Hakutulokset

  1. K

    raskaana olevat hoitajat

    Työskenelen itse hoitajan osastotyössä jossa hoidetaan potilaita, joilla on erilaisia sairalabakteereja/ tartuntatauteja. Minulle sanottiin ensimmäisen raskauden aikana ettei tällaisten potilaiden kanssa työskentelyssä ole mitään haittaa mikäli kunnolla/ asianmukaisesti suojaudun. Muutaman...
  2. K

    Tunnustan, että meidän perhe on näitä jotka huijaavat vähän päivähoitomaksuissa...

    Kaikkihan tota tekee.. Itse en lukeudu niihin, mutta useampi tuttuni on käyttänyt tilaisuutta hyväkseen.. Kyllä Suomen valto tukee lapsiperheitä niin vähän että en yhtään ihmettele vastaavanlaista "huijaamista".. Kunnallinen päivähoito on muutenkin suhteettoman kallista hintaansa ja laatuunsa...
  3. K

    Tuskaiset yöt

    Meillä )tai oikeastann minulla) on pieni ongelma. Tyttö 1v11kk ei suostu yöllä nukahtamaan herättyään ilman maitoa. Tosi pikään sairastettiin flunssa-kuumetta ja näin ollen kuumessa oli pakko antaa nesteitä myös yöllä, mutta mut se tahtoo joka yö maitoa edelleenkin vaikka on jo siis terve...
  4. K

    Itse tekemät ruuat vauvalle

    Tuo herkullista kotiruokaa kirja on valitettavasti loppu kaikkialta, jopa kustantajalta :( Yritin sitä itse metsästää ja kirjasto oli ainoo paikka josta löysin...
  5. K

    Itsetehdyt soseet!

    Mä ainakin teen nytjun tyttö on 9kk kaikki ruuat itse.. Esim just tein peruna-jauhelihasosetta ja Nanniinhan se oli pakko tehdä kun vedestä ei mitään makua tule... Pakko on pakastaa kun annokset on niin isoja (eikä pienempiä annoksia kannata tehdä) Kyllä se on ne syöny pakastamisen jälkeen ja...
  6. K

    Riittääkö 7kk vauvalle 3,5dl maitoa vrk?

    Ei meillkä typy ole ton ikäsenä enempää nesteitä juonu.. Käytiin kerran 2pvä:n syömättömyyden takia lastenlääkärillä joka sano että puuroon laitettu neste lasketaan sekä hedälmäsoseet myös (ne on 80% vettä). Eli meillä kun puuro tehtiin maitoon (80ml) aamuin illoin sekä hedelmää 1½ purkkia...
  7. K

    putkituksesta kyssäri

    Meillä typyllä oli kolme tulehdusta ja saatiin lähete ihan julkisella puolellakin. Neljäs kun oli niin kiireellisyysluokka vaihdettiin ykköseen eli kiireellisimpään ja siitä noin kaks viikkoa niin putkitettiin. Typy oli siis 4kk-7,5kk koko ajan kroonisessa tulehduksessa. Odotaminen on raskasta...
  8. K

    Kenellä kokemuksia kodin ulkopuolisesta unikoulusta?

    Minulla nyt 7kk tyttö ja juuru äskettäin pidettiin unikoulua. Saatiin neukusta ohjeet tassuhoitoon.. Viikko tassuteltiin ja nyt nukutaan yöt läpeensä 21-05 sittn maito ja jatketaan unis vielä 07-08 asti. Ideanahan on pitää kättä lapsen vartalolla niin kauan että rauhoittuu ja sitten lähteä pois...
  9. K

    Korvienputkitus

    Soitin klinikalle ja kysyin et kuinka pitkät jonot on.. Hoitsu ei kyllä osannu yhtään sanoa vaikka luulis osaavan sanoa edes jotain viiteaikoja.. Kun sanoin et kannattaako odottaa vai mennä yksityiselle se sano et koska vauva niin pieni kannataa odottaa heidän aikaansa tai ylipäätään odottaa et...
  10. K

    Korvienputkitus

    En kyllä kauaa jaksa odotella toimenpiteeseen pääsyä.. Nyt päällä tosiaan kolmas antibiootti ja ei tämäkään tunnu vaikuttavan (10pv:n kuuri ja loppuu launatina, ei apua vieläkään, edelleen hieroo korvia/nuhanen/yskii) Kaiken lisäks rytmi ihan sekasin ja ei suostu syömään kunnolla, saati sitten...
  11. K

    Korvienputkitus

    Miten korvien putkitus käytännössä tapahtuu? Minulla on 6kk tyttö jonka korvat pitää putkittaa. Joudutaanko mahdollisesti olemaan yötä sairaalassa? Onkohan tämä toimenpide edes mahdollinen koska tyttö painaa vastaa 6900kg? Lähete saatiin korvaklinikalle vasta äsken ja nyt mietityttää kuinka...
  12. K

    Miten teette soseita itse?

    Eli siis missä iässä ja mitä mausteita? Tyttö on nyt 4kk ja kuukausi ollaan mössöjä syöty...
  13. K

    8 vkoa vanhan syönnin määrä

    Luulis että noitten määrien jälkeen vois ruveta antamaan pikku hiljaa esim. vellejä tai mössöjä =) Syökö se koko ajan noin paljon, vai nyt vaan joku kausi? Meil tyttö oli 8vko:a kun alotetiin maissivelliä antamaan.. Onhan sun pakko antaa sille nyt maitoa niin paljon kun se syö, jos toisella...
  14. K

    Kiinteiden aloitus kaavio?

    Juuri tuota tarkoitin.. Heh, hauskoja kaavioita keksivät =)
  15. K

    Huh hellettä!! :)

    Oon pitäny koko ajan sellasen säännön eet vauvalle ei pueta sen enmpää kuin aikuinenkaan tarvitsee kun järkevästi pukeutuu.. Tälläsillä helteillä pelkkä hihatonbody tai sellanen helleasu.. Pienen hellehatun oon pitäny auringossa ja varjossa en ollenkaan.. Tosin kun lämmintä on näikn paljon on...
  16. K

    Kiinteiden aloitus kaavio?

    Heipparallaa! Mulla on reilu 3kk tytteli ja neuvolassa puhuttiin että vois pikkuhiljaa alotella kiinteitä. Sain sellasen hienon kaavionkin jossa oli sellanen ruokaohjelma, valitettavasti hävitin sen jo :'( Täällä jossain ketjussa oli linkki sivulle jossa oli tämä samainen kaavio, tietääkös...
  17. K

    Vauvan kanssa kotiin, mikä yllätti eniten?

    Mä tipahdin tooooooosi korkeelta kun arki kotona vauvan kanssa alko.. kaikki oli olevinaan niin vaikeeta! En saau mitään tehtyä ja ihan heti ei vauvakaan tuntunut "omalta" (rakkaus ei ouhjennutkaan yllätten heti).. Lisäks olin hirvee hormoonihirmu ekan kuukauden :) Parii viikkoa kun meni ja...
  18. K

    miten naimisiin?

    En kuulu kirkkoon, mutta mieheni kuuluu.. Voidaanko kuitenkin mennä kirkossa naimiisiin, ilman että minun täytyy liittyä jäseneksi? Mies tahtoisi kirkkohäät ja sen mulle ihan ok. Onko siis toimittava miten? Onko ainut vaihoehto mennä vihille maistraatissa ja pyytää ns. siunaus kirkossa?
  19. K

    Kokoarvion paikkansapitävyydestä

    Meillä samana päivänä kun vauva synty tehtiin kokoarvio joka oli 3kg, tyttö syntyi painoi 2860g; läheltä liippas...
  20. K

    Kauanko pikkuvauva voi olla erossa äidistään?

    Itse jätin juurikin 6viikoisen vauvani omalle äidilleni yökylään.. Imetin kyllä jonkin verran, pumppasin hieman varastoon ja loput meni korvikkeella.. Hienosti olivat pärjäilleet ja niin pärjättiin mekin miehen kanssa. Saatiin olla kahdestaan ja nukkua aamulla pitkään univelat pois =)...

Yhteistyössä