Hakutulokset

  1. M

    uusista lakanoista karheus pois..

    Millä pesuohjelmalla saatte uusista lakanoista karheuden (käsittelyainejämät tms.) pois? Kertaalleen pesty 60C* valkopesuohjelmalla ja tuntui kuin olisi hiekkapaperin päällä nukkunut. |O Ehkä mun iho vaan ärtyy äärimmäisen helposti. Vai olisiko satiinipuuvillalakana parempi materiaali...
  2. M

    Silmätulehdus ja koulu?

    Miten on, voiko silmätulehdusta potevan lapsen laittaa kouluun? Silmä ei rähmi, kutiaa ja luomi on turvonnut. Huomenna viedään lapsi lääkäriin heti kun saadaan aika.. Päiväkotiinhan ei silmätulehduksen kanssa oteta lasta, mutta miten on koulun laita?
  3. M

    Urheiluharrastus ja tapaturmat..

    Lapsi satutti kätensä (sormen jänteen tms.) eilen pelissä ja valittelee kipua. Ulospäin kädessä ei näy mitään erikoista, mutta koskeminen ja tarttuminen sattuu kuulemma melko paljon. Pelaajalisenssiin kuuluu tapaturmavakuutus, mutta miten homma käytännössä toimii. Kannattaako tilannetta...
  4. M

    Huhuu, Pori :)

    Viimeinen kesälomaviikonloppu tiedossa ja vietetään se Porissa (esikoinen ja mies futisturnauksessa ja minä pienempien kanssa leirintäalueella). =) Mitä edullista nähtävää ja koettavaa Porin seudulta löytyy lasten kanssa liikkuessa? Leiriydytään Yyterin camping -alueella ja siellä oleillaan...
  5. M

    Hyttynen vai punkki?

    Oltiin mökkeilemässä muutama päivä sitten ja hyttyset piikittivät lapsia oikein urakalla.. Kaksivuotiaalla kuopuksella suurin osa pistoksista on jo häviämään päin. Pari pistoskohtaa näyttää aivan erilaisilta kuin muut. Selässä on yksi halkaisijaltaan n.1,5cm rinkula, jonka keskellä näkyy...
  6. M

    Vääntäkääs rautalangasta migreenipöpperöiselle...

    Kun lääkkeen käyttöohjeessa sanotaan seuraavasti: "Sinun ei tule imettää lastasi 12 tuntiin ***** käytöstä. Tänä aikana erittynyt maito tulee hävittää, sitä ei saa antaa lapsellesi." Pitääkö tuon 12 tunnin aikana kehittynyt maito lypsää pois ennen imetystä? (Vai voinko olla 12 tuntia...
  7. M

    Ottaisitko työt vastaan?

    Olen ollut kevään ajan töissä työyhteisössä, jossa en erityisemmin viihdy. Nuorimmainen on ollut isin kanssa kotona tämän ajan. Kevät on ollut hurjan raskas etenkin henkisesti.. Työsuhteeni loppuu toukokuun viimeinen päivä ja minulle tarjottiin samasta paikasta työtä seuraavaan kevääseen saakka...
  8. M

    Kestovaippakonkarit (harkkahousujen ompeluun apua)

    Kuopus (1v8kk) on oppinut kuin itsestään pottailun salat ja kotioloissa pärjätään jo tunteja ilman vaippaa (muistutellaan toki välillä potalla käynnistä). Minulla on n. puolen metrin PUL-pala kangaslaatikossani, josta ajattelin ommella pikkupöksyt pienelle. :) Kestovaippoja en ole ommellut...
  9. M

    Yhdyssana dilemma

    Olen juuri pakkaamassa itse tehtyä saippuaa pieniksi jouluylläreiksi.. Etikettien kanssa tuli pieni pulma: haluan laittaa saippuaan mukaan lapun, josta käy ilmi ainesosat (ikään kuin saippuan nimenä). Osaatteko palstalaiset auttaa minua ratkaisemaan ongelmani? :wave: 1. saippuan etikettiin...
  10. M

    Kynttilän valaminen ja sekoitussuhde?

    Pika-apua tarvitsisin :wave: Kynttilämuotit ja sydänlangat odottavat valmiiksi viritettyinä, mutta parafiinin ja steariinin sekoitussuhde on kadoksissa..
  11. M

    Kehtaisikohan sitä (työhakemuksesta)

    Olisikohan ihan kauhea miinus työnhaun kannalta jos lähettäisi pyydetyn CV:n sähköpostitse, mutta todistus uupuisi liitteistä? (Kelpoisuuden osoittava todistus pyydetään lähettämään CV:n mukana.) Pulma on siinä, että skanneria ei ole tähän hätään saatavana ja paperinen todistus on aika vaikea...
  12. M

    Väkertäjät ja muutkin kiinnostuneet: itse tehdyt joulupaketit -pino

    Kerättäisiinkö pinoon ideoita itse tehtyihin joulupaketteihin =) Itse olen vasta suunnitteluasteella vielä toistaiseksi, mutta aika pian aion perustaa lahjapajan... (En vain osaa aloittaa joulun valmistelua ennen lumen tuloa :whistle:) Itse tehdyt lahjat ovat sinällään aika haasteellisia...
  13. M

    Pieni taapero, vieroitus, yösyötöt (huh!)

    Olen vieroittamassa meidän 1v4kk ikäistä kuopusta.. Viikko sitten aloitin "kerrasta poikki" -tyylillä ja pieni ei vain taida ymmärtää mistä on kyse. Päivät vielä menevät ihan ok (paitaa repiessä), mutta yöt ovat ihan tuskaa. :snotty: Pieni kulta huutaa ja huutaa eikä rauhoitu tutilla...
  14. M

    Mitä musiikkia koululaiselle?

    Koululainen (2lk.) etsiskelee omia artisteja, joita voisi popittaa omassa huoneessaan. Luokkakaverit laulelevat kuulemma suomiräppiä ja lady gagaa.. Spotify soittaa tällä hetkellä justin bieberiä. :whistle: Mitä teillä kuunnellaan?
  15. M

    Tukipohjallista lapsen kenkiin?

    Onko jollain tiedossa, löytyykö ns. pronaatiotukia lasten kenkiin? Lääkäri eilen suositteli koululaiselle tällaisia, mutta ei osannut sanoa mistä näitä kannattaisi etsiä (ei tiennyt siis, onko lasten kokoja saatavilla esim. instrusta).
  16. M

    Blogien lukijoille (ja pitäjille) kysymys

    Pidätkö blogissa siitä, että se pitäytyy samassa aihepiirissä vai rönsyilevämmästä tyylistä? *harkinnan alla perustaako uusi blogi toisen rinnalle* :wave:
  17. M

    Pul -kankaasta?

    Onko PUL kangas (kestovaipoissa käytettävä) vedenpitävää molemmilta puolilta? Harkitsen taaperon ulkohaalarin ompelemista ja vaippakankaiden kuosit ovat niin kivoja! =)
  18. M

    Korvatulehdusko?

    Pitäisiköhän eskari käyttää korvatarkastuksessa (ennen viikonlopun päivystystä, jolloin joutuisi jonottamaan keskussairaalassa).. Lapsi on muutamana päivänä valitellut, että korva poksuu ja oma ääni kaikuu päässä. : / Korvatulehdus oli kolme viikkoa sitten ja uusi flunssa on ollut viime...
  19. M

    Sisustusapua varhojen osalta.. *kuva*

    Miten ratakaisen olohuoneen verhoprobleeman? Kuvassa näkyy tämän hetken verhot, jotka ovat mitoitettu eri ikkunaan (edelliseen kotiin). Verhotanko (joita on vain tuo yksi) on puinen, valkoinen ja kuvassa näkyy miten kulma rakentuu.. Millaisia verhoja lähtisin metsästämään? Tavoitteena löytää...
  20. M

    Valkoiset läikät kurkussa

    Ovatko ne aina merkki angiinasta vai voikohan kurkussa olla aftoja? Lapsen kurkussa näkyy ihan kunnon läiskät (eivät ole mitään irtonaisia palleroita).

Yhteistyössä