Hakutulokset

1. M

Selkäkivut ja triptyl

Huhuu Neitoperho, miten menee? Vaikuttaako syksyn kosteus olossa? Mulla on ollut nyt huomattavasti parempaa aikaa kuin aikoihin. Tosin tiedän luissa ja ytimissä, milloin sää vaihtuu! Olen yrittänyt liikkua enemmän ja se auttaa lihaskipuun ja jäykkyyteen ja varmaan virkistääkin. Oletko päässyt...
  2. M

Selkäkivut ja triptyl

Tosi kiva, että koet samoin. Mukavaa on, että voidaan yhdessä tätä vaivaa ihmetellä! Mulla on ihan sama, että kivut laskevat ärsytyskynnystä. Helpommin ärisee ja suuttuu lapsille ihan mitättömistä asioista ja sitten tietty potee siitä huonoa omaatuntoa... Mulla ei siis ole mitään...
  3. M

Selkäkivut ja triptyl

Neitoperho: tuo sinin oireistosi kuulostaa niin samnlaiselta kuin mullakin. Varsinkin aamulla tuntuu, ettei vatsa tyhjene, vaan saatan käydä kaksi, kolmeki kertaa "kakalla" ja sen jälkeen helpottaa. Jos on joku stressitilanne, niin silloin vatsa menee helposti totaalisen sekaisin ilman muuta...
  4. M

Selkäkivut ja triptyl

Mukavaa kuulla, että sulla alkaa lääkitys tuottaa tulosta. Mulla tuo 10 mg riittää yöunen parantamiseen, mutta kipujen siedettävinä pysymiseen vaaditaan tuo 20 mg. Nyt olen taas muutaman viikon ottanut sen 20 mg ja tuntuu olo huomattavasti paremmalta! Ajattelin pysytellä tällä annoksella niin...
  5. M

Selkäkivut ja triptyl

Mulla riittää tällä hetkellä kipuihin tuo 20 mg ja nyt olen mennyt reilun kuukauden kokeilumielessä 10 mg:lla. Huomaan, ettei ihan pidä kipuja pois, mutta nukkua saan suht hyvin. Mulle määrättiin tuo 10-20 mg ja resepti on jatkuva. Uusin sen siis säännöllisesti. On sovittu, että jos lääke sopii...
  6. M

Omakohtaisia kokemuksia sektiossa tapahtuneista komplikaatioista ja ongelmista

Mulla ei ole sektiosta mitään huonoa sanottavaa. Olen joutunut molemmissa kahdessa synnytyksessäni kiireelliseen sektiion, koska synnytys ei yrityksistä huolimatta lähtenyt käyntiin. Molemmista synnytyksistä lapsivesi tuli, mutta synnytys ei käynnistynyt itsestään. Vaikka synnytystä sitten...
  7. M

Selkäkivut ja triptyl

Minä otan lääkkeen puolikasilta illalla ja olen valmis nukkumaan kymmenen maissa. Mun ei tosin tarvii herätä töihin, kun olen lasten kanssa vielä kotona. Mutta ihan hyvin pääsen ylös sängystä seitsemältä aamulla. Ei kannata pelätä väsymystä. Ei se ylivoimaista ole. Itse olen nyt paremmin...
  8. M

Selkäkivut ja triptyl

Sinuna kokeilisin. Viikonloppu on hyvä aloittaa. Ekoina iltoina, jos otat lääkkeen kuuden maissa, voit kuukahtaa jo aikaisin illalla. Mulla väsymys tulee vieläkin kaksi tuntia lääkkeen oton jälkeen. Älä ihmettele, jos muutaman päivän olo on tokkurainen ja ensimmäinen yö voi olla levoton. Itse...
  9. M

Selkäkivut ja triptyl

Ps. minä voin ottaa lasin, korkeintaan kaksi viiniä silloin tällöin, vaikka lääkettä otankin, eikä se ainakaan ole minua tappanut. Tosin en tiedä, mitä uskaltaisin ottaa, jos lääkettä ottaisin 50 mg:aa.
  10. M

Selkäkivut ja triptyl

Mulla on ollut Triptyl käytössä puolisen vuotta 10-20 mg lihaskipuihin. Ensin käytin vain 10 mg ja nostin sitten 20 mg:n, mutta nyt kesällä olen pärjännyt tuolla 10 mg:lla. Mulla vaiva on lähinnä niska-hartia-aluella ja lonkissa harvakseltaan. Kivut ovat jatkuneet niin kauan kuin muistan, mutta...
  11. M

Fibromyalgian oireista

kerran oon käyny lekurilla tän vaivan takia ja heti napsahti luulotauti päälle...ei pidä vissiin lääkärillä juosta 10 vuoden väleinkään, ettei hulluksi luulla...
  12. M

Fibromyalgian oireista

oisko näin, että mulla olisi todettu luulotauti. :):hug:
  13. M

Fibromyalgian oireista

Särkeekö sinua myös öisin? Millaista ruokavaliota noudatat?
  14. M

Fibromyalgian oireista

Fibromyalgian oireista Fibron oireisiinhan kuuluu kiputilat ja säryt ympäri kehoa. Onko niitä teillä myös öisin ja nukutte kipujen takia huonosti? Mulla on lihaskipuja vain päivisin. Yöllä ei yleensä särje, mutta muuten uni on katkonaista. Onko kukaan kuullut kenestäkään, joka olisi...
  15. M

Onko kellään Mirena alkanut temppuilla vuoden käytön jälkeen?

Siinä tuo kysymys. Mulle asennettiin Mirena vuosi sitten ja tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia. Nyt sitten alkoi verinen vuoto jota kestänyt jo neljättä viikkoa. Kuukautiset olleet tähän asti Mirenan kanssa vaan pientä vuotelua silloin tällöin. Mitähän tää nyt voisi olla?
  16. M

Mirena ja myöhääntulevat vuoto-oireet!!!

Mulla on ollut nyt vuoden mirena hormonikierrukka. Tähän asti olen selvinnyt ilman sivuoireita ja kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin. Edes ensimmäisinä kuukausina ei tullut tiputtelua tms. Kuukautiset jäivät puolen vuoden jälkeen pois ja silloin tällöin tuli pientä vuotelua, johon riitti hyvin...
  17. M

Sosiaalisesti pallo hukassa oleva 2,5-vuotias

Meillä on 2,5-vuotias vilkas, iloinen, reipas ja sosiaalinen poika. Hän osaa olla tosi hurmaava ja empaattinen. Hän ei ole koskaan ns. uhmakas tai kovinkaan kiukuttelevaa sorttia, mutta ongelmana on sosiaaliset tilanteet, joissa homma riistäytyy täysin hanskasta. Jos menemme perhekerhoon tai...
  18. M

Yöllä pyytää potalle???!!

Kuulostaa siltä, että teillä opetellaan kuivaksi. Meillä myös 2 vuotias poika, joka on alkanut pyytää yöllä potalle ja usein vaippa on aamulla kuiva. Kannattaa antaa toiselle mahdollisuus kun itse oma-aloitteisesti ryhtyy. Silloin on kypsä aika opetella, vaikka tympiihän se nousta yöllä ylös...
  19. M

Nenätippojen laittamisesta lapselle?

meillä on annettu suihketta jo puolivuotiaalle. Lääkärin ohje. Sama vaikuttava-aine kuin tipoissa, mutta pitää varoa ettei mene silmiin. Kuitenkin helpompi antaa.
  20. M

Miten annatte vauvalle lääkkeen?

Tuo soseeseen kätkeminen taitaa tepsiä ainakin toistaiseksi parhaiten. :)

Yhteistyössä