Kestovaippakonkarit (harkkahousujen ompeluun apua)

Kuopus (1v8kk) on oppinut kuin itsestään pottailun salat ja kotioloissa pärjätään jo tunteja ilman vaippaa (muistutellaan toki välillä potalla käynnistä). Minulla on n. puolen metrin PUL-pala kangaslaatikossani, josta ajattelin ommella pikkupöksyt pienelle. :)

Kestovaippoja en ole ommellut, joten tietäväisemmiltä kaipaisin materiaalivinkkiä: kannattaako ihoa vasten laittaa trikookangasta vai joustofroteeta (vai jonkun muun)? Lapsi osaa siis jo pidätellä aika hyvin jos huomaa, että pissaa alkaa tulla housuun.. Lahkeensuihin ei ole (ainakaan vielä) mitään vaippakuminauhaa tms., millaiset mahtaa tulla jos tekee ne resorista tai kuminauhakujan ompelemalla?
 
:)
Mulla on tossa kaverin ompelemat parit harkkahousut, niissä on se pul-ulkokuori, ihoa vasten tavallista froteeta ja siihen on sit vaipan sisäpuolelle ommeltu todennäkösesti vielä semmonen froteesoiro antamaan vähän lisäsuojaa. Sekä vyötärössä että lahkeensuissa on kuminauhakujat, musta ainakin toimii ihan ok. Jos jo noin hyvin osaa pottailla ni en tiiä onko tuo toinen froteekerros niin välttämätön, onhan tuo paksuhko paketti joten kuivuu aika hitaasti pesun jälkeen.
 
Kiitti vastauksista! :) Harkkahousut saattavat olla hiukan turhat, mutta luulen että ne ovat paikallaan päivisin kun itse olen töissä ja isi kotona lapsen kanssa.. Ainakin "kiusaus" laittaa vaipat vähenee huomattavasti (ja isin ei tarvitse stressata pissilätäköistä).
 
Meillä
joo,no ehkä sitten ja onhan ne helppo riisua potalle mentäessä. Meillä kun oltiin tuossa vaiheessa,oli kesä,voitiin mennä uloskin ilman vaippaa,tosi nopeasti n. viikossa päästii päivävaipasta kokonaan. :)
 
Alunperin suunniteltiin tahostettuja pottaharjoituksia ensi kesäksi, mutta tuntuisi tyhmältä odottaa siihen saakka. Herkkyyskaudet on hyödynnettävä ;) Lupasin kyllä pienelle (ja isosiskoille) että mennään illalla ostamaan Hello kitty pikkarit jokatapauksessa.
 

Yhteistyössä