolla ja syksyllä mies olis halunnu neljännen samantien. Itse en ollu halukas aikaistamaan "projektia" ja nyt mies on kääntäny kelkkansa ja haluaakin unohtaa nelosen...
  6. H

    Mistä mini-croissantteja?

    Oltiin eilen serkkuni lakkiaisissa ja siellä oli älyttömän hyviä täytettyjä mini-croissantteja. Ne oli tilattu pitopalvelusta, joten reseptiä en saa, mutta ajattelin itse kokeilla väsätä täytettä muilla resepteillä. En vaan yhtään tiedä, missä myytäisi sellaisia pikkuisia croissantteja, olen...
  7. H

    Amerikancockeri vs cockeri

    Kertokaa mulle mitä eroa on amerikancockerilla ja cockerilla? Jälkimmäinen taitaa olla hiukan isompi, mutta mitä muuta?
  8. H

    Yksityinen pph

    Olen aikeissa ottaa naapurin muksut hoitoon omien lasten lisäks ja näin ollen musta tulee yksityinen pph. Te, jotka olette yksityisiä perhepäivähoitajia tai te, kenen lapsi/lapset on tässä hoitomuodossa hoidossa, niin millaisia maksuja peritte/maksatte? Meidän kunnassa saa sen kelan...
  9. H

    Kuivausrummun omistajat!

    Ollaan aikeissa hankkia pesutorni veronpalautusrahoilla ja olen ihan pihalla rumpukuivauksesta. Monissa ihan tavallisissa lasten ja aikuisten arkikäytön trikoovaatteissakin on rumpukuivaus kielletty. Noudatatteko pesulapun merkintöjä vai paatteko kaikki kuivuriin? Käykö niille jotain...
  10. H

    kuivausrummun omistajat!

    Ollaan aikeissa hankkia pesutorni veronpalautusrahoilla ja olen ihan pihalla rumpukuivauksesta. Monissa ihan tavallisissa lasten ja aikuisten arkikäytön trikoovaatteissakin on rumpukuivaus kielletty. Noudatatteko pesulapun merkintöjä vai paatteko kaikki kuivuriin? Käykö niille jotain...
  11. H

    Kestovaippojen pyykkäys

    Kuinka usein pesette vaippapyykkiä? Entä pesettekö vaipat erikseen vai muun pyykin seassa? Millä pesuaineella? Koetteko kestoilun kuinka työlääksi kahden lapsen kanssa? Kuivaatteko narulla vai kuivurissa? Meillä on suunnitelmissa kokeilla kestoilua kakkosen kanssa (eka on vaipatettu...
  12. H

    kestovaipat, apua aloittelijalle

    Olen aikeissa kokeilla kestoilua lähiaikoina syntyvällä kakkosellamme (esikoinen vaipatettu Pampersin ja liberon voimin) ja haluaisin kokemuksia, ihan vihreä kun näissä asioissa olen.... Elikkä: -Onko Myllymuksujen vaipat hyviä? Ne olis kotimaisia :) -Mitä imua ja kuinka paljon olette...
  13. H

    kestovaipat, apua aloittelijalle

    Olen aikeissa kokeilla kestoilua lähiaikoina syntyvällä kakkosellamme (esikoinen vaipatettu Pampersin ja liberon voimin) ja haluaisin kokemuksia, ihan vihreä kun näissä asioissa olen.... Elikkä: -Onko Myllymuksujen vaipat hyviä? Ne olis kotimaisia :) -Mitä imua ja kuinka paljon olette...
  14. H

    Ripuli alkuraskaudessa

    Eli mulla nyt rv 7+3 ja ollu testistä asti 2x viikossa yks täysin ripuliuloste ja sitte taas monta päivää ihan normaali. Ei muuten masu vaivaa tms. Onko kellään muulla ollu vastaavaa?
  15. H

    Päiväkodin henkilökunnan toiminta

    Mulla 1v4kk tyttö aloittamassa päiväkodissa viikon päästä. On käynyt isänsä kanssa tutustumassa tän viikon. Perjantaina olivat lähdössä tytön kanssa kotiin ja hanskoja (reimatecin kintaita) ei löytynyt mistään, vaikka eivät olleet olleet ulkoilemassakaan. Mies kysyi henkilökunnalta asiasta ja...
  16. H

    Kirjekamuja kaivataan!

    Heippa kaikille, joilla vielä pysyy kynä kädessä =) Täällä 25v äiti Vantaalta kaipailee ihan perinteisen tyylin k-kamuja. Neiti on reilun vuoden, isi ja koiruliini löytyy myös tästä kodista. Harrastuksina on vesijumppa, kirjeet, sukkapuikkojen heiluttelu ja lukeminen. Pääasiallinen elämän...

Yhteistyössä