kuivausrummun omistajat!

Ollaan aikeissa hankkia pesutorni veronpalautusrahoilla ja olen ihan pihalla rumpukuivauksesta.
Monissa ihan tavallisissa lasten ja aikuisten arkikäytön trikoovaatteissakin on rumpukuivaus kielletty.
Noudatatteko pesulapun merkintöjä vai paatteko kaikki kuivuriin? Käykö niille jotain negatiivista rummussa?
 
Kutistuuhan nuo vaatteet, mutta haittaakos se kun ostaa tarpeeksi ison että on varaa kutistuakin.

Usein tosin ihmettelen kun toisen 100% puuvillaisen vaatteen saa rumpukuivata mutta toisen valmistaman vastaavan vaatteen ei..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Lasten paitojen printtikuvat ei pidemmänpäälle kestä rummutusta. Perusvaatteet laitan kaikki rumpuun, neuleet yms kuivaan narulla.
Riippuu onko paita H&M:ltä vaiko esim. Halpa-Hallista. Meillä on aika vähän printtipaitoja, mutta H&M:n printit kestävät rumpua todella hyvin. Anopin lahjaksi ostaman Halpahallin printti-collegepuvun kuva alkoi parin pesun jälkeen halkeilla (harmi ;) )

Niin ja harvassa ovat ne vaatteet, joita en rummussa kuivaisi.
 
Wieras
Mä kuivaan lakanat ja pyyhkeet. Uskollisesti tarkistan joka vaatteesta mitä saa laittaa kuivuriin ja mitä ei.. Mulla on tosin ollu kuivuri niin vähän aikaa, et luultavasti jossain vaiheessa nakkelen kaikki rumpuun :)
 
mä meinasin eilen kanssa kysyä asiaan liittyvää niin kysyn nyt tähän, kun kattelin nettikaupoista edullista konetta niin 299 on anttilassa siemens ja saman hintainen hobbarissa ahma niin kummanko ostaisin? onko kellää tietoa noista merkeistä? mulla rupee nyt totaalisesti nyppii ku aina on pyykkitelineet tiellä!
 
Investoi hyvään
Kalliimpiin laitteisiin voi varmaan laittaa kaiken, mutta halpoihin ei. Halvoissa vaatteet kutistuvat, nukkaantuvat ja tulevat muutenkin väreiltään haaleammiksi eli kuluneemman näköisiksi. Meillä on sellainen halpa malli ja siellä en kyllä kuivata kuin pikkupyykin ja joskus jotain lakanoita/untuvatakin. Vaatteet kuivatan aina narulla, säilyvät parempikuntoisina.
 
Wieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
juu meni väärinpäin nuo... :headwall:
kauanko teil on ollu tuo? kuivaatko kaiken sillä?
Pari kuukautta on ollut, kuivaan lakanat ja pyyhkeet. Vaatteista katon mitä saa laittaa kun en oo vielä uskaltanu kaikkea laittaa..
 
pauliina
Laitan lähes kaiken, meillä on villaohjelmakin, tosin jotkut Tallinnan torin lapaset silti kutistui. Joissain paidoissa on sellainen pehmeä muovinen kuva, joka takertuu ryppyyn repeilee, sukat voi kutistua, lycra "väsyy", uudet vaatteet voi menettää kuosiaan. SIISPÄ: käytä lämpötilan alenninta vaatteille ja kuivaa uudet vaatteet pari ekaa kertaa narulla =)
 

Yhteistyössä