Ottaisitko työt vastaan?

Olen ollut kevään ajan töissä työyhteisössä, jossa en erityisemmin viihdy. Nuorimmainen on ollut isin kanssa kotona tämän ajan. Kevät on ollut hurjan raskas etenkin henkisesti.. Työsuhteeni loppuu toukokuun viimeinen päivä ja minulle tarjottiin samasta paikasta työtä seuraavaan kevääseen saakka, siten että ehtisin pitää kolme viikkoa "lomaa" välissä.

Työn vastaanottaminen tarkoittaisi, että nuorimmainen aloittaisi päiväkodin kesäpäivystyksen aikaan mikä on ehkä kaikista huonoin aika pienen ihmisen hoidon aloitukselle (lapsi täyttää kesällä 2v.). Esikoisella on syksyllä koulun vaihto edessä ja keskimmäinen aloittaa koulun, minkä vuoksi tahtoisin "rauhoittaa" heinäkuun omien lasten seurasta ja kesästä nauttimiseen...

Töitä minulle varmasti riittää, vaikka tämän tarjouksen torjuisinkin (tosin ne voivat olla lyhyempiä sijaisuuksia siinä tapauksessa).

Mitä sinä tekisit: ottaisitko työt vastaan vai jäisitkö odottamaan muita työtarjouksia?
 
"mie"
Jos en viihdy paikassa niin en ottaisi työtä vastaan. Tyytyisin vaikka lyhyempiin sijaisuuksiin jos toisaalta paikka olis hyvä ja viihtyisin niin ehkä......
Paljon riippuu myös perheen rahatilanteesta kestäisikö talous sen että töitä ei ehkä olisikaan?
 
en ottais.
mä olen siinä mielessä samas tilanteessa et meil aloittaa syksyllä yks koulun, yks eskarin ja yhden pitäis aloittaa päiväkodissa niin meistä jää jompi kumpi kotia ainakin heinä-syyskuun ajaksi.

voisitko kuvitella olevas nykyisessä työpaikassa vakituisena?
tai keksitkö mitä hyviä puolia siihen et ottaisit pestin vastaan?
 
Perheen rahatilanne kestäisi satunnaiset sijaisuudet, tosin uskon että töistä ei ole pulaa. (Muutkin työnanantajat ovat kyselleet, milloin lopetan nykyisessä paikassa..)

Nykyisen työpaikan ilmapiiri on ollut tulehtunut jo vuosikausia, moni muukin sijainen on jättänyt jopa työsuhteita kesken..

Hyviä puolia työn vastaanottamisessa toki myös on, mutta ne koskevat vain omaa työtäni: pääsisin tekemään pitkäjänteistä työtä ja työyhteisö, tilat ja lapset perheineen (olen lto) ovat jo ennestään tuttuja. Luulen jopa voivani vaikuttaa oman ryhmäni sisällä (syksyllä) muodostuvaan ilmapiiriin siten, että työnteko olisi henkisesti mukavampaa..
 

Yhteistyössä